• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین کارهایی که میتوان در سریلانکا انجام داد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۴/۲۸   تعداد بازدید : 3861   گروه مطلب : ایده های سفر


بهترین کارهایی که میتوان در سریلانکا انجام داد

حقیقتا سریلانکا با جاذبه های توریستی برتر خود مسحورکننده و مناسب برای علایق هر مسافری می باشد. مرز و بوم این جزیره کوچک پر از فعالیتهای ماجراجویی مانند موج سواری و کوهپیمایی است. چندین مکان بسیار مذهبی نیز برای مریدان و طرفداران مذهبی و آثار تاریخی باورنکردنی برای علاقمندان به تاریخ، در سریلانکا وجود دارد. البته هیچکس نمی تواند زیبایی طبیعی خارق العاده آنرا نادیده بگیرد. به هر حال در طول مسیر گشت و گذار یا بازدید از مکان تاریخی یا زیارتی، سرسبزی بی نظیر و حیوانات عجیب و غریب هرگز دور از انتظار نیستند.

15- پل 9 قوس (Nine Arch Bridge)  
یکی از نمادین ترین مناظر سریلانکا، پل 9 قوس در شهر کوهستانی کوچک اِلا (Ella) می باشد. این منظره، نمایی پانوراما از محیط اطراف را نمایش می دهد که از زمینهای پوشیده از سبزه و چایکاری تشکیل شده است. بازدیدکنندگان می توانند قطارهای در حال حرکت از روی پل را در طول مسیربه دمورادا لوپ (Demodara Loop) تماشا کنند. نقش این پل در روزهای نخست ساخت و توسعه راه آهن در سریلانکا، بسیار قابل توجه بوده است زیرا از سیمان، سنگ و آجر و بدون استفاده از آهن ساخته شده است.

15- پل 9 قوس (Nine Arch Bridge)


14- میهینتِیل (Mihintale)   
میهینتیل کوهی در نزدیکی شهر آنورادهاپورا (Anuradhapura) می باشد و قله آن در جامعه بودایی اهمیت معنوی بسیاری دارد. این باور وجود دارد که بر روی نوک این کوه، یک راهب بودایی بنام ماهیندا (Mahinda) پادشاه دِوانامپیاتیسا را ملاقات کرده (Devanampiyatissa) و این دیدار بوداییسم را به کشور معرفی کرده است. راهب ماهیندا با نظریه صلح طلبی بودایی و رضایتمندی خود و همچنین متانت ذاتی، پادشاه را تحت تاثیر قرار داد. پادشاه متعاقبا جنگ را طرد کرد و به برقراری صلح در میان ملت پرداخت. چندین سازه مذهبی و تاریخی تاثیر گذار نیز در اطراف وروی کوه میهینتیل وجود دارد و هرساله صدها زائر از این منطقه دیدن می کنند.

14- میهینتِیل (Mihintale)


13- اوناواتونا (Unawatuna)    
این ساحل ماسه ای سفید در شهر ساحلی کوچک، یک مکان عالی برای استراحت است. گردانندگان  تورهای غواصی بسیاری وجود دارد که از فراوانی صخره های مرجانی نزدیک به ساحل نهایت استفاده را می کنند. حضور ماهیان رنگارنگ و لاک پشتهای بیشمار در این آبها طبیعی است. گزینه های زیادی برای خوردن و نوشیدن نیز در طول ساحل وجود دارد که از بازدیدکنندگان با استفاده از صندلیهای آفتابگیرشان و یکروز استراحت با یک نوشیدنی در دست پذیرایی می کنند.

13- اوناواتونا (Unawatuna)


12- گال ویهاریا (Gal Viharaya)   
بازدیدکنندگان می توانند گال ویهاریا را در شهر باستانی پولونارووا (Polonnaruwa) پیدا کنند. گال ویهاریا یک مکان بودایی می باشد که به علت داشتن غارهای زیاد و مجسمه های بزرگ بودایش مشهور است. اگرچه این مجسمه ها در نمای عمودی کوه، در قرن 12 کنده کاری شده ولی بخوبی حفاظت شده اند. در کنار یکی از مجسمه ها یک کد راهنما حک شده که وقتی آن را دنبال کنید به معنای خالص و پاک کردن راهب های بودایی و همسان سازی آنها با هم بوده است. این کد توسط یک پادشاه معروف بنام پاراکراماباهو اول (Parakramabahu the first) ایجاد شد. امروزه گال ویهاریا یکی از محبوبترین مکانهای سریلانکا برای زائرین می باشد.

12- گال ویهاریا (Gal Viharaya)


11- جشنواره کاتاراگاما (Kataragama Festival)   
یکی از محبوبترین جاذبه های توریستی سریلانکا این جشنواره است که هرساله در ماه ژوئیه یا اوت برگزار می شود و به یکی از خدایان هندو اختصاص دارد. این جشنواره بیش از دو هفته به طول می انجامد و افراد از سراسر دنیا به آن می پیوندند. جشنواره کاتاراگاما با رژه فیلها و نمایش دهندگانی با لباسهای رنگارنگ بسیار شلوغ است. رقصهای سنتی بیشماری در آن وجود دارد که نوازندگان، آکروبات کارها و نمایش آتش با دهان انرژی مضاعفی به جشنواره می دهند.

11- جشنواره کاتاراگاما (Kataragama Festival)


10- پارک ملی اداوالو (Udawalawe National Park)   
مکانهای کمی در دنیا وجود دارد که تماشای فیل ها در آن همیشگی باشد. البته فیل ها تنها حیواناتی نیستند که در این پارک ملی دیده می شوند، طاووس، شغال، بوفالو آبی، کروکودیل، میمون و گوزن نیز در این منطقه پرسه می زنند. سیاحتهای اکتشافی، محبوبترین سفرهای صبح زود است، درست زمانیکه حیوانات در جنب و جوش هستند. تنوع زیستی این پارک می تواند از مناظر گوناگون آن برداشت شود. پارک ملی اداوالو از همجواری رشته کوهها در شمال با تالاب ها و رودخانه هایی در دل چمنزارها و جنگلها در کوهپایه بوجود آمده است.

10- پارک ملی اداوالو (Udawalawe National Park)


9- آبشار راوانا (Ravana Falls)   
آبشارهای زیبای راوانا  برای آبتنی در ماههای گرم تابستان استفاده می شدند. در فصل بارانی جریان آب بطرز فوق العاده ای قوی است و منظره آن شگفت انگیزمی باشد. این آبشارها بخشی از پناهگاه حیات وحش راوانا الا (Ravana Ella) هستند و مجموعه غار اطراف، در افسانه محلی ارزشمند است. دسترسی آسان و قرار گرفتن این غارها در جاده اصلی به سمت شهر الا، مکان توقف متداول برای بازدیدکنندگان در طول سفرشان می باشد. میمونهای پرروی زیادی در اطراف درختان زندگی می کنند که اغلب در کنارجاده در حال خوردن میوه دیده می شوند. به هرحال اجازه نزدیک شدن به آنها را ندهید چون بعضی وقتها رفتار خصمانه ای با بازدیدکنندگان دارند.

9- آبشار راوانا (Ravana Falls)


8- معبد غار دامبولا (Dambulla Cave Temple)    
معبد غار دامبولا یک مکان بودایی مقدس است. هیچ هزینه ای برای ورود به این معبد در روزهای ماه کامل وجود ندارد. این روزهای مخصوص بدلیل اهمیت مذهبی این مرحله ماه، شلوغ است. مریدانی از سراسر دنیا این مکان را زیارت می کنند. بالغ بر 80 غار در این منطقه شناسایی شده اما معروفترین آنها 5 غاری است که با مجسمه های شگفت انگیز و نقاشی ها، تجهیز شده اند. برخی از این غارها به سال 1000 قبل از میلاد مسیح برمی گردند، زمانیکه اهالی ما قبل تاریخ سریلانکا در آنها زندگی می کردند، بنابراین تعجب برانگیز نیست که آنها در آن زمان معابدی در داخل غارها ساخته اند. اگر برنامه بازدید از این معبد را دارید بدانید که بازدیدکنندگان باید شانه ها و پاهای خود را بپوشانند و قبل از ورود به معبد کفشهای خود را در آورند.

8- معبد غار دامبولا (Dambulla Cave Temple)


 پنج فعالیت حیرت انگیز که در سفر به کشور سریلانکا می توان انجام داد



7- میریسا (Mirissa)    
میریسا که آخرین مقر ساحلی اهالی سریلانکا می باشد، ساحلی زیبا و طولانیست که با درختهای آویزان نخل همجوار شده و رستورانها و هتلهای مدرن در حاشیه آن قرار دارند. این رستورانها غذاهایی به سبک غربی با قیمت های سریلانکا ارائه می دهند. بعد از ساحل، صخره طوطی (Parrot Rock) قرار دارد که با پلکان کوچکی به سمت نوک صخره، مناظر عالی از اقیانوس و خط ساحلی را نمایان می کند. سفرهای یکروزه از میریسا شامل تماشای نهنگ ها، غواصی و موج سواری می باشد. ولیگاما (Weligama)، تنها در چند کیلومتری میریسا یکی از بهترین سواحل سری لانکا برای یادگیری موج سواری است. با فرا رسیدن زمان تخفیف و عصرها، خیلی از رستورانها سالنهای خود را به بارهای ساحلی تبدیل می کنند و نوشیدنی و موزیک به مقدار زیاد در آنها مهیا می شود.

7- میریسا (Mirissa)


6- خلیج آروگام (Arugam Bay)   
خلیج آرگام مورد پسند موج سوارها است. این شهر کوچک در ساحل شرقی سریلانکا تجسم و مظهر نگرش به سبک زندگی راحت و بی دغدغه می باشد. نقطه اصلی موج سواری در فاصله کمی از مرکز شهر است اما فقط به موج سواران حرفه ای و نیمه حرفه ای پیشنهاد می شود. ویسکی پوینت (Whiskey Point) یا پینات فارم (Peanut Farm) دو ساحل عالی برای موج سواران تازه کار و متوسط می باشد که یک سواری کوتاه با سه چرخه های موتوری بنام توک توک شما را به آنجا می رساند. فیل ها و طاووس ها اغلب در کنار جاده خارج از شهر قابل مشاهده هستند. حاشیه اصلی شهر خلیج آرگام با رستورانها و هتلها احاطه شده که می توانید هر غذایی، از کاری سنتی سریلانکا تا صبحانه های انگلیسی را میل کنید.

6- خلیج آروگام (Arugam Bay)


5- معبد دندان (Temple of the Tooth)   
این معبد مکان بسیار مقدسی است که در برگیرنده یکی از دندانهای بودا می باشد. افسانه ای وجود دارد که این دندان از بسترمرگ بودا برداشته و سپس بصورت غیرقانونی از هند به سریلانکا آورده شده است. پرنسسی بعد از اینکه پادشاهی پدرش مورد محاصره قرار گرفت آنرا در موهایش جاسازی کرده است. این دندان خیلی سریع به شیء بسیار مهم تبدیل و در طول تاریخ برایش جشن و رژه برگزار شد. به هرحال تلاشهای بسیاری برای ربودن و تخریب این دندان صورت گرفت. روزی دوبار عبادت، برای تجلیل از این یادگارمقدس برگزار می شود و به بازدیدکنندگان و مریدان شانس دیدن دندان درون محفظه اش داده می شود.

5- معبد دندان (Temple of the Tooth)


4- قله آدام (Adam's Peak)    
در نوک قله آدام ردپای گچی در سنگ وجود دارد که در چندین مذهب مختلف از اهمیت معنوی برخوردار است و درحال حاضر صومعه ای بوداییست. از دیدگاه بودایی ها این ردپا متعلق به بوداست. ولی از نظر مسیحیان متعلق به آدام بوده و هندوها بر این باورند که متعلق به شیوا می باشد. این مکان برای زیارت و بخصوص در شبهای ماه کامل بسیار محبوب است. پیمایش به سمت بالای کوه و برای دیدن ردپا، از طریق یک پلکان شیبدار با 5000 پله امکان پذیر می باشد. مسیر پیاده روی با غرفه های چای و اغذیه فروشی ها احاطه شده که نقش استراحتگاه ها را نیزدارند. اکثر مردم کوهپیمایی را در ساعت 2:30 صبح آغاز می کنند تا برای طلوع خورشید به قله برسند.

4- قله آدام (Adam's Peak)


3- دژ گالی (Galle Fort)   
گم شدن در کوچه های سنگفرش شده و خیابانهای داخل دژ گاله به آسانی رخ می دهد. امروزه این منطقه پر از رستورانها، هتلها، لباس فروشی و مغازه های سوغاتی می باشد. در این میان مارگیران و نوازندگان خیابانی درحاشیه دیواره دریا ردیف هستند. این دژ همیشه هم بعنوان نقطه ای چند ملیتی نیست. دژ اولیه توسط پرتغالیها در سال 1505 و بعد از اولین فرودشان به جزیره ساخته شد. زمانیکه هلندی ها کنترل گالی را بدست گرفتند پیشرفتهای چندانی بوجود آوردند که شامل دیواره دریاست که هنوز هم در حاشیه دژ قرار دارد. دژ گالی مثال بی نظیری است که ترکیب معماری اروپایی و آسیایی را نشان می دهد.

3- دژ گالی (Galle Fort)


2- پارک ملی یالا (Yala National Park)   
این پارک ملی برای حفظ مناظر و فراوانی حیات وحش سریلانکا ساخته شده است. بیشترین تراکم ببرها در دنیا را دارد بنابراین شانس دیدن آنها زیاد است. اگرچه ببرها جاذبه اصلی این مکان هستند، اما دیدن فیل ها و پس از آن خرسهای تنبل و کروکودیل ها هم خالی از لطف نیست. این پارک به 5 منطقه تقسیم می شود، برخی از آنها منطقه شکار بودند تا زمانیکه در سال 1938 پارک ملی شد. مطمئن شوید که زمان برای دیدن مرکز بازدید با اطلاعات آموزنده را دارید. این مرکز در ورودی پارک برای نمایش دقیق درباره منطقه قرار دارد.

2- پارک ملی یالا (Yala National Park)


1- دژ سنگی سیگیریا (Sigiriya Rock Fort)     
این دژ کاملا مسحورکننده است. دیوارهای صخره تا ارتفاع 200 متر از سطح زمین بالا می روند تا اجازه دهند فلاتی مسطح در نقطه اوج باشد. برای رسیدن به بالای صخره و دیدن شگفتی نقاشیهای بیشمار روی دیواره، پلکان عمودی شیبداری وجود دارد. در بالای صخره شما می توانید بقایای تمدن باستانی را پیدا کنید که شامل آثاری از قصرها و صومعه ها می باشد. بدرستی که نبوغ مهندسی برای ساخت سازه ای در این ارتفاع و قرن ها پیش لازم بوده است. اطراف دژ سنگی غارها و باغهای مهمی قرار دارد که بطرز چشم گیری بعضی از آنها جزو اولین باغهای مورد توجه در دنیا هستند.

1- دژ سنگی سیگیریا (Sigiriya Rock Fort)


منبع: touropia





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید