• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 مورد از شگفت انگیزترین جزیره های مصنوعی جهان آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۱۱/۲۲   تعداد بازدید : 9422   گروه مطلب : ترین ها


با 10 مورد از شگفت انگیزترین جزیره های مصنوعی جهان آشنا شوید

به راستی که انسانها از دیگر گونه های موجود در جهان منحصر به فردتر و برتر هستند. حقیقتی که بر اساس آن توانایی ساخت چیزهایی را دارند که حتی خواب آن را هم نمی توان دید. به گرایش های دنیای امروز نگاه کنید، متوجه خواهید شد که همه چیز از سیستم ارتباطی، حمل و نقل، ساخت و ساز و پردازش به سمت فن آوری کشیده شده است و به زودی این امکان وجود دارد که برای تعطیلات به مریخ و یا مشتری سفر کنیم. چقدر ممکن است سخت باشد که با قلب مصنوعی به زندگی یک مرده جان بخشید، از طریق لقاح مصنوعی یک موجود زنده درست کرد و یا به زودی خواهید شنید که دارویی ساخته شده که شما را جاویدان خواهد کرد. اگر انسان از قرن 21 به این اندازه پیشرفت کرده است پس این امکان وجود دارد که بتواند برای خود یک جزیره مصنوعی بسازد. اگر تا به حال اسم جزیره مصنوعی به گوشتان نحورده است در ادامه با ده مورد از این جزایر ساخت دست بشر شگفت انگیز در سال 2019 آشنا شوید.

10: جزیره کامفرس دم (Kamfers Dam Island)
جزیره کامفرس دم که در 6 کیلومتری شمال کیمبرلی واقع در آفریقای جنوبی قرار دارد یک جزیره خصوصی می باشد که خانه ای برای هزارن فلامینگوی کوچک و یکی از چهار مکان زاد و ولد این پرندگان در آفریقاست. این جزیره به شکل حرف اس انگلیسی (S) می باشد و در سال 2006 به دست یک پرنده شناس به نام مارک دی اندرسون (Mark D. Anderson) با کمک یک شرکت محلی ساخته شد. این جزیره به عنوان جایگاهی برای زاد و ولد فلامینگوهای کوچکی می باشد که به خوبی در حال توسعه جمعیت خود هستند. اما خبر بعد این است که در سالهای اخیر این جزیره در معرض خطر بوده است و این امر به واسطه آلودگی ناشی از خورگی، نفوذ فاضلاب و رشد جلبک ها و کیفیت آب بوجود آمده است.  

10: جزیره کامفرس دم (Kamfers Dam Island)


9: مروارید قطر(The Pearl Qatar)
این جزیره ساخت دست بشر با مساحت تقریبی 4 میلیون متر مربع در دوحه قطر واقع شده است. برآورد می شود که تا زمان تکمیل این پروژه چیزی در حدود 15 میلیارد دلار هزینه خواهد شد. جمعیت این جزیره 12 هزار نفر می باشد و دارای محوطه های دلربایی است. این جزیره زندگی لوکسی شامل تمام سبک و وسایلی که انسان آرزوی داشتنش را می کند ارائه می دهد. مروارید قطر دارای سواحلی ساکت، ویلاها، کافه های بین المللی، خانه های شهری، آپارتمان ها، رستوران ها، مراکز خرید، فضاهای سرگرم کننده، تفرجگاه های ساحلی و بسیاری دیگر می باشد. اگر به دنبال زندگی و خرید ملک یا زمین در قطر هستید این منطقه برای خارجی ها با مالکیت قطعی موجود است.  

9: مروارید قطر(The Pearl Qatar)


8: جزایر ونتین (Venetian Islands)، میامی
جزایر ومنتین یکی از شگفتی های جهان در ارتباط با جزایر ساخت دست بشر می باشد که ساحل میامی زیبا کرده اند. این مجمع الجزایر در خلیج بیسکین در شهرهای میامی و فلوریدا واقع شده اند و به واسطه پل هایی به یکدیگر متصل می شوند. جزایر ونتین متشکل از 6 جزیره بوده که هر کدام دارای ساحل و خانه هایی واقع در فضای سبز می باشند و به سبک های مختلف طراحی شده اند. خشکی مجاور این جزایر همه چیز از سوپرمارکت، مراکز خرید، محوطه های سرگرمی و بسیاری دیگر را ارائه می دهد.    

8: جزایر ونتین (Venetian Islands)، میامی


7: جزایر شناور اوروس (Uros Floating Islands)، پرو
این جزایر با جمعیتی بیش از 2 هزار نفر تقریبا 400 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده اند. جزایر اوروس گروهی از 70 جزیره مصنوعی می باشد که از نی های شناور بر دریاچه تیتیکاکای پرو ساخته شده است. ساکنان این منطقه از به هم بستن نی ها این جزایر را بوجود آورده اند و در هر کدام بین 2 تا 10 خانه ساخته شده از نی وجود دارد. قصد ابتدایی این مردم از ساخت این جزایر حفاظت از ساکنینشان بود که به راحتی بتوانند مسیر خود را بیابند. این جزایر به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است تا گردشگران بدرستی بتوانند یکی از اصلی ترین نحوه های زندگی بر روی کره زمین را توسط این قوم اصیل باستانی که فرهنگی اصیلی نیز دارند را بشناسند.

7: جزایر شناور اوروس (Uros Floating Islands)، پرو


 بهترین و زیباترین جزیره های جهان



6: جزیره پبرهولم کپنهاگ (Peberholm island Copenhagen)
جزیره پبرهولم یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های کشور دانمارک و یکی از خاص ترین جزایر ساخت دست بشر در دنیا می باشد که شبیه به یک آزمایش بیولوژیکیست و به نظر می رسد که یک جزیره واقعیست هرچند که صد در صد مصنوعی می باشد. این جزیره به عنوان بخشی از پل اورسوند که سوئد را به دانمارک متصل می کند می باشد. بازدید از جزیره پبرهولم برای عموم امکان پذیر نیست چراکه بر طبق قانون زیست محیطی یک محوطه حفاظت شده است و اکولوژی آن باید حفظ شود. تنها کسانیکه اجازه بازدید از این جزیره را در زمانی خاص دارند زیست شناسان هستند. 

6: جزیره پبرهولم کپنهاگ (Peberholm island Copenhagen)


5: جزایر تی اچ یو ام اس (The THUMS Islands)
جزایر تی اچ یو ام اس واقع در خلیج سن پدرو مصنوعی هستند و در لانگ بیچ کالیفورنیا واقع شده ند. این جزایر در سال 1965 به منظور شناسایی شرق میدان نفتی ویلمینگتون ساخته شدند. این جزایر از 4 جزیره مصنوعی که متعلق به امکانات ساحلی و شهر لانگ می باشند تشکیل شده اند. نام تی اچ یو ام اس در اصل ابتدای نام 5 شرکت نفتی که در اینجا مشارکت دارند ولی به علت درگذشت 4 فضانورد ناسا در حین انجام وظیفه در این جزایر به آنها، جزایر فضانورد نیز می گویند.  

5: جزایر تی اچ یو ام اس (The THUMS Islands)


4: جزایر مصنوعی امواج بحرین (Amwaj Artificial Islands Bahrain)
در شمال شرقی محرق بحرین در خلیج فارس گروهی از جزایر مصنوعی وجود دارند. مساحت کلی این منطقه برای ساخت این جزیره بزرگ 2798 میلیون متر مربع می باشد که در قسمت کم عمق دریا ساخته شده است. این جزیره از خانه های مسکونی، بناهای تجاری، زیرساخت های کامل، پارک های موضوعی، هتل ها، کافی شاپ و رستوران ها تشکیل شده است. سرمایه برآورد شده برای این پروژه 1.5 میلیارد دلار بوده است. 

4: جزایر مصنوعی امواج بحرین (Amwaj Artificial Islands Bahrain)


3: جزیره قوهای پاریس (Île aux Cygnes pRIA)
این جزیره مسکونی و سومین جزیره بزرگ در پاریس در سال 1827 طراحی و شکل گرفت تا از بندر گرنل (Grenelle) حفاظت کند. این جزیره فقط 850 متر طول و 11 متر پهنا دارد و بر روی رود سن واقع شده است. یکی از ویژگیهای اصلی که این جزیره را برجسته کرده است نمونه ای از مجسمه آزادی با مقیاس یک چهارم می باشد که در این جزیره خودنمایی می کند. به واسطه سه پل می توان از این جزیره عبور کرد. برخی از فعالیت های مفرح که می توان در این جزیره به آن پرداخت دوچرخه سواری و فعالیت های تمرینی است.  

3: جزیره قوهای پاریس (Île aux Cygnes pRIA)


2: جزیره های نخل دبی (Palm Islands)
وقتیکه این کشور قادر نباشد درآمد نفتی بدست آورد جزیره های نخل جاذبه بزرگ بعدیست، از این رو این پروژه بزرگ مهندسی از اهمیت بسیار زیادی برای دبی برخوردار است. این مجموعه از سه جزیره به نام های نخل جمیرا، نخل جبل علی و نخل دیره در سواحل دبی تشکیل شده است. فاز اول جزیره، نخل جمیرا در سال 2006 تکمیل شد و شامل خانه های و دیگر جاذبه های گردشگری لوکس است. امروزه این جزیره یک مقصد گردشگری مشهور می باشد. ساخت جزیره نخل جبل علی در سال 2002 شروع شده و هم اکنون تقریبا به پایان رسیده است.

2: جزیره های نخل دبی (Palm Islands)


1: مجمع الجزایر جهان دبی (The World Islands Dubai)
مجموعه ای از جزایر مصنوعی به شکل قاره های جهان در آب های خلیج فارس در سواحل دبی وجود دارند. این پروژه ایده شیخ محمد بن راشید المکتوم بوده است و شامل 300 جزیره می شود. مجمع الجزایر جهان با ایده ارائه تفریحگاه های لاکچری، رستوران های بسیار باکلاس، اسب های آبی شناور و بسیاری دیگر ساخته شده است.  

1: مجمع الجزایر جهان دبی (The World Islands Dubai)


منبع: thedailyrecords




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید