• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 5 دلیل برای بازدید از پلوودیو بلغارستان آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۱۱/۷   تعداد بازدید : 2591   گروه مطلب : ایده های سفر


با 5 دلیل برای بازدید از پلوودیو بلغارستان آشنا شوید

پلوودیو یک شهر اروپاییست که پر از فرهنگ های مختلف و تاثیر آنها بر خود می باشد. در این شهر در انتظار تاریخی شگفت انگیز، غذا و نوشیدنی بینظیر، صومعه های بسیار زیبا و میزبانی رویدادهای فرهنگی هیجان انگیز باشید.

1- تاریخ باورنکردنی
پلوودیو که در طی قرنها به دست تراکیان، رومیان، یونانیان و عثمانیان فتح شده است در بین دو رشته کوه وسیع در مسیر درون مرزی از اروپای غربی تا آسیای صغیر جا خوش کرده است. هر کدام از این امپراطوری ها تاثیر قابل ملاحظه ای بر معماری شهر و همچنین زندگی فرهنگی و هنری آن از خود به جای گذاشته اند.
برای شروع شهر قدیم پلوودیو مناسب است. در اینجا می توانید خیابان های سنگ فرش شده، خانه های شهری بازسازی شده  و همچنین قلعه ویران شده نبت تپه (Nebet Tepe) که ابتدا به دست تراکیان ساخته شده را بیابید. برای مرور تاریخ پلوودیو سری به موزه قوم نگاری این شهر بزنید. 
برجسته ترین بنای باقیمانده از گذشته تئاتر رومی قدیمیست که قسمتی از آن در دهه 70 کشف شده و در وسط خیابان اصلی خرید واقع شده است. این بنا در فصل تابستان میزبان کنسرت های منظم می باشد.

1- تاریخ باورنکردنی


2- نوشیدنی و غذاهای فصلی
غذاهای بلغارستان دلچسب و لذیذ هستند و به لطف ملت های متفاوتی که پلوودیو را خانه خود می نامند بسیار عجیب و غریب می باشد. میان وعده محبوبی که شیرینی پر شده با پنیر به نام بانتیسا (Banitsa) می باشد در تمام نانوایی های سرتا سر شهر به چشم می خورد که با نوشیدنی بوزا (Boza) که نوعی ماالشعیر می باشد صرف می شود. تاراتور (Tarator) نیز نوعی سوپ سرد درست شده از ماست، سیر و شوید است که در روزهای گرم تابستان بسیار می چسبد. سالاد سنتی شوپسکا (Shopska Salata) نیز بسیاز خوشمزه است.

2- نوشیدنی و غذاهای فصلی


 7 دلیل برای سفر کردن به سنگاپور



3- یک منطقه هنری پر طرفدار
کاپانا (Kapana) یا ترپ (Trap) زمانی مرکزی برای صنعت گران پلوودیو بوده است که به طبع کوچه هایی مرتبط با نام آنها داشته است. به طور مثال می توان از کوچه آهن و یا کوچه چرم نام برد. این منطقه با سختی های فراوانی رو به رو بود تا اینکه دولت محلی صاحبان کسب و کار را تشویق به بازسازی بناهای خراب شده کرد تا این منطقه سرو سامان بگیرد.
امروزه کاپانا به منطقه ای زیبا برای کافه ها، گالری های هنری و فضاهای هنری، کارگاه ها، بوتیک ها، بارهای سرزنده و رستوران ها تبدیل شده است. صندلی های  زهوار در رفته بر روی خیابان های سنگ فرش شده صف کشیده اند و موسیقی دانان و هنرمندان با دانش آموزانشان به اینجا می آیند. همیشه در اینجا برنامه ای وجود دارد. 

3- یک منطقه هنری پر طرفدار


4- با سفری کوتاه به صومعه های دیدنی خواهید رسید
تاثیر اورتدوکس بلغارستانی در پلوودیو و مناطق اطرافش بسیار زیاد بوده است. در این منطقه 10 صومعه فعال با دسترسی آسان از درون شهر وجود دارد که صومعه باچکووو (Bachkovo) که دومین صومعه بزرگ بلغارستان می باشد یکی از آنهاست. این صومعه در سال 1083 تاسیس شد و در جایگاه شگفت انگیزی واقع گردیده که به علت تلفیق سه فرهنگ مختلف بیزانس، گرجستان و بلغاری مشهور می باشد. با ارزش ترین مورد تندیس معجزه آسای مریم مقدس می باشد که توسط دو گردشگر گرجی به این صومعه اهدا گردیده است. 
کمی دورتر، در بین راه سوفیا صومعه ریلا (Rila Monastery) را خواهید یافت، صومعه ای نفسگیر که به ثبت میراث جهانی یونسکو نیز رسیده است و در دره ای جنگلی جا خوش کرده است. این صومعه جایگاهی برای مجموعه ای فوق العاده از هنر مذهبی می باشد. 

4- با سفری کوتاه به صومعه های دیدنی خواهید رسید


5- این یک شهر اروپایی فرهنگی می باشد.  
پلوودیو نامزد یک شهر اروپایی فرهنگی در سال 2019 است. این اولین شهر بلغارستان می باشد که موفق به دریافت این افتخار شده است و این رویداد را با تقویمی مهیج از مناسبت های فرهنگی و فعالیت ها نشانه گذاری کرده است. تم "همگام" است و محلیان قصد دارند که شهر را در بهترین حالت به نمایش بگذارند. سری به تقویم رویدادها بزنید و به آنها بپیوندید.

منبعwanderlust
 




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید