• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 8 مورد از هیجان انگیزترین قطارهای کابلی دنیا آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۵/۱۷   تعداد بازدید : 4501   گروه مطلب : ترین ها


با 8 مورد از هیجان انگیزترین قطارهای کابلی دنیا آشنا شوید

یک قطار کابلی چیزی بین تله کابین و ترن هواییست که از یک تپه یا کوه با روش های متفاوت نیروی محرکه از آب گرفته تا برق بالا و پایین می رود. این شکل غیر متعارف حمل و نقل بسیار جالب می باشد و از زمان قرون وسطی به ما کمک می کرد تا به بلندی ها برسیم. در ادامه با 8 مورد از هیجان انگیزترین این قطارهای کابلی آشنا خواهیم شد.

1- قطار کابلی زاگرب، زاگرب، کرواسی
قطار کابلی زاگرب در بین این قطارها کوتاهترین مسیر در دنیا را می پیماید. این قطار پایین و بالای شهر در نزدیکی برج لترسکاک (Lotrscak Tower) را به یکدیگر متصل می نماید. این قطار کابلی برای اولین بار در قرن نوزدهم کار خود را آغاز کرد. این قطار محبوب ترین وسیله نقلیه تاریخی شهر زاگرب است که رومانتیک ترین سواری را به بالای شهر ارائه می دهد. قطار کابلی زاگرب هر روز هر ده دقیقه یکبار از ساعت 6:30 صبح تا نیمه شب مشغول به کار است. 

1- قطار کابلی زاگرب، زاگرب، کرواسی


2- قطار کابلی فلاینگ داچمن (Flying Dutchman Funicular)، کیپ تاون (Cape Town)، آفریقای جنوبی
قطار کابلی فلاینگ داچمن یا داچمن پرنده که به قطار کابلی کیپ پوینت نیز معروف می باشد خطی است که در کیپ پوینت (Cape Point) واقع شده است. این باور وجود دارد که این قطار تنها قطار کابلی تبلیغاتی در نوع خود می باشد که در آفریقا وجود دارد و نامش را از یک افسانه محلی به نام کشتی ارواح داچمن پرنده گرفته است. 

2- قطار کابلی فلاینگ داچمن (Flying Dutchman Funicular)


3- فِلِبان (Fløibanen)، برگن (Bergen)، نروژ
معروف ترین جاذبه کشور نروژ، خط قطار کابلی آن است. این سفر از مرکز شهر بریگن (Bryggen) آغاز شده و شما را به بالای کوه فلویِن (Mount Floyen) می برد. با این حساب شما در ارتفاع 320 متری از سطح دریا قرار دارید. این قطار کابلی در طول سال هر روز از صبح تا ساعت 11 مشغول به کار می باشد. همچنین دسترسی راحتی برای ورود کالسکه و صندلی چرخدار دارد. 

3- فِلِبان (Fløibanen)، برگن (Bergen)، نروژ


4- تله کابین ویلینگتون (Wellington Cable Car)، ویلینگتون، نیوزلند
تله کابین ویلینگتون در سال 1902 تاسیس شد و تنها ریل قطار کابلی تاریخی نیوزلند از روز گشایشش تا کنون می باشد. به این سفر کوتاه تاریخی بروید تا از چشم انداز بینظیر شهر و بندر ویلینگتون (Te Whanganui-a-Tara) لذت برده و دسترسی آسانی به بسیاری از جاذبه های ویلینگتون داشته باشید.

4- تله کابین ویلینگتون (Wellington Cable Car)، ویلینگتون، نیوزلند


 ترسناک ترین و هیجان انگیز ترین تجربه های قطار سواری در دنیا



5- قطار کابلی گلمر (Gelmer Funicular)، سوئیس
شیب بیشتر از 106 درجه ای این قطار کابلی باعث سریع بودنش در اروپا شده است. این قطار به منظور حمل و نقل مصالح ساختمانی سد گلمر ساخته شد و امروزه برای بالا بردن پیاده نوردان جویای ماجراجویی در زمان بسیار اندکی به ارتفاع 1860 متری از سطح می باشد. وقتیکه به بالا رسیدید قدم زدن در اطراف دریاچه فیروزه ای یا پیاده روی به بالا تا کلبه گلمر به منطور تماشای چشم اندازی دیدنی و جذاب، از واجبات است. 

5- قطار کابلی گلمر (Gelmer Funicular)، سوئیس


6- تراموای قله (Peak Tramway)، هنگ کنگ
تراموای قله هنگ کنگ مسیری شاد برای رسیدن به قله ویکتوریا (Victoria Peak) یکی از بهترین جاذبه های گردشگری هنگ کنگ می باشد.
تمام طول سفر که تقریبا در زاویه عمودیست کمتر از 10 دقیقه به طول می انجامد و شما را از پایین ترین ایستگاه در مرکز به سمت قله می رساند. در طول این سفر از میان جنگلی از ساختمان ها در پایین ترین بخش به سرسبزترین قسمت جزیره می گذرید تا به ایستگاه بالایی در برج قله (Peak Tower) برسید. 

6- تراموای قله (Peak Tramway)، هنگ کنگ


7- قطار کابلی گلوریا (Elevador da Glória)، لیسبون، پرتغال
قطار کابلی گلوریا بخشی از سیستم حمل و نقل عمومی شهر لیسبون می باشد. این بالابر اتصالی بین میدان رستورادورس (Restauradores Square) در مرکز شهر و سائو پدرو آلکانتارا بلودر  (Sao Pedro de Alcantara Belvedere) در ارتفاع 265 متری برقرار می کند. 

7- قطار کابلی گلوریا (Elevador da Glória)، لیسبون، پرتغال


8- قطار کابلی ناپل (Naples Funiculars)، ناپل، ایتالیا
اگر تصمیم دارید که به چشم انداز کوهستانی سومین شهر ایتالیا (ناپل) از نظر مساحت سفر کنید سوار شدن به قطارهای کابلی ناپل یکی از واجبات است. این مسیر 4 خط تله کابین دارد که مرکز شهر را به مناطق تپه ای پوزیلیپو (Posillipo) و ومرو (Vomero) متصل می کند.   

8- قطار کابلی ناپل (Naples Funiculars)، ناپل، ایتالیا


منبع: wowtravel.me





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید