• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 9 مورد از مهیج ترین راه پله های دنیا آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۹/۱۱   تعداد بازدید : 7904   گروه مطلب : ترین ها


با 9 مورد از مهیج ترین راه پله ها دنیا آشنا شوید

از پله های کنده شده از سنگ در سریلانکا گرفته تا پله های شگفت انگیز مدرن در واتیکان هر دو هم زیبا و هم چالش برانگیز و در هر زمینه ای نفس گیر هستند.

1- صخره شیر سیگیرییا (Sigiriya Lion’s Rock)، دامبولا (Dambulla)، سریلانکا 
سیگیرییا قلعه باستانی سنگی در نزدیکی دامبولا در سریلانکا است. این قلعه در بالای سنگی 200 متری قرار گرفته که به واسطه 1200 پله قابل دسترسی می باشد. در نیمه های راه این صخره در یک زمین مسطح کوچک دو اثر پای غول پیکر شیر دیده می شود که شروع آخرین قسمت صعود به قلعه است. دیواره این قلعه با نقاشی های باستانی تزئین شده و منظره تماشایی از بالا دارد. 

1- صخره شیر سیگیرییا (Sigiriya Lion’s Rock)، دامبولا (Dambulla)، سریلانکا


2- پله های اسپانیایی (Spanish Steps)، رم، ایتالیا
پله های اسپانیایی یکی از زیباترین راه پله های دنیاست که در شیب تند تپه ای برای اتصال کلیسای ترینیتا دِ مونتی (Trinità dei Monti church) در پیازا ترینیتا دِ مونتی به پیازا دِ اسپانیا (Piazza di Spagna) در پایینش ساخته شده است. اگرچه این راه پله فقط از 135 پله تشکیل شده است اما این راه پله در فیلمهای بیشماری نظیز فیلم تعطیلات رمی، یک فیلم کلاسیک در سال 1953 حضور داشته است. نشستن بر روی این پله ها و خوردن بستی کاریست که هر بازدید کننده ای در سفر به رم انجام می دهد.

2- پله های اسپانیایی (Spanish Steps)، رم، ایتالیا


3- راه پله کنیون (Canyon Staircase)، بانیوس (Baños)، اکوادور
راه پله کنیون که فقط 80 متر ارتفاع دارد مسلما یکی از راه پله های دیدنی و جذاب دنیاست که به صورت مارپیچ به سمت پایین در کنار آبشار بزرگ پایلون دل دیابلو (دیگ شیطان) منتهی می شود. زمانیکه باران می بارد و رودخانه پاستازا با شدت در حال عبور است تجربه بینظری را خواهید داشت.

3- راه پله کنیون (Canyon Staircase)، بانیوس (Baños)، اکوادور


4- چاند بائوری (Chand Baori)، ابهنری (Abhaneri)، هند 
هم دیوار و هم راه پله چاند بائوری یک شکل هندسی و یکی از عجیب ترین چشم اندازها در کره زمین است. چاند بائوری در قرن نهم در دهکده کوچک راجستانی در ابهری ساخته شده و دارای بیش از 3500 پله (16 طبقه) می باشد که با این حساب آن را بزرگترین و عمیق ترین چاه پله در هند تبدیل کرده است.

4- چاند بائوری (Chand Baori)، ابهنری (Abhaneri)، هند


 تجربه 15 فعالیت هیجان انگیز در آفریقا که زندگیتان را تغییر خواهد داد



5- باتو کیو (Batu Cave)، نزدیک کوالالامپور، مالزی
272 پله باتو کیو که در نزدیکی کوالالامپور مالزی واقع شده است شما را به سمت محبوب ترین معبد هندی در خارج از هندوستان هدایت می کند. این معبد به لرد موروگان که یک خدای هندو می باشد تقدیم شده است و در بین سه یعنی غار آهکی، غار معبد، غار تیره و غار نمایشگاه هنری قرار دارد. برجسته ترین نکته درباره این راه پله نگهبان آن است که یک مجسمه 43 متری از موروگان می باشد که با 66 گالن رنگ طلا پوشیده شده است.

5- باتو کیو (Batu Cave)، نزدیک کوالالامپور، مالزی


6- کاشی پله های خیابان شانزدهم (16th Avenue Tiles Steps)، سان فرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا
این کاشی راه پله در کوچه مورگن بین خیابان پانزدهم و شانزدهم در ابتدای ساختش یکنواخت و غیر قابل توجه بود. اما پس از اجرای یک پرژه مشترک بین یک سرامیک ساز ایرلندی و یک سرامیک ساز اهل سان فرانسیسکو به بزرگترین راه پله سرامیکی دنیا تبدیل شد. این راه پله 163 پله ای از دو هزار کاشی دست ساز با 75 هزار کاشی، آینه و شیشه های رنگی به شکل یک دریا تا ستاره ها با تم موزاییکی تشکیل شده است. این راه پله در یک محله مسکونی ثروتمند قرار دارد و بازدیدکنندگان از ساعت 9 صبح تا 7 عصر از آن بازدید می کنند. 

6- کاشی پله های خیابان شانزدهم،سان فرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا


7- راه پله مومو (Momo Staircase)، واتیکان 
راه پله خیره کننده و کاربردی مومو در واتیکان با استفاده از یک طرح مارپیچ دوتایی هوشمند برای تسهیل در جریان صفوف شلوغ مردم در بازدید از موزه ها ساخته شده است. یکی از پله های آهن کاری شده به سمت بالا و دیگری به سمت پایین می آیند و برای اطمینان از عدم بروز ترافیک در هر دو مسیر در هم پیچیده شده اند. این راه پله توسط یک معمار ایتالیایی در سال 1932 طراحی شده و به یکی از عکس گرفتنی ترین پله های دنیا تبدیل گردیده است.

7- راه پله مومو (Momo Staircase)، واتیکان


8- ال پنیون د گوآتپه (El Peñón de Guatapé)، کلمبیا
ال پنیون د گوآتپه یا صخره گوآتپه سنگی 200 متری می باشد که زمانی توسط سرخپوستان تاهامی پرستیده می شد. در بالای این صخره یک برج مراقبت سه طبقه ای وجود دارد که برای رسیدن به آن می بایست از 740 پله که در پهلوی این صخره ساخته شده است بالا بروید. در میان راه نیز یک معبد متعلق به مریم مقدس وجود دارد.

8- ال پنیون د گوآتپه (El Peñón de Guatapé)، کلمبیا


9- راه پله اینکا (The Inca Staircase)، ماچوپیچو، پرو
هر روز صبح 400 روح جسور از بیش از 3000 پله که در پهلوی هوآیان پیچو قرار دارد بالا می روند تا به معبد ماه و چشم اندازه خیره کننده ای از خرابه های ماچوپیچو برسند. پله ها لغزنده و گول زننده هستند و با زنجیرهایی در بدترین قسمت بالای رودخانه اوروبامبا نگه داشته شده اند. البته این چشم انداز ارزشش را دارد. اما در 2400 متری بالاتر از سطح دریا، این ارتفاع تضمین می کند که نفستان را بند بیاورد. 

9- راه پله اینکا (The Inca Staircase)، ماچوپیچو، پرو


منبع: wanderlust.co





نظرها

  • 0 0

    بی نظیرهستند با او همه طبیعت ومعماری بشری که باابزارهای خیلی ابتدایی بناهای رواحداث کردن که گویی می خواهند باگردشگران صحبت بکنند ج ب

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید