• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


نکاتی که قبل از سفر به مالدیو باید بدانید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۵/۱۶   تعداد بازدید : 28076   گروه مطلب : دانستنیهای سفر

سفر به کشور مالدیو بسیار ساده تر از زمان های گذشته شده است. در این مطلب نکاتی مطرح شده که باید قبل از سفر به این مقصد خیره کننده دانست.

خانه های ییلاقی نشسته بر روی آب های سبز یک تالاب در کشور مالدیو
خانه های ییلاقی نشسته بر روی آب های سبز یک تالاب در کشور مالدیو


سواحلی با شن های سفید رنگ، موج سواری حرفه ای در سطح جهانی، صخره های خیره کننده، زندگی متنوع جانوران آبی و مجموعه ای پر تعداد از استراحتگاه های لوکس با خانه های ییلاقی که بر روی آب شناور هستند، جزایر مالدیو را به یک خیال محبوب در ذهن افراد تبدیل کرده و اینکه آن را به چشم مقصدی در لبه ای از جهان که برای یکبار هم در زندگی شده باید به آن سفر کرد می بینند.
البته با وجود اینکه هنوز پرواز از آمریکا به این کشور بیشتر از 24 ساعت به طول خواهد انجامید، اما رسیدن به این کشور جزیره ای که بر روی خط استوا قرار گرفته خیلی آسان تر از قبل شده است.
اکنون پروازهایی از سراسر شهرهای آسیایی به پایتخت این کشور یعنی ماله انجام می شود که از این میان می توان به شهرهای بانکوک، هنگ کنگ، سئول، شانگهای، سنگاپور و همینطور قطب های گردشگری شرقی تری مثل ابوظبی، دوحه و دبی اشاره کرد. حتی از شهرهایی مانند فرانکفورت البته به صورت فصلی و در زمستان ها، استانبول و لندن هم پروازهایی به سمت این جزیره انجام می شود. خلاصه که این سفر بسیار راحت شده و در حقیقت خیلی ها هم هستند که سالی دو بار به مالدیو سفر می کنند!

اما سفر به این مقصد آفتابی و تابناک یک روی غم انگیز هم دارد. روند تغییرات آب و هوایی جهان موجب به وجود آمدن این نگرانی شده که جزایر مرجانی و تپه های کم ارتفاع جزایر مالدیو، به دلیل بالا آمدن سطح آب دریاها ممکن است مدت اندکی از عمرشان باقی مانده باشد. برای همین این واقعیت باعث می شود تا انگیزه ای برای هر چه سریع تر سفر کردن مسافران به این مقصد باشد. موارد زیر نکاتی برای استفاده هر چه بهتر از سفر به کشور مالدیو هستند.


1 - کوله بار سفر

نکات قابل توجه قبل از سفر به مالدیو - کوله بار سفر

افرادی که قصد دارند تا مدتی را در یک یا دو نمونه از اقامتگاه های مالدیو سپری کنند، نیازی نیست که چیزی بیشتر از لباس های مناسب برای حضور در کنار ساحل و یا لباس های راحتی شبانه به همراه داشته باشند. توصیه می شود که افراد از به همراه داشتن موارد مهمی مثل کرم ضد آفتاب کوتاهی نکنند چرا که بوتیک های هتل ها تمایل زیادی به فروش اجناس روزانه با قیمت های فضایی دارند. بیشتر اقامتگاه های این منطقه مسیرهای شنی آسفالت نشده و اسکله های چوبی بسیاری دارند و برای همین بهتر است تا میهمانان، کفش های پاشنه بلند خود را در خانه نگهدارند و از صندل و کف هاش تخت استفاده نمایند. برخی از اقامتگاه ها هم هستند که میهمانان را به پا برهنه قدم زدن تشویق می کنند. با این حال از آنجایی که مالدیو یک کشور مسلمان سنتی است، اگر افراد قصد بازدید از شهر ماله یا دهکده های ساحلی محلی این منطقه را دارند، بهتر است از لباس ساده تری استفاده کنند که از این نوع می توان به لباسی که شانه ها و زانوهای خانم ها را بپوشاند اشاره کرد.


2 - خواب

نکات قابل توجه قبل از سفر به مالدیو - خواب

اگر چه بیشتر اقامتگاه های مالدیو بسیار شبیه به یکدیگر هستند و همگی دارای سواحل خصوصی، رستوران های ساحلی و اسپاهای سرپوشیده می باشند، برای همین فعالیت ها و مکان هایی که میهمانان در نظر دارند در طول اقامت خود انجام داده و یا از آنها بازدید کنند در حقیقت مشخص کننده هتلی است که آن را باید انتخاب کنند. اگر میهمانان علاقه بسیاری به شنا با کوسه نهنگ ها داشته باشند، هتل آنسانا وِلاوِرو به دلیل مسیر نیم ساعته تا خشکی با قایق، انتخاب ایده آلی خواهد بود. اگر هم علاقمند به انجام یک یا دو دست بازی گلف باشند، هتل شَنگری لا ویلینگیلی مجهز به یک زمین گلف با 9 چاله انتخاب خوبی خواهد بود. دوستداران موج سواری نیز می توانند از آب های مجرای کناری ملک هتل فور سیزِن کودا هورا که مناسب موج سواری است بهره برده و از بهترین منظره جانوران دریایی موجود در کف اقیانوس هند لذت ببرند. اگر هم افراد حس و حال غواصی داشته باشند، هتلی را باید انتخاب کنند که بزرگترین خانه صخره ای را مانند جمیرا ویتاوِلی در اختیار داشته باشد تا بتوان از تماشای سفره ماهی ها، لاک پشت ها و حتی بچه کوسه های نوک باله مشکی لذت برد.


3 - تمدد اعصاب

نکات قابل توجه قبل از سفر به مالدیو - تمدد اعصاب

تعداد زیادی از اقامتگاه های رده بالای کشور مالدیو ارائه کننده مراکز اسپای فوق العاده ای هستند که ارزش تجربه کردن را خواهند داشت. به عنوان مثال مرکز اسپای هتل سیکس سِنسِز لامو، متخصص ترکیب کردن فلسفه های آیوروِدیک هندوستان و سایر تکنیک ها برای ارائه روش های درمانی است. حتی این مرکز اسپا در میان کارکنان خود یک متخصص آیوروِدیک را در اختیار دارد که کمک بسیاری به سطح سلامت و تندرستی میهمانان خواهد کرد.


نکاتی که قبل از سفر به مالدیو باید بدانید



4 - غذا

نکات قابل توجه قبل از سفر به مالدیو - غذا

به لطف موقعیت مکانی کشور مالدیو، که درست در امتداد مسیرهای مهم بازرگانی میان آسیا، هندوستان و خاورمیانه کشیده شده است، آشپزخانه غذاهای مجموع الجزایری آمیزه ای دستچین شده از تاثیرات و طعم های گوناگون می باشد. توصیه می شود که افراد از نوش جان کردن ادویه کاری سنتی که بسیار اسپایسی است همراه با ماهی تازه از آب گرفته شده تن یا ماهی های صخره ای که با شیره نارگیل و سایر ادویه هایی مانند زردچوبه، زیره، برگ های پاندان، هِلو و حتی دارچین آماده می شوند اصلاً غافل نشوند. یکی دیگر از موارد بسیار ویژه کشور مالدیو که به هیچ عنوان نباید از دست داد، خرچنگ های مالدیوی است که پوسته آبی پر رنگ آنها حاوی خطوطی بوده که موجب شادابی می شوند. همچنین فورِگو سس ساده ای است که از ترکیب کره و سیر آماده شده و همراه با سایر چاشنی هایی مثل نمک دریایی، فلفل چیلی، سیر، برگ های کاری و فلفل تهیه می شود.


5 - اقامت

نکات قابل توجه قبل از سفر به مالدیو - اقامت

هر چند که پروازها و رفت و آمدهای بین جزیره ای به صورت فراوان و به صورت قابل اعتماد انجام می شوند، اما عبور و مرور میان اقامتگاه ها ممکن است به اندازه یک روز از سفر میهمانان زمان بگیرند، حالا چه شرایط آب و هوایی مساعد باشد و چه نه. پس در صورتی که این افراد قصد سپری کردن زمانی بیشتر از 10 روز را برای اقامت در این کشور ندارند، توصیه می شود که یک اقامتگاه را انتخاب کرده و در همان بمانند.


6 - نکته قابل ملاحظه

نکات قابل توجه قبل از سفر به مالدیو - نکته قابل ملاحظه

این اواخر کشور مالدیو برخی آشفتگی های سیاسی و جنگ های داخلی را تجربه کرده است و این اتفاقات منجر به حبس و تعبید شدن اولین رئیس جمهور دموکراتیک منتخب این کشور و حتی ترور شدن رئیس جمهور فعلی آن شده است. در حالی که کشور مالدیو به اختصار در ماه نوامبر سال 2015 اعلام وضعیت اضطراری کرد، اما قسمت عظیمی از صنعت گردشگری آن تحت تاثیر این اتفاقات قرار نگرفت. با این حال بهتر است مسافران با انجام تحقیقات در مورد شرایط، تصمیم بگیرند که انتخاب این مقصد برایشان صحیح است یا خیر.
 

منبع: nationalgeographic




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید