• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


هفت مورد از بهترین کارهایی که باید در سفر به کامبوج انجام داد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۴/۳۱   تعداد بازدید : 4102   گروه مطلب : ایده های سفر


بهترین انجام دادنی ها در کامبوج

معابد مقدس و آداب و سنن یکی از دوست داشتنی ترین کشورهای آسیای جنوب شرقی را کشف کنید. در این مقاله سعی داریم موارد دیدنی برجسته کامبوج که لازمه ایجاد ماجراجوییتان است را با شما به اشتراک بگذاریم.

1- تماشای طلوع خورشید در انگکوروات (Angkor Wat)   
دلیل خوبی وجود دارد که افراد زیادی در سفر به کامبوج بدنبال این مکان یونسکویی هستند. تماشای رگه های سوزان به رنگ قرمز نارنجی در سایه برجهای انگکوروات منظره مسحور کننده ایست که حتی باتجربه ترین مسافران را نیز جذب می کند. جای تعجب ندارد که طلوع خورشید در انگکور شروع یک روز جذاب را خلق می کند و پیش زمینه ای برای یکی از نمادین ترین شگفتی های سفر است. انگکوروات در قرن دوازدهم ساخته شده و این باور وجود دارد که قدیمی ترین و بزرگترین مجموعه معبدی در دنیاست. زمانی مرکز امپراتوری خمر (Khmer) بوده و از زمانیکه طرح پیشین آن به نماد ملی تبدیل شد در پرچم کامبوج، برچسب نوشیدنیها و اسامی هتل های بیشماری دیده می شود. ویرانه هایی در یک پارک باستان شناسی قرار دارند که تا 400 کیلومتر مربع گسترده شده اند و اندازه آن فراتر است از آنچه که بسیاری از بازدیدکندگان تصور می کنند. افرادی که زمان کافی دارند بهتر است برای بازدید از سازه های سنگی تو در تو و آبگیرهای پوشیده از نیلوفران صورتی رنگ، سه روز تا یک هفته وقت صرف کنند و البته نباید تحقیق درباره شهر زیرزمینی و تاریخ آن که در زیر انگکور وات  قرار دارد را فراموش کرد.

1- تماشای طلوع خورشید در انگکوروات (Angkor Wat)


2- بازدید از معابد شگفت انگیز دیگر   
ممکن است انگکور وات در برنامه سفر، اولویت داشته باشد اما اگر مسافران از دیگر معابد جذاب کامبوج بازدید نکنند قطعا آنها را از دست خواهند داد. نیازی نیست که خیلی دور بروید، پارک باستان شناسی انگکور منزلگاه تعداد بیشماری از آثار باستانی است که قابل بازدید در زمان دوچرخه سواری یا پیاده روی تفریحی شما می باشد. انگکور توم (Angkor Thom) در زیر سایه انگکور وات را می توان یافت که نمایشی از مجموعه ساختمانهای قدیمی مثل معبد بایون (Bayon) می باشد و اعتقاد بر این است که 200 چهره سنگی حک شده تصویر شاه جیوارمان هفتم (Jayavarman) می باشد. اندازه تاپرم (Ta Prohm) ممکن است در مقابل معبد خواهرش ناچیز باشد اما هنوز هم ثابت می شود که مکانی پربازدید توسط مسافران است بخصوص بعد از رشد غیر متعارف ریشه های درخت انجیر معابد و نمایش آن در فیلم تام رایدر (Tomb Raider). برای آنانی که بدنبال رویارویی با حال و هوای روحانی بیشتری هستند معبد هندوی (Preah Vihear) در شمال کامبوج و در ارتفاع 525 متری صخره ای از کوه دانگرک (Dângrêk) قرار دارد. اگر ویرانه های باستانی توقعات شما را برآورده نمی کند پس نماهای پانورامایی محدوده سرسبز جنگلی که تا افق کشیده شده قطعا شما را راضی می کند.

2- بازدید از معابد شگفت انگیز دیگر


3- غذاهای خیابانی سیم ریپ (Siem Reap)  
رستورانهای آسیای جنوب شرقی، مسافران را با یک طیف کاملا جدید از گزینش غذاهای خیابانی رو به رو می سازد که بطور معمول در بازارهای محل زندگی خود یافت نخواهند کرد. از رطیل های سرخ شده و مارهای به سیخ کشیده شده تا جیرجیرکهای لیمو فلفلی دار، واقعا در منوی همه چیز و هیچ چیز برای انتخاب کردن وجود دارد. گذشته از این غذاهای نسبتا عجیب، مواد اولیه استفاده شده در غذاهای کامبوجی، نودل سرخ شده یا برنج شفته به اضافه سبزیجات سرخ شده و گوشت می باشد. لورت چا (Lort cha) که ترکیبی از نودل، لوبیا سبز و پیازچه است معمولا با بیف، تخم مرغ شکم پر سرخ شده پخته می شود و در وعده های به انداره کافی پر سرو می شود تا اشتهای گرسنگی را بر طرف کند. درحالیکه آموک (amok)، سوپ ماهی با شیره نارگیل و سس تند کاری تایلندی که بطور سنتی در یک ظرف پوشیده شده با برگ موز، بخارپز می شود، به اندازه کافی لیمویی و تند هست تا اسید معده را بجوش بیاورد.

3- غذاهای خیابانی سیم ریپ (Siem Reap)


 بهترین کشورهای جنوب شرقی آسیا که حتما باید از آنها دیدن کرد



4- بازدید غارهای باتم بنگ بت (Battambang Bat Caves) در غروب   
هر غروب در دامنه کوه پانوم سامپو (Phnom Sampeau)، جمعیتی برای تماشای هزاران خفاش جمع می شوند که برای شکار شبانه خود از دهانه غار بیرون می آیند. مسیر سیاهی آسمان را فرا می گیرد و قبل از پراکنده شدن در افق روشن، حرکت موجی از اصوات در بالای سرشنیده می شود. این نمایش شگفت آور هر روز عصر در ساعت 5:30 و در 15 کیلومتری باتم بنگ اتفاق می افتد. به هر حال غار کوهستان پانوم سامپو تاریخ سیاهی را در بر دارد زیرا بعنوان محل اعدام در زمان حکومت خمرهای سرخ استفاده می شد. کامبوجی ها این پدیده طبیعی را بعنوان آزادی ارواح قربانیان از تاریکی مورد توجه قرار می دهند. همچنین مکان یادبودی برای ادای احترام مردم وجود دارد.

4- بازدید غارهای باتم بنگ بت (Battambang Bat Caves) در غروب


5- یادگیری درباره پیشینه خمر کامبوج   
کامبوج کشوری با ریشه های فرهنگی غنی، روابط معنوی عمیق و تاریخ پیچیده می باشد. در سال 1953 پس از 90 سال استعمار توسط فرانسه، مستقل شده است. اما تنها دو دهه بعد از آن، اعدام های وحشیانه و گسترده خمرهای سرخ بین سالهای 1975 و 1979 موجب رنج بسیاری بوده است. کامبوج بعنوان یک کشور مستقل تغییر کرده است، قربانیان گذشته وحشیانه اش را با یادبودها، موزه ها و خاطرات نسل قدیم کامبوج به یاد می آورد. موزه نسل کشی تول اسلنگ (Tuol Sleng Genocide) عذاب و شکنجه بدنی بسیاری از غیرنظامیان بی گناه را آشکار می کند که در زندان امنیتی 21 که قبلا دبیرستان بوده اسیر بوده اند. موزه، زیرساخت زندان را حفظ کرده، دیوارهای سلول و آلات شکنجه درست در همان مکان سابق خود می باشد که در زمان سرنگونی حکومت خمرهای سرخ در سال 1979 بوده است. همچنین در مرکز، موزه ملی کامبوج می باشد که در جوار قصر رویال (Palace Royal) شگفت انگیز واقع شده و بغیر از باغهای خیره کننده، گذشتن از گالری مصنوعات و صنایع دستی سنتی و بومی کشور کار دشواریست.

5- یادگیری درباره پیشینه خمر کامبوج


6- سواری بر قطار بامبو   
 قطار بامبو یا نوری (nori) اساسا خارج از شهر باتم بنگ و برای حمل و نقل بین روستاهای دورافتاده ساخته شد اما خیلی زود به یک جاذبه بزرگ برای مسافران عبوری از منطقه تبدیل شد. این قطار قبل از بازگشایی دوباره در 20 کیلومتری جنوب باتم بنگ برای ارائه خدمات به بازدیدکنندگان در محدوده معبد بانان (Banan) در اکتبر 2017 آخرین خدمات خود را انجام داد و بسته شد. با سکویی بر روی پایه هایی از بامبو، که چند متر بالاتر از سطح زمین قرا می گیرد و با کمک موتور کوچکی حرکت می کند بزرگترین شانس این است که شبیه به هر وسیله نقلیه ریلی دیگری که قبلا دیده اید نمی باشد و سرعت آن به 30 کیلومتر بر ساعت می رسد. نه تنها سواری بر آن تفریح است بلکه یک جایگزین و روش بی دردسری برای رسیدن به مناظر دیده نشده کامبوج در مناطق روستایی می باشد.

6- سواری بر قطار بامبو


7- گشت و گذار در جزیره کاه رونگ (Koh Rong)
به محض اینکه فکر کردید بهترینهای کامبوج را دیده اید یک قایق گرفته و سفر کوتاهی به غرب کرانگ پره (Krong Preah) و به جزیره کاه رونگ داشته باشید جاییکه با سواحل سفید شکری و آبهای لاجوردی رنگ، مقدم مسافران را خوشامد می گوید. از گشت و گذار در خلیج های شنی در گوشه های دور افتاده تا غواصی در میان صخره های مرجانی همراه با زندگی دریایی متنوع، زیبایی طبیعی را از میان این جزیره تاحدی بکر هم در خشکی و هم در آبهای اطراف خواهید دید. در واقع هیچ راه بهتری برای پایان دادن به ماجراجویی خود در آسیای جنوب شرقی جز استراحت عصرانه در کافه بار ساحلی و نوشیدن کوکتلی دلپذیر در حال تماشای غروب خورشید برفراز درختان نخل سراسر ساحل وجود ندارد.

7- گشت و گذار در جزیره کاه رونگ (Koh Rong)


منبع: wanderlust.co





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید