• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


13 مورد از عجیب و غریب ترین فعالیت های هیجان انگیز

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۴/۲۰   تعداد بازدید : 20014   گروه مطلب : ترین ها

خود را از یک سکوی 200 متری در حالیکه یک تسمه با خاصیت ارتجاعی به مچهایتان بسته شده پرتاب کنید و در هوا معلق شوید. با حرکت چرخشی رَپیدز و شاید با پریدن از هلیکوتر می توانید از قوی ترین نیروهای دنیا عبور کنید.
همیشه می توان به معتادان آدرنالین اطمینان کرد زیرا آنها فعالیت های ماجراجویی را با در نظر گرفتن، حفظ محدوده ایمنی و اندازه گیری فشار و ضربان قلب و حتی قدرت روده ها انجام می دهند. بنابراین در اینجا 13 فعالیت ماجراجویی درخشان و عجیب و غریب برای گریز از زندگی دشوار و پمپاژ بیشتر خون گردآوری شده است. 

فلای بوردینگ

عجیب و غریب ترین فعالیت های هیجا ن انگیز - فلای بوردینگ

فلای بوردینگ یکی از مهیج ترین و جدیدترین ورزش های آبی است که در سال 2012 توسط یک فرد فرانسوی به نام فرانکی زاپاتا کشف شد. در این ورزش پاها را با یک تسمه به یک نوع اسکیت برد جت اسکی ترکیبی می بندند که با قدرت سوختن و انرژی جت بسیار قدرتمند در خارج از آب شما را به هوا پرتاب خواهد کرد. همچنین یک نسخه جت پک بی نظیر برای علاقمندان به مسائل علمی، تخیلی و معتادان به آدرنالین نیز موجود است. مقاصد و مکان های مورد نظر برای استفاده بازی آبی محبوب فلایبوردینگ شامل استرالیا، دبی و آمریکا می باشد.
بِن مِریلی ورزشکار و طرفدار ورزش های آبی در ارتفاع معتقد است شاید پرت شدن به بالا در ارتفاع 12 تا 15 متری توسط دو جت آبی احساسی بسیار غریب و نا آشنا باشد، اما در آن لحظه بیشتر از زمان عادی قادر به کنترل احساساتش است و این یک تجربه باورنکردنی برای اوست.


تاب خوردن بروی تنگه و گلوگاه

فعالیت های هیجا ن انگیز - تاب خوردن بروی تنگه و گلوگاه

تاب خوردن بروی تنگه با ترشح استروئیدهای اصلی، احساسی مانند تارزان را به شما می دهد. شما می توانید این ماجراجویی بسیار مهیج را در برخی از مناظر بسیار جذاب رودخانه زامبزی در تنگه آفریقای جنوبی امتحان کنید. در میان چنین منظره زیبایی و تماشای آن، سقوط آزاد 49 متری قریب الوقوع خود را به زودی فراموش خواهید کرد. اینطور نیست؟ 


تک چرخ کوه

فعالیت های هیجا ن انگیز - تک چرخ کوه

با نگاهی ساده و معمولی به یک دوچرخه منهای یک چرخ به علاوه کوه، معنای تک چرخ در کوه را درک خواهید کرد. در هر نقطه از قله ناهموار کوه های راکی تا مناظر سرسبز کوه های آلپ می توانید این فعالیت ماجراجویانه و مهیج را امتحان کنید. اما بهتر است قبل از انجام آن به انداز کافی تمرین داشته باشید. فدراسیون بین المللی تک چرخ اطلاعات بسیار مفیدی در مورد جوانب مثبت این فعالیت مهیج و تازه واردها در اختیار شما خواهد گذاشت.
کریس هولم یکی از معروفترین تک چرخ کاران کوهستان در جهان می گوید: از آنجایی که فعالیت تک چرخ در کوهستان باعث لبخند مردم می شود، من راه مناسب تری از این فعالیت برای برقراری ارتباط با افرادی که زبان آنها را بلد نیستم، نیافته ام.


وارد شدن به داخل آتشفشان

فعالیت های هیجا ن انگیز - وارد شدن به داخل آتشفشان

آتشفشان تِرای ناکِرجاگوردر ایسلند ممکن است خفته و خاموش باشد اما سفر به همین آتشفشان خاموش و به مرکز زمین دارای هیجانات بی نظیری است. پس از یک پیاده روی 3 کیلومتری در دهانه برای رسیدن به نقطه ای قابل توجه می بایست از طریق آسانسور کابلی باز 120 متر به پایین و اعماق زمین بروید. در داخل آتشفشان تورهای بسیار منحصر به فردی برای آشنایی شما با پوسته زمین و صخره های منحصربه فرد و رنگارنگ آتشفشانی ارائه می شود.


سند بوردینگ (شن سواری)

فعالیت های هیجا ن انگیز - سند بوردینگ (شن سواری)

اگر به شن سواری علاقمندید و از جویندگان هیجان هستید، برای تجربه ماجراجویی بی نظیر دویدن در بیابان را امتحان کنید. صحرای نامیب در نامبیا زمین ماجراجویی فوق العاده ای را ارائه می دهد، زمینی که دارای مرتفع ترین تپه های شنی در جهان می باشد. هنگامی که در حال سُر خوردن بر روی تپه های شنی با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت هستید برای اینکه بر احساس پریشانی خود غلبه کنید غرق در تماشای منظره بی نظیر اطراف خود شوید. 
به گفته لورن مکلِنِری مدیر امور مالی لولنلی پِلَنَت با توجه به ارزش وزنی شن و ماسه در نقاط مختلف، برای سقوط کردن با سرعت مناسب و نگرفتن سرعت زیاد فقط کافیست در حالت ایستاده و آرام بایستید. فقط سقوط می کنید. 


زیپ لاین رُولِر کُستِر

فعالیت های هیجا ن انگیز - زیپ لاین رُولِر کُستِر

صدای آهنگی تیز و تند در میان آرامش انبوه جنگل می پیچد، اما فریب نخورید که این صدا، صدای یک راندن طبیعی و ملایم است. در این فعالیت ماجراجویی بسیار مهیج حلقه ای را در درون دست هایتان می پیچانید و در ارتفاع 60 متری از یک مسیر توری فلزی آویزان می شوید. این فعالیت بسیار مهیج به نام سواری دیوانه وار در نوک درخت در استرالیا و به نام و مار زنگی در فلوریدا ایالت متحده آمریکا مشهور است. شجاعت خود را حین عبور در مسیر 1600 متری این ماجراجویی هیجان انگیز محک زنید.



13 مورد از عجیب و غریب ترین فعالیت های هیجان انگیز




عبور از رودخانه خروشان با پَدِل بورد (تخته پدالی)

فعالیت های هیجا ن انگیز - عبور از رودخانه خروشان با پَدِل بورد (تخته پدالی)

اگر موفق به ایستادن بر روی پَدِل بورد شده اید، بسیار خوب. اما چرا یک قدم جلوتر نمی روید و مهارت های خود را در عبور از رودخانه های خروشان نمی سنجید؟ همچنین قایق سواری با قایق پارویی در رودخانه های خروشان برای کسانی که نشستن و یا خم شدن در هنگام تکان های رودخانه را ترجیح می شوند در نظر گرفته شده است. با این حال عبور از رودخانه خروشان با پَدِل بورد به عنوان یک پدیده جهانی در دامنه رودخانه های آمریکا گسترش یافته است. 
نیکی گِرگ مربی تناسب اندام و یک پَدِل بوردر در رودخانه های درخشان می گوید: این یک چالش است، شما ایستاده اید و در حالیکه سعی می کنید مرکز گرانش و تعادلتان حفظ شود، باید از تمام نیروهای ماهیچه ایتان برای هدایت جریان استفاده کنید. این فعالیت بر مبنای پیدا کردن سکون در هرج و مرج و حفظ تعادل انجام خواهد شد. 


شنا کردن در استخر شیطانی

فعالیت های هیجا ن انگیز - شنا کردن در استخر شیطانی

همانطور که از نام آن پیدا است این استخر نامحدود در لبه آبشار ویکتوریا قرار گرفته، این استخر چیزی نیست جز یک شیب بسیار آرامش بخش. روند این استخر به این صورت می باشد که شما به لبه پرتگاه می روید، جاییکه سنگ ها از زیر پایتان می لغزد و به درون استخر شیرجه می زنید. استخر شیطان فقط برای شنا کردن در فصل های خشک (از اواسط ماه اوت تا اواسط ژانویه) امن می باشد، همچنین توصیه می شود با یک شرکت و کمپانی گردشگری مطمئن و صاحب گواهینامه به این مکان بروید. تونگابزی روزانه پنج تور که شامل ارائه تورهای جزیره لیوینگ اِستون و دسترسی به استخر می باشد را ارائه می دهد.


تجربیات شهرنشینی در ارتفاعات بالا

فعالیت های هیجا ن انگیز - تجربیات شهرنشینی در ارتفاعات بالا

اغلب تصور می شود که فعالیت های ماجراجویی در محدوده خارج از منزل و در منطقه ای بسیار پهناور انجام می شود، اما جویندگان هیجان می توانند ضربات خود را بدون جسارت به تکه ای از چوب نیز وارد کنند. بسیاری از شهرها تورهای پمپاژ آدرنالین در ارتفاعات بالا که شامل پایین آمدن به کمک طناب از طریق ساختمان های مشهور یا راه رفتن در لبه بیرونی آسمان خراش ها با اتصال یک سیم ایمنی می باشد را ارائه می دهند. آسمان خراش نیوزیلند اوکلند و برج تورنتو سی اِن هر دو ارائه دهنده تورهای بی پروا در ارتفاعات هستند. همچنین می توانید فرود آمدن با طناب از ارتفاعات 100 متری یوروماست روتردام را امتحان کنید. لارن فینی سردبیر مجله آمریکایی لونلی پِلَنِت می گوید که من اشک های واقعی ام را در ارتفاعات و لبه برج سی اِن ریختم، اما در حقیقت  زندگی در آنجا در حال تغییر بود و نگرانی و واهمه از این فعالیت بیشتر از ترسیدن از مسائل رعب انگیز دیگر نیست.


پیاده روی در صخره

فعالیت های هیجا ن انگیز - پیاده روی در صخره

مرگبارترین پیاده رو جهان رشته کوه های هاشان در چین می باشد. کوهنوردان برای عبور از این مسیر پر خطر می بایست از یک لبه چوبی در حالیکه یک سیم ایمنی از جلوی صورتشان رد شده و به آنها متصل شده عبور کنند و به یکی از معروفترین خانه های چای در جهان با ارتفاع بیش از 2000 متر برسند. در دنیا مسیرهای این چنینی و نفس گیر بسیاری مانند کامینیتو دِل رِی در اسپانیا که در سال 2015 ترمیم و بازسازی سنگینی شد، وجود دارد.


ریکشو ران

فعالیت های هیجا ن انگیز - ریکشو ران

ریکشو ران یک ماجراجویی حماسی هندی 3500 کیلومتری است. در ریکشو ران تمام احتیاجاتتان در دستتان است و دو هفته به دور از کار و مشغله به انجام فعالیت های مهیج خواهید پرداخت. موسسه اَدوِنتوریست می تواند شما را در رسیدن به جاده، برآوردن احتیاجات مانند الزامات ویزا، بودجه بندی و راهنما برای برطرف کردن نقایص ریکشو راهنمایی کند. به گفته آقای مت مدیر مدرسه ماجراجویی، ریکشو ران یک مدرسه ماجراجویی قدیمی است که با انتخاب آن دو هفته از زندگی پر مشغله و خستگی های آن رهایی خواهید یافت. 


غواصی با لوله تنفسی

فعالیت های هیجا ن انگیز - غواصی با لوله تنفسی

غواصی با لوله تنفسی در غارهای دریایی که در سطح اقیانوس ها باز شده اند، انجام می گیرد. این فعالیت سرگرم کننده نه تنها یک زمین شناسی غیر معمول است بلکه ساختار غارها غواصان را به سمت شناسایی و آشنایی با یک حیات وحش منحصر به فرد سوق می دهد. بهترین فعالیت ها مهیج غواصی با لوله تنفسی در مناطق جزیره لِیدی اِلیوت، استرالیا و کوریدو در کابو سَن لوکاس در مکزیک ارائه می شود.


تعقیب و گریز طوفانی

فعالیت های هیجا ن انگیز - تعقیب و گریز طوفانی

اکثر مردم دویدن در گرداب را تجربه کرده اند، اما شما نه. حق شماست که دقیقا در وسط حادثه باشید. تورهای متخصص می توانند با رعایت اصول ایمنی و با خیال راحت گروه هایی را به مناطق طوفان خیز برای دیدن حوادث طبیعی مانند گردباد و رعد و برق ببرند. بیشترین مشاهدات این حوادث در کوچه تورنِیدو در غرب میانه آمریکا مشاهده شده است. به گفته راجر هیل صاحب و مدیرعامل تورهای شرکت سیلور لینینگ تور هیچ هیجان و حسی بالاتر و حتی شبیه به  دیدن ساختار سوپرسل های غول آسا، رعد و برق و گردبادهای احتمالی در مکان های روباز وجود ندارد. 

منبع : lonelyplanet




نظرها

  • 2 0

    سلام . خسته نباشید . خیلی جالب بود دست شما درد نکند واقعا که زحمت کشیدید . سایت خوبی دارید تبریک میگویم . واقعا مطالب شنیدنی بودند .

    • 1 0

      از لطف و دلگرمیتون سپاسگذاریم

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید