• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


حقایقی جالب و خواندنی درباره کره جنوبی که احتمالا نمی دانستید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۲/۱۳   تعداد بازدید : 20964   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


حقایقی جالب درباره کره جنوبی

المپیک زمستانه امسال در کره جنوبی برگزار شد از این رو تصمیم گرفتیم که برخی از نکات جالب درباره کره جنوبی را معرفی کنیم. 

1. کره جنوبی بهشت عاشقان تکنولوژی است
عاشقان دنیای دیجیتال باید بدانند که در کره جنوبی لازم نیست زیاد معطل تعمیر شدن خطوط اینترنتشان بمانند. طبق گفته آکامای (Akamai)، شبکه تحویل محتوا (CDN) در کره جنوبی برای دوازدهمین سال متوالی عنوان سریع ‌ترین خطوط اینترنت دنیا را کسب کرده و 15 الی 30 درصد ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده است. 

1. کره جنوبی بهشت عاشقان تکنولوژی است

طبق این آمار میانگین پهنای باند اینترنت کره جنوبی 26.1 مگابیت بر ثانیه است که از کشورهایی همچون نروژ، سوئد، هنگ کنگ و سوئیس هم بالاتر می ‌باشد. همچنین بالاترین کیفیت اینترنت 4G در دنیا متعلق به کره جنوبی است و کاربران در همه حال می ‌توانند به سیگنالی معادل 95.71 درصد از پهنای باندشان دسترسی داشته باشند. 


2. کره یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا است
این کشور کوچک که تقریبا در ابعاد انگلستان می باشد از سال 2009 پیوسته رشد اقتصادی داشته و اکنون رتبه یازدهمین تولید ناخالص داخلی دنیا را به خود اختصاص داده است. طبق گفته بانک جهانی تولید ناخالص داخلی کره 1.4 تریلیون دلار می باشد.
کره جنوبی پس از چین و ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ آسیا بوده و هفدهمین صادرکننده بزرگ دنیا می ‌باشد. بیش ‌ترین اقلام صادراتی این کشور شامل کامپیوتر، تلفن همراه و دیگرا لوازم الکترونیکی و همچنین خودرو است. 

2. کره یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا است


3. کره جنوبی یکی از بهترین فرودگاه‌ های دنیا را دارد
فرودگاه بین المللی اینچئون برای دوازدهمین سال متوالی جایزه بهترین سرویس فرودگاه‌ ها را دریافت کرد. برخی از دلایل این موضوع شامل باغچه‌ های فرودگاه، دوش‌ های رایگان و سونا بودند. همچنین در جوایز فرودگاه ‌های دنیا هم رتبه سوم را کسب کرده است. 

3. کره جنوبی یکی از بهترین فرودگاه‌ های دنیا را دارد


4. شلوغ ‌ترین خطوط هوایی دنیا در کره جنوبی هستند
شلوغ ‌ترین مسیر هوایی دنیا در کره جنوبی می‌ باشد. این مسیر 450 کیلومتر است و سئول را به ججو (Jejo) وصل می‌ کند.
بیش از 26 میلیون مسافر سالانه از فرودگاه ججو استفاده می ‌کنند که بیش از هر فرودگاه بریتانیا است. مجموعا 64991 پرواز در سال 2017 بین این دو فرودگاه انجام شده که معادل 178 روز پرواز در سال می ‌باشد.

20 مورد از شلوغ ترین خطوط هوایی جهان
فرودگاه بین‌ المللی ججو - گیمپو سئول - مسافران ماهانه: 1.284.989
فرودگاه نیو چیتوز - توکیو هانه‌دا - مسافران ماهانه: 688.394
ملبورن – سیدنی کینگفورد اسمیت - مسافران ماهانه: 663.037
فوکوئوکا - توکیو هانه‌دا - مسافران ماهانه: 622.882
دهلی - بمبئی - مسافران ماهانه: 537.186
هوشی‌مین - هانوی - مسافران ماهانه: 531,33
پکن - شانگهای هونگکیاو - مسافران ماهانه: 522.062
تائویوان - هنگ کنگ - مسافران ماهانه: 451.802
توکیو هاندا - اوکیناوا ناها - مسافران ماهانه:  443.189
سورابایا - جاکارتا سوکارنو هاتا - مسافران ماهانه:   423.799
چنگدو - پکن - مسافران ماهانه: 397.935
توکیو هاندا - اوزاکا ایتامی - مسافران ماهانه: 395،384
دنپاسار بالی - جاکارتا سوکارنو هاتا - مسافران ماهانه: 376،386
شانگهای هونگکیاو - شنژن - مسافران ماهانه: 371.599
ماکاسار - جاکارتا سوکارنو هاتا - مسافران ماهانه: 371.288
جده - فرودگاه بین‌المللی ملک خالد - مسافران ماهانه: 365.316
گوانگژو - پکن - مسافران ماهانه: 361.386
شنژن - پکن - مسافران ماهانه: 359.042
شانگهای هونگکیاو - گوانگژو - مسافران ماهانه: 352.656

4. شلوغ ‌ترین خطوط هوایی دنیا در کره جنوبی هستند


5. سفر به جزیره ای عجیب
ججو پایتخت یک جزیره در ججودو (Jejudo) می باشد که می توان گفت یکی از معروف ‌ترین مقاصد گردشگری دنیا است که تا به حال نام آن را نشنیده اید. این جزیره که در یونسکو هم ثبت شده همانند هاوایی در کره جنوبی است. مناظر جزیره ججو بسیار دیدنی هستند، کوه‌ های آتشفشانی، غارهای زیر زمینی، مسیرهای پیاده روی و سواحل زیبا در این جزیره دیده می ‌شود. کوه‌ های هالا (Halla) یا قله طلوع، مناظر بسیار زیبایی دارد.

5. سفر به جزیره ای عجیب

در سال 2011 ججودو در میان هفت عجایب طبیعت قرار گرفت، البته این انتخاب نه تنها به علت دیدنی‌ های طبیعی، بلکه به لحاظ امکانات گردشگری آن نیز بود. امکانات گردشگری ججودو گردشگرانی از چین و دیگر کشورها را به سمت خود جذب می ‌کند.
البته جزیره ججو گذشته تاریکی هم دارد. در سال‌ های 1948 و 1949 حکومت کره جنوبی یک تظاهرات  بزرگ در این جزیره را به طرز خشونت آمیزی سرکوب کرد. روستاییان که شامل کودکان و زنان هم بودند کشته شدند و تا سال 2008 گورهای دسته جمعی در این جزیره پیدا می ‌شد که مربوط به آن حادثه بود. سی هزار نفر در جریان این تظاهرات کشته شدند و چهل هزار نفر به ژاپن پناه بردند. در پارک صلح 4.3 (4.3 peace park) یادبودی از درگذشتگان آن حادثه بنا شده است.


6. 12 میراث جهانی در این جزیره ثبت شده است
در ججودو 12 میراث جهانی ثبت شده یونسکو وجود دارد. این گنجینه‌ ها شامل کاخ‌ های سلطنتی، مقبره‌ ها، عبادتگاه‌ ها و روستاهای سنتی به سبک کره می ‌باشد. 

6. 12 میراث جهانی در این جزیره ثبت شده است


 عجیب ترین ساختمان‌ های کره شمالی با معماری منحصر به فرد



7. برخی بناهای این جزیره معماری شگفت انگیزی دارند
پایتخت این جزیره معماری شگفت انگیزی دارد که شامل پلازا دیزاین دانگدامون (Dongdaemun Design Plaza) می شود. این بنا که توسط زاها حدید طراحی شده است و بطورکلی طراحی منحنی و متالیک زیبایی دارد. همچنین از دیگر بناهای خیره کننده می توان به برج لوته ورلد (Lotte World Tower) به ارتفاع 555 متر اشاره کرد. این برج سال گذشته افتتاح شده است. برج لوته ورلد پنجمین برج بلند دنیا محسوب می شود و تقریبا ارتفاعی دو برابر برج شارد (Shard) در لندن دارد. 

7. برخی بناهای این جزیره معماری شگفت انگیزی دارند


8. بیش از نیمی از کره جنوبی جنگل است
فراتر از آسمان خراش‌ ها، کره جنوبی مناظر دیدنی زیبایی دارد و 64 درصد کره جنوبی با جنگل ‌ها پوشیده شده است.
رشته کوه‌ های زیادی در کره جنوبی وجود دارد که هشت مورد از آنها در اطراف پایتخت می ‌باشند. کسانی که در این ماه و به خاطر المپیک زمستانه به کره جنوبی سفر کرده اند، در پیست اسکی پیونگ چانگ (Pyeongchang) می ‌توانند از معابد بودایی و قله ‌های رویایی آنجا مانند سئوراکسان (Seoraksan) دیدن کنند که بخشی از بدنه اصلی رشته کوه‌ های شبه جزیره کره را شکل می ‌دهد.
همچنین این کشور 2413 کیلومتر ساحل فراخ به سمت جنوب و غرب دارد و تقریبا 3 هزار جزیره کوچک و غیر مسکونی هم در این کشور به چشم می خورد. 

8. بیش از نیمی از کره جنوبی جنگل است


9. غذاهای محلی کره جنوبی در دنیا معروف است
غذاهای کره جنوبی در سراسر دنیا طرفدار دارد و کیمچی یکی از معروف ‌ترین آنها است. کیمچی در سال 2016 گواهینامه رسمی غذای با کیفیت را از طرف کتاب راهنمای میشلین (Michelin Guide) دریافت کرد و اکنون 24 رستوران میشلین کیمچی به سبک کره ‌ای در دنیا وجود دارد. 

9. غذاهای محلی کره جنوبی در دنیا معروف است


10. کره جنوبی مرکز رقص بریک دنیا است
سال 2012 با موزیک ویدیو گانگنام استایل (Gangnam Style) کره جنوبی در زمینه رقص در دنیا معروف شد. اما موسیقی پاپ کره‌ ای فراتر از آن است.
بنا به دلایلی تعدادی از معروف ‌ترین بریک دنسرهای دنیا در کره جنوبی مشغول به کار هستند. این رقص در دهه 1990 توسط سربازان آمریکایی به کره جنوبی معرفی شد.

10. کره جنوبی مرکز رقص بریک دنیا است


11. کره جنوبی به علت عمل‌ های جراحی ‌اش معروف است!
کره جنوبی که محصولات مراقبت از پوست محبوب و مرغوبی دارد، بیشترین نرخ عمل‌ های زیبایی دنیا را هم به خود اختصاص داده است. طبق گزارش گالوپ کره (Gallup Korea) در سال 2015 از هر سه زن 19 الی 29 ساله یک نفر زیر تیغ جراحی رفته است. بیشتر جراحی‌ های زیبایی شامل جراحی پلک می ‌باشد. 

11. کره جنوبی به علت عمل‌ های جراحی ‌اش معروف است!

خیابان ‌های گانگنام که یکی از محله‌ های گران و تجاری پایتخت و در جنوب رود هان  (Han River) می باشد جایگاه تعدادی از مراکز بزرگ جراحی است و در متروهای این خیابان تبلیغات جراحی ‌های زیبایی و زنان با چهره‌ های بی نقص به وفور به چشم می‌ خورد. نرخ جراحی زیبایی به قدری بالا است که فرودگاه اینچئون قصد داشت یک کلینیک جراحی زیبایی در یکی از ترمینال‌ هایش احداث کند.
البته سال گذشته شبکه متروی سئول اعلام کرد که تبلیغات جراحی زیبایی را ممنوع خواهد کرد. 


12. صنعت فیلم کره رو به رشد است
صنعت سینمای کره جنوبی در سال‌ های اخیر رشد بسزایی داشته و در برخی از فیلم‌ های تولید شده در کره جنوبی مانند اوکجا (Okja)، از بازیگران هالیوودی همچون تیلدا سوینتون (Tilda Swinton) و جیک گیلنهال (Jake Gyllenhaal) استفاده شده است. این فیلم در فستیوال کن هم اکران شد. فیلم کلاسیک اولدبوی (Oldboy) در سال 2003 هم شهرتش تا هالیوود رسید و نسخه آمریکایی این فیلم توسط اسپایک لی در سال 2013 ساخته شد.

12. صنعت فیلم کره رو به رشد است


13. با وجود تنش‌ های بین کره شمالی و آمریکا، همچنان توریست‌ هایی که به کره جنوبی سفر می ‌کنند زیاد هستند.
پس از کم شدن احتمالات جنگ میان ای دو کشور، 4.1 میلیون گردشگر در سال 2016 به کره جنوبی سفر کردند و پس از سال ‌ها نرخ توریسم افزایش چشمگیری پیدا کرد.

همچنان توریست‌ هایی که به کره جنوبی سفر می ‌کنند

اگرچه تنش‌ ها در کره همچنان بالا است و مقامات از مردم می‌ خواهند که به مرزهای کره شمالی نزدیک نشوند با این حال کره جنوبی کاملا امن است. سالانه 140 هزار بریتانیایی به کره جنوبی سفر می‌ کنند و اکثر سفرها بدون دردسر و کاملا امن می‌ باشد. 


منبع: telegraph.co





نظرها

  • 3 0

    بسیار آموزنده است

  • 0 0

    خیلی خوب بود

  • 0 0

    خوب بود برای ما که کانال داریم وباید فعالیت کنیم وخیلی آموزنده

  • 0 0

    عالی بود

  • 0 0

    سلام، خیلی ممنون بایت مطالب بسیار خوبتون، فقط یه نکته وجود داره، اونم اینه که ایران بیشترین درصد عمل جراحی زیبایی را در جهان داره و کره جنوبی بعد از کشور ایران در رتبه ی دوم قرار داره. لاز عم سپاسگزارم.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید