• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


مقایسه کرواسی و یونان، مرواریدهای دریای مدیترانه

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۲/۲۴   تعداد بازدید : 6807   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


کدام یک بهترند؟ کرواسی یا یونان

می توان از کرواسی و یونان به عنوان مرواریدهای دریای مدیترانه نام برد، مقاصد برتر گردشگری که انتخاب میان آن دو کاری بس دشوار است. برای تصمیم گیری راحت تر به مطالعه این مقاله بپردازید و با بهره مندی از نظر کارشناسان مقصدی مناسب مطابق با خواسته هایتان بیابید.

چرا جزایر یونان برترند؟
طبق گفته تولید کنندگان فیلم ماما می میا جزایر کرواسی و یونان تا حدی به یکدیگر شبیهند که می توان آنها را با هم تعویض نمود. با توجه به انتشار فیلم و کمبود وقت مسئولین جزیره ویس (Vis) در منطقه دالماسی برای برداشت سکانس های پایانی انتخاب شدند. در صورتیکه در ابتدا جزایر کالوکایری (Kalokairi) یونان به دلیل نزدیک تر بودنش به ساختار داستان انتخاب شده بود. 

می توان از کرواسی به عنوان یونان جدید نام برد

پس می توان از کرواسی به عنوان یونان جدید نام برد، نویسنده این مقاله بیش از ده ها بار به کرواسی سفر نموده و در هر یک از جزایر این سرزمین زیبا لحظاتی به یادماندنی و خاطره انگیزی را تجربه کرده است. تجربیاتی شیرین و منحصر به فرد نظیر دور زدن با کادیلاک سبز رنگ رئیس جمهور اسبق و ملاقات با فیلی به نام لانکا (Lanka). اما وی با وجود تمام این خاطرات شیرین در کرواسی می گوید: جزایر یونان است که قلب و روح مرا زنده نگه داشته.
این شور و هیجانات وافر در سن هفده سالگی در وی شکل گرفت، زمانیکه برای اولین بار با یک اسکوتر نارنجی رنگ اجاره ای دور تا دور جزیره روستایی کورفو (Corfu) را گشت. وی از این سفرش به عنوان تجربه ای منحصر به فرد یاد می کند، همه چیز برای او رنگ و بویی تازه داشت از آب های درخشان و فیروزه ای رنگ دریا و رایحه دلنواز گیاهان وحشی تا خانه های مکعب قندی (sugar-cube houses) در بیشه زارهای روشن. 

می توان از ایکاریا به عنوان نمونه ای از جزایر آیایا (Aeaea) نام برد

از به یادماندنی ترین و هیجان انگیزترین خاطرات وی در طی سفرهایش می توان به بازدید از سنت آرسنیوس (St Arsenius) اشاره کرد، کلیسایی کوچک که در درون شکاف های صخره ای مشرف به دریا واقع در خلیج کالامی (Kalami bay). نویسنده معروف لرنس دُرل و همسرش نانسی در زمان زندگیشان در کورفو برای شنا به این منطقه می رفتند. وی در کتاب پراسپروز سل (Prospero’s Cell) همسرش را در هنگام غواصی در این منطقه به یک جانور ماهی خوار که در حال تلاش برای جمع آوری هسته های گیلاس از کف دریاست، تشیه کرده. مکانی به شدت زیبا با فضایی آرام و جادویی. 
نویسنده این مقاله باز هم از خاطرات زیبایش می گوید، وی چند سال بعد در ایکاریا (Ikaria) در شمال ناحیه اژه ای کشور یونان به همراه همسرش در ارتفاعات 600 متری در زیر نور مهتاب در خارج از غاری پنهان در پشت صخره ای گرانیتی یکی از خاص ترین و کمیاب ترین نوشیدنی های دنیا را امتحان کرده. می توان از ایکاریا به عنوان نمونه ای از جزایر آیایا (Aeaea) نام برد، جایگاه الهه جادو کیرکه (Circe)، جادوگری قدرتمند با گیاهان دارویی و معجون های شهیر. وی با مهارت بالای خود در جادو مردان ادیسئوس را به حیوان تبدیل نمود. در ایکاریا هنوز هم حس و حال افسانه های قدیمی لمس می شود، زمانیکه ستاره ها در آسمان خودنمایی می کنند و صدای برخورد امواج سهمگین به صخره ها در فضا می پیچد، روح و احساساتتان به 3000 سال قبل سفر می کند.

چگونگی رشد گردشگری یونان در یک نگاه:
می توان از یونان به عنوان سرزمین تاریخ و افسانه ها نام برد، سرزمینی کهن که بازمانده هایی شگرف نظیر قلعه کنوسوس در کرت (Crete) جایگاه مینوتور افسانه ای تا بالشت سنگی سنت جان (St John’s stone pillow) در جزیره پاتموس مکان نوشتن کتاب انجیل و دریافت وحی را در دل خود جای داده است. به طور کلی می توان یونان مدیترانه ای را به پازلی شناور و بسیار پیچیده از ویرانه های باستانی تشبیه کرد. با اجاره یک قایق موتوری و حرکت در امتداد کانال های باریک از بندر سفالونیا (Cephalonia harbor) در فیسکاردو (Fiscardo) تا خلیج پیچ و تابدار پلیس (Polis Bay) در ایتاکا خاطراتی بی همتا را برای خود رقم زنید و تجربه ای شبیه به سفری دریایی در دنیای افسانه هومر را امتحان کنید. منطقه ای که باستان شناسان موفق به کشف یک ماسک گِلی با نوشته ای با مضمون شکوه اودیسه، شده اند. 

سیمی و خالکی الماس هایی درخشان در انگشتری گروه جزایر دودکانس

جزایر یونان در زمینه های متعدد و از هر نظر برتری هایی را از خود به جا گذاشته اند، می توان از سیمی و خالکی به عنوان الماس هایی درخشان در انگشتری گروه جزایر دودکانس (Dodecanese) اشاره کرد. بندرهای رنگارنگ به سبک ونیزی آن توسط عمارت های با شکوه نئوکلاسیک کاپیتان های دریایی سابق احاطه شده اند. سواحل نمادین آن نظیر داس نقره ای میرتوس (silver scythe of Myrtos) در جزیره سفالونیا و سواحل صخره ای ناواگیو (Navagio) در جزیره رویایی زاکینتوس پناهگاه کشتی های زنگ زده به گل نشسته اند. این کشور جادویی میزبان چندین پناهگاه بکر و آرامش بخش نظیر جزیره کاستلوریزو (Kastellorizo) در امتداد سواحل جنوب غربی ترکیه یا پالئو تریکری (Paleo Trikeri) در شبه جزیره پلیون (Pelion peninsula) می باشد. جزیره ای که محل تبعید 5000 زن روشنفکر در سال های 1984 تا 1953 بعد از جنگ داخلی یونان به شمار می رفت از این رو از آن به عنوان جزیره زنان خطرناک نیز یاد می شود. 
یونان میزبان بیش از 6000 جزیره می باشد که 225 تا از آنها دارای سکنه هستند. در حالیکه کرواسی 1000 جزیره و  50 جزیره قابل سکونت را در دل خود جای داده است. جزایر یونان قابلیت دسترسی بهتری دارند و برای بیش از 10 تای آنها فرودگاه بین المللی در نظر گرفته شده. همچنین شرایط آب و هوایی در آنها در فصول میانه گردشگری بسیار مطلوب تر خواهد بود. 
و البته سادگی و مهربانی مردم یونان برگ برنده ای دیگر برای این سرزمین به شمار می رود، مردمی خونگرم که به سادگی و بدون هیچ شیله پیله ای به غریبه ها عشق می ورزند. اگر تا به حال به یونان سفر نکرده اید، قطعا با خواندن این مقاله وسوسه خواهید شد تا برنامه های سفرتان به مقصد اولین جزیره یونان را تنظیم نمایید.

چرا جزایر کرواسی برترند؟

چرا جزایر کرواسی برترند؟
دراز کشیدن بر روی ماسه های سفید سواحل یک پناهگاه ساحلی در حالیکه تلالو نور خورشید پوستتان را نوازش می کند، تصویری از دامنه های سنگی شیب دار پوشیده شده از کاج های سربه فلک کشیده و تاکستان های در هم تنیده را در پشت سرتان دارید و درخشش آب های زمردی دریا همراه با مرد ماهیگیر و قایق چوبی اش در روبه رویتان خودنمایی می کند، قطعا لذت بخش خواهد بود. لذت هایی که با استشمام نسیم باطراوت دریایی دو چندان خواهد شد. شاید در نظرتان این توصیفات شبیه یک رویاست اما این رویا واقعیت دارد و می توان آن را در جزیره دالماتیان (Dalmatian) تجربه نمود. صحنه هایی جادویی که قرن هاست بدون تغییر باقی مانده.

چطور می توان تشخیص داد در کرواسی هستید یا یونان؟
این دو کشور دارای وجوه مشترک بی شماری اند، هر دو آب و هوای مدیترانه ای دارند و جزایر پراکنده در آنها یافت می شود. هر دو در شبه جزیره بالکان قرار گرفته اند و در طی تاریخ توسط رومی ها، بیزانس ها، ترک های عثمانی و ونیزی ها اشغال شده اند. می توان از جزایر دالماتیان به عنوان اولین سکونت گاه های یونانیان باستان در روزگار کهن نام برد.  
با وجود تمام این شباهت ها این دو سرزمین امروزه به راحتی از یکدیگر قابل تشخیصند. کرواسی از سازماندهی بهتری برخوردارست تا جاییکه جزیره ویس برای فیلمبرداری فیلم ماما می یا انتخاب گردید و به لطف ساماندهی برترش و سهولت در تنظیم مجوزهای فیلم برداری پروژه به سرعت در آن راه اندازی شد. 

چطور می توان تشخیص داد در کرواسی هستید یا یونان؟

برای چندین دهه متوالی یونان از ترکیب ساده دریا، شن و تلالو آفتاب برای جذب گردشگر استفاده نموده اما کرواسی به این فرمول ساده بسنده نکرده و با داشتن پناهگاه های ساحلی متعدد اقدامات لازم در راستای ترویج و گسترش فعالیت های روباز و ورزش های آبی را انجام داده است. فعالیت هایی مهیج نظیر قایقرانی، غواصی، موج سواری و بادسواری که با بهترین و استانداردترین تجهیزات و همکاری عالی ترین مربیان ارائه می شوند. جزایر کرواسی در امتداد سواحل قاره ای و در فاصله ای بسیار نزدیک به یکدیگر آرمیده اند. چنانچه می توان از طریق قایق با پیمودن مسافت چند ساعتی به بندر بعدی رسید. برخلاف جزایر یونان در منطقه اژه ای جزایر کرواسی در فصل تابستان خطر قرار گرفتن در معرض بادهای طغیانگر شما را تهدید می کند. در کرواسی فرصت طلایی تماشای دلفین های دوست داشتنی نیز برایتان فراهم می شود. در گوشه و کنار این سرزمین زیبا در تمام جزایر آن رستوران های قدیمی با سرو غذاهای برتر محلی یافت می شوند، غذاهایی که از غذاهای یونانی سبک ترند و عمدتا از ماهی و سالادهای تازه تشکیل شده اند. کروات ها از گوشت قرمز و چیپس کمتر استفاده می کنند.

روند رشد گردشگری در کرواسی

در بیشتر جزایر تجاری یونان به ویژه سانتورینی نیمی از اهالی آنها با شیطان پیمان بسته اند و به طور بی رحمانه ای بر روی تخت های مخصوص حمام آفتاب سواحل قیمت گذاری کرده اند. برخلاف یونان در کرواسی با این مسائل روبرو نخواهید شد، در تابستان سال گذشته در پی ورود جوانان یاغی به جزیره و ایجاد خرابی ها و اغتشاش هایی در آن سرانجام شهردار خود وارد عمل شد و جریمه هایی را برای برهنگی های عمومی در نظر گرفت. 

روند رشد گردشگری در کرواسی
کرواسی در دهه گذشته دارای رشد گردشگری شگرفی بوده و آمار بازدیدکنندگان آن از دو برابر هم بیشتر شده است. اما گاها شما به دنبال مقصدی آرام برای شنا و گرفتن حمام آفتاب هستید، عدم وجود سواحل شنی در کرواسی آن را از گزند پروژه های عظیم ساخت اقامتگاه و هتل های غول پیکر در امان نگهداشته، در کرواسی هتل ها بیشتر کیفیت دارند تا کمیت. جوانان کروات نسبت به یونانی ها تمایل کمتری به نوشیدنی دارند و به جای بارها، مقاصد شبانه نظیر چندین پناهگاه عالی در کورچولا و پالمیزانا (Palmižana) در هوار (Hvar) برای لمس آرامش واقعی و گریز از شلوغی های زندگی روزانه یافت می شود. اجاره یک برج فانوس دریایی در یکی از جزایر دور و متروکه می تواند ترسیم گر یکی از خاص ترین خاطرات زندگیتان باشد. سپری کردن شبی به یادماندنی در چادر قلندری در جزایر اوبونیان (Obonjan) نیز بسیار لذت بخش خواهد بود. به طور کلی در جزایر یونان لذت های بیشتری نهفته است و گذراندن تعطیلات در آنها مقرون به صرفه تر خواهد بود اما چنانچه مایل به امتحان تجربیاتی سالم تر و هیجان انگیزتری هستید، کرواسی قطعا انتخاب مناسب تری می باشد. 

فریبنده ترین جزیره (یونان، سانتورینی)
سانتورینی به شکل خیره کننده ای دارای ویژگی های فوتوژنیک است، سرزمینی جادویی که عمده محبوبیتش را مدیون خانه های سفید با سقف های آبی رنگش می باشد. خانه هایی زیبا با چیدمانی خاص که در نگاهی کلی همانند یک تاج پادشاهی مملو از مروارید به نظر می رسد. در زیر پاهای این جزیره خارق العاده تالاب های لاجوردی رنگ زیبایی آرمیده اند، تالاب هایی بزرگ که خالق یکی از رویایی ترین مناظر غروب آفتاب در یونان اند و انعکاس نور خورشید در هنگام غروب در آن ترسیم گر تصویری همانند حل شدن رنگ های گواش صورتی و طلایی در آب های لاجوردی است. می توان از سانتورینی به عنوان مقصدی محبوب برای ستارگان مشهور دنیا و سفرهای ماه عسل نام برد، جنیفر لارنس، شکیرا و کیتی پری سلبریتی هایی هستند که اخیرا از این جزیره منحصربه فرد دیدن نموده اند.

سانتورینی به شکل خیره کننده ای دارای ویژگی های فوتوژنیک است


 حقایقی جالب در مورد کشور کرواسی که احتمالا تا به حال نمی دانستید



کرواسی، هوار
می توان از بیانسه و جی زی به عنوان طرفداران پر و پا قرص هوار نام برد، جزیره ای زیبا که پاتوق تیم جیمز باند نظیر شان کانری (Sean Connery)، راجر مور (Roger Moore) و دنیل کریگ (Daniel Craig) می باشد. هوار با کلیسایی جذاب با سبک معماری باروک، خانه های سنگی اشرافی سبک ونیزی و قلعه های تپه ای پرجمعیت ترین، شیک ترین و گران ترین شهر کرواسی به شمار می رود. شهری زیبا که جایگاه هتل های فوق العاده، رستوران های ویژه و خاص، علی الخصوص در سرو لابستر، نوشیدنی و بستنی اسطوخدوس، جواهر فروشی های بی نظیر و طراحان ساحلی خلاق است. در هنگام غروب آفتاب برای آغاز شبی به یاد ماندنی سری به هولا هولا (Hula Hula) بزنید و از نوشیدن یک لیوان موهیتو بی نظیر بر روی تخت های چوبی میان صخره های ساحلی لذت ببرید. بعد از نیمه شب با سوار شدن به تاکسی های آبی به کارپع دییَم بیچ (Carpe Diem Beach) بروید و با شرکت در پارتی هایی که توسط برترین دی جی های بین المللی راه اندازی می شوند، شبی پر انرژی را تجربه نمایید.

کرواسی، هوار


بهترین جزایر برای تفریحات جذاب
یونان، رودس (Rhodes)
رودس با بیش از 300 روز آفتابی، سواحل شنی با آب های درخشان، مراکز ورزشی پرطرفدار و شرایط مطلوب برای خانواده ها جزو بهترین مقاصد یونان برای انجام فعالیت های تفریحی به شمار می رود. می توان دماغه جنوبی پرسونیسی (Prasonisi) به عنوان منطقه ای بسیار فرح بخش و یکی از خطیرترین قلمروهای موج سواری نام برد. رشته کوه های داخلی آن مکانی بسیار مناسب برای دوچرخه سواری، پیاده روی و کوهنوردی است، بنادر ناهموار کرانه های شرقی دریا میزبان یک منطقه تفریحی جذاب می باشد، منطقه ای که با ازدحام جمعیت کمتری روبه روست و می توان در آن با خیال راحت از انجام فعالیت های جذاب لذت برد. پیش به سوی خلیج سنت پائول (St Paul’s Bay) شهر سفید لیندوس (Lindos) و بهترین مقصد برای غواصی در آب های زمردی و دقیقا در زیر قلعه باستانی آکروپلیس و لذت بردن از انجام غواصی با لوله تنفسی در غارهای کریستالی کالیتیا (Kalithea). از دیگر فعالیت های جذاب این منطقه می توان به سوارکاری در میان موج های سهمگین ساحل باشکوه کیاتاری (Kiotari) اشاره کرد، برنامه ای جذاب که حتی تصورش هم رویا وار و دلرباست. 

بهترین جزایر برای تفریحات جذاب


کرواسی، براک (Brač)
اگر به دنبال مقصدی مناسب برای انجام فعالیت های تفریحی فعال در فضای روباز هستید، بول (Bol) قطعا انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. مکانی جذاب برای نوجوانان و زوجین که در سواحل آفتابی جنوب براک آرمیده. بول عمده محبوبیتش را مدیون ساحل زلاتین رت (Zlatni Rat beach) است، ساحلی رویایی با محوطه ای 500 متری از سنگریزه های زیبا که فرمشان بسته به جریانات آب متغیرند. با توجه به شرایط جغرافیایی بول و افزایش سرعت جریان آب در کانال های تنگ مابین جزایر براک و هوار می توان از آن به عنوان یکی از مناسب ترین و برترین مقاصد برای انجام فعالیت موج سواری نام برد. در سواحل شمالی براک در سوتیوان (Sutivan) تجربه جذاب قایقرانی را به هیچ وجه از دست ندهید و با قایق های پدالی یا معمولی لحظاتی پرنشاط و انرژی را تجربه نمایید. چنانچه از طرفداران تنیس هستید به بول بروید و از انجام این ورزش مهیج در مرکز تنیس 26 واحدی آن لذت ببرید. براک همچنین دارای یک مسیر دوچرخه سواری میان تپه ای مجهز به علائم راهنما برای علاقمندان به آرامش و گریز از هیاهو می باشد. 

بهترین جزایر برای سفرهای دریایی با قایق های بادبانی
یونان، پاکسوس (Paxos)
پاکسوس به عنوان بخشی از مجمع الجزایر آیونی توسط خدای دریاها در نزدیکی منطقه سرسبز کوفو آفریده شده، وی با فرو کردن عصای سه شاخه خود در آب دریا این سرزمین را برای بازی هوریان دریایی مورد علاقه اش ساخت. حاشیه کرانه های شرقی با سواحلی بکر و درخت های زیتون با طراوت احاطه شده اند اما کرانه های غربی وحشی ترند و با غارهای پر رنگ غم انگیز، گذرگاه ها دریایی و پرتگاه های مصنوعی پر شده اند. هر سه شهرهای بندری کوچک جزیره پاکسوس یعنی گایوس (Gaios)، لاک کا (Lakka) و لوگوس (Loggos) همگی به انداز کافی دلربا هستند و با طنینی فریبا شما را صدا می زنند. 

بهترین جزایر برای سفرهای دریایی با قایق های بادبانی


کرواسی، کورناتی (The Kornati)
می توان از قایقرانی به عنوان بهترین راه برای کاوش و کشف زیبایی های جزایر کرواسی نام برد، این کشور دارای تفرجگاه های ساحلی مجهزتری نسبت به یونان است. با اجاره یک قایق بادبانی از تفرجگاهی ساحلی به سمت افق، خط تلاقی دریای زمردی و آسمان آبی حرکت کنید و غرق در تماشای زیبایی های دریای بیکران و آسمان باشکوه در میان آب های درخشان و در میان صخره های وحشی مجمع الجزایر کورناتی (Kornati) شوید. این مجمع الجزایر 89 جزیره کوچک و بزرگ و تپه های دریایی همراه با پارک ملی کورناتی را در دل خود جای داده است. در این مکان با انجام غواصی با لوله تنفسی بعدازظهری آرام را در میان آب های درخشان دریا تجربه نمایید، در هنگام غروب آفتاب با لنگر انداختن در خلیجی سایه دار از صرف تازه ترین ماهی های کبابی و گوشت های برشته لذت ببرید. این مجمع الجزایر به لطف خالی از سکنه بودنش هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده و دارای فضایی بهشت گونه است. عملا متروکه و خالی از سکنه اند و تنها در آن اهالی جزایر مجاور که برای پرورش گوسفند، زنبور، کاشت زیتون و انگور به کورناتی آمده اند، به چشم می خورد. در طی فصول شلوغ گردشگری این مجمع الجزایر شلوغ و پرهیاهو می شود اما با رفتن آخرین قایق تفریحی باز هم به سکوت اولیه اش باز می گردد.

کرواسی، کورناتی (The Kornati)


بهترین جزایر برای سفرهای آگروتوریسم (سفر به دل طبیعت بکر و روستاهای زیبا برای گریز از استرس ها و هیجانات زندگی روزمره)
یونان، کرت
می توان از جزیره کرت به عنوان محل تولد زئوس نام برد، سرزمینی جادویی با خاکی حاصلخیز و بسیار غنی که طولانی ترین فصول آفتابی را تجربه می نماید. این جزیره جنوبی یونانی افسانه هایی را در دل خود جای داده و گفته می شود که با غذاهای ارگانیک و طبیعی از خدایان پذیرایی می کند. دامنه کوه های آن در مه غلیظی از رایحه رزماری و پونه کوهی فرو رفته، رایحه ای دلنواز که هوش را از سرتان می پراند. در این سرزمین رویایی بیش از 1.5 میلیون درخت زیتون و چندین هکتار زمین کشاورزی برای تولید محصولات طبیعی و غنی یافت می شود. از خوشمزه ترین غذاهای محلی آن می توان به گوشت گوسفند با نوعی سبزیجات، شیرینی مارپیچ با کرم و عسل آویشن اشاره کرد. 

کرواسی، کورچلا (Korčula)
می توان از مواد غذایی تازه و آب انگور مرغوب به عنوان اعضایی جدانشدنی برای سفرهای لذت بخش نام برد، در روستاهای داخلی کورچلا عمدتا غذاهای محلی و سنتی تولیدات خانگی سرو می شود تا غذاهای مدرن و خلاقانه مدیترانه ای. از بهترین رستوران آنها می توان به کونوبا ماته (Konoba Mate) اشاره کرد، رستورانی فوق العاده در پاپ نات (Pupnat) با سرو غذاهایی چشمگیر نظیر املت مارچوبه وحشی، ژانبون خانگی و پنیر بز. در فاصله ای نه چندان دور در ژرنُوو (Žrnovo) می توان خوشمزه ترین پاستاهای خانگی را امتحان نمود. در رستوران فرانسوی کونوبا ماها(Konoba Maha) امتحان گوشت گراز وحشی یا پاشتیک سادا (pašticada) غذایی لذیذ متشکل از گوشت خورشتی در گوجه فرنگی، آب انگور و آلو را به هیچ وجه از دست ندهید. 

بهترین جزایر برای گردشگری در شهر و ساحل
یونان، آتن، هیدرا (Hydra)
دسترسی به این مکان مستلزم پیمودن مسیری دو ساعته با قایق باله دار از آتن می باشد. بندری زیبا که به لطف بدون خودرو بودنش بسیار خوش آب و هوا و بدن هیچ گونه گرد و غباری است و پناهگاهی آرامش بخش برای گریز از شلوغی های شهر به شمار می رود. می توان از بندر هورس شوی (horseshoe harbor) آن به عنوان یک آمفی تئاتر مینیاتوری خیره کننده با تصویری زیبا از ردیف منظم عمارت های زیبا با سقف های کاشی کاری و سرامیکی نام برد. از دهه 60 تا کنون نظر بسیاری از هنرمندان، ستارگان فیلم و اعضای خانواده سلطنتی را به خود جلب کرده است تا جاییکه لئونارد کوهن شاعر، رمان نویس و خواننده معروف اقدام به خرید خانه ای در منطقه بالا شهر نمود. روز زیبای خود را با سوار شدن بر تاکسی آبی در جزیره زیبای پاین بک بیستی (pine-backed Bisti beach) سپری نمایید، در هنگام غروب آفتاب سری به گالری و فروشگاه جواهرات مشرف به دریا بزنید و بعد از آن در تراس اُمیلوس ( Omilos) و پاتوق افراد لاکچری و ثروتمند به استراحت و تمدد انرژی بپردازید. این رستوران در واقع همان جایی است که ارسطو اوناسیس یکی از ثروتمندان نامدار یونانی با ماریا کالاس و ژاکلین کندی اوناسیس عشق بازی و رویاپردازی می کرد. البته نه در یک زمان واحد.

بهترین جزایر برای گردشگری در شهر و ساحل


کرواسی، دوبروونیک (Dubrovnik)، شیپان (Šipan)
می توان از دوبروونیک به عنوان ترکیبی از فرهنگ و انزوای سیاسی نام برد، مقصدی مناسب که جاذبه هایی شگرف را در دیواره های قرون وسطایی اش جای داده، جاذبه هایی دیدنی که بازدید از تمام آنها حداقل چند روز زمان می برد. بعد از گذراندن چند روزی در دوبروونیک برای گریز از شلوغی ها با یک قایق به سمت شیپان حرکت کنید، یکی از جزایر کوچک مجمع الجزایر اِلافیتی (Elafiti) با جمعیت 436 نفر. در قرن هفدهم خانواده های اشرافی دوبرونیک دارای خانه های شهری در داخل شهر و ویلاهای ییلاقی در اِلافیتی بوده اند. امروزه شیپان از طریق معابر منظم کشتیرانی به بندر گروژ (Gruž) روبروونیک با مسیری 1 ساعت و 25 دقیقه ای متصل می شود. البته برای پیمودن این مسیر قایق دو بدنه نیز موجود است که این مسافت را در 1 ساعت و 15 دقیقه  با توقف در جزیره لوپود (Lopud) و کُلوجِپ (Koločep) طی می کنند. شیپان تنها دو دهکده با نام های شیپانسکالوکا (Šipanska Luka) و سوجوراج (Suđurađ) را در دل خود جای داده که در هر یک از آنها خانه های روستایی سنگی ساخته شده در اطراف خلیج سایه داری که روبروی جزیره قرار گرفته اند، به چشم می خورد. یک مسیر شش کیلومتری مجهز به دوربین های هوشمند این دو روستا را به یکدیگر متصل می کنند، مسیری که در امتداد دشت های حاصلخیز، باغ های زیتون و میوه گسترانیده شده است. کرانه های صخره ای جزیره شیپان چندین ساحل ماسه ای مناسب برای حمام آفتاب و غوطه وری در آب های زمردی دریا را در دل خود پنهان نموده. 

منبع: telegraph.co




نظرها

  • 0 0

    لطفا راهنمایی بفرمایید سفر به کرواسی احتیاج به ویزا دارد ؟ برای دارنده پاسپورت ایرانی

    • 0 0

      سلام محمد رضا جان، بله، برای سفر به کرواسی نیاز به ویزا دارید

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید