• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بررسی شهرهایی در جهان که گردشگران بیشترین هزینه را در آنها می کنند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۹/۴   تعداد بازدید : 5715   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


شهرهایی در جهان که گردشگران بیشترین هزینه را در آنها می کنند

شهرهای بزرگ در سراسر جهان اهمیت توریستهای خارجی در اقتصاد مربوطه را دریافته اند، به همین دلیل سرمایه گذاری های عظیمی بر توسعه تجارت و بازاریابی های خود نسبت به توریستهای خارجی انجام می دهند.
بررسی اخیر که توسط مسترکارت انجام شده مقدار پول هزینه شده توسط گردشگران بین المللی در کلان شهرها را در قالب هزینه توریستی محاسبه کرده است. با توجه به این گزارش دبی با هزینه گردشگری بین المللی معادل 28.50 میلیارد دلار در مقام اول قرار دارد. بر مبنای این گزارش در زمان بازدید از یک کشور، گردشگران بیشترین هزینه ای که می پردازند بابت اقامت، خرید و تفریح می باشد. بنابراین در مکان های مهم توریستی دنیا استقرار این امکانات اولویت دارند که شامل هتل ها و رستوران های سطح جهانی می باشد.

دبی 
گردشگران در دبی نسبت به بقیه شهرهای جهان بیشترین هزینه را پرداخت می کنند. باتوجه به اینکه دبی در مقام چهارم ورود توریست قراردارد، این آشکارسازی یک سورپرایز محسوب می شود. آمارها نشان می دهد که کل هزینه استقرار گردشگرانی که از بزرگترین شهر امارات متحده عربی در سال 2016 دیدن کردند در حدود 28.50 میلیارد دلار می باشد. هزینه تقریبی که گردشگران در دبی پرداخت می کنند دو برابر چیزیست که بطور معمول در کلان شهرهایی مثل لندن و پاریس پرداخت می شود. دبی همچنین بالاترین هزینه اقامت از هر شهر دیگری در دنیا را دارد و این هزینه معادل 553 دلار برای هر نفر محاسبه شده است.

دبی  یکی از شهرهایی در جهان که گردشگران بیشترین هزینه را در آنها می کنند


نیویورک 
در سال 2016 نیویورک رکورد بیشترین تعداد توریست را داشته که بالغ بر60 میلیون بازدید کننده بوده و از این تعداد 12 میلیون بعنوان توریست بین المللی شناسایی شده اند، یعنی چیزی در حدود 20 درصد از تعداد کل توریستها. توریستهای خارجی بیشترین تاثیراقتصادی را داشته اند که بالغ بر50 درصد از کل هزینه ها بابت هتل یا بصورت پرداخت نقدی بوده. این گردشگران خارجی چهار برابر بیشتر از گردشگران داخلی هزینه کرده اند. هزینه گردشگری نیویورک در سال 2016 که در مقام دوم قرار دارد مبلغی بالغ بر 12.02 میلیارد دلار برآورد شده است.

نیویورک یکی از شهرهایی در جهان که گردشگران بیشترین هزینه را در آنها می کنند


لندن  
تعداد گردشگران خارجی لندن در سال 2016 به مرز رکورد رسید. این ثبت که توسط ویزیت بریتِین (Visit Britain) انجام شده نشان می دهد که بیشتر از 17 میلیون توریست خارجی در این سال از لندن دیدن کرده اند. گردشگران فرانسوی بیشترین تعداد از این آمار را به خود اختصاص داده اند. در بین جاذبه های توریستی لندن، توریستها جذب ساعت بیگ بن (Big Ben)، پل لندن و فوتبال لیگ برتر شده اند. گردشگران خارجی مبلغی معادل 16.09 میلیارد دلار بابت هزینه اقامت در هتل، مراکز خرید و رستورانها پرداخت کرده اند.

لندن  یکی از شهرهایی در جهان که گردشگران بیشترین هزینه را در آنها می کنند


سنگاپور 
سنگاپور در مقام چهارم اقامت توریست خارجی قراردارد. این توریستها درسال 2016 هزینه ای حدود 15.69 میلیارد دلار پرداخت کرده اند. این مبلغ، بیشترین هزینه پرداختی توسط توریستها در بین هر شهر دیگری در منطقه آسیا و اقیانوس آرام می باشد. در حدود 16.4 گردشگر خارجی در سال 2016 از سنگاپور دیدن کرده اند که این تعداد تقریباً سه برابر بیشتر از جمعیت این شهر است. بیشتر این بازدید کنندگان اهل اندونزی، چین و مالزی بودند. محبوبیت سنگاپور از دید گردشگران به چندین عامل مربوط می شود، از جمله امنیت بالا که باعث شده یکی از کم جرم ترین شهرهای دنیا شود و دیگری سهولت در ارتباط از زمانیکه زبان انگلیسی زبان رسمی سنگاپور شد.

سنگاپور یکی از شهرهایی در جهان که گردشگران بیشترین هزینه را در آنها می کنند


بانکوک 
یکی دیگر از شهرهای پرگردشگر آسیایی بانکوک است که در مقام پنجم قرار دارد. در سال 2016 درآمدی معادل 14.08 میلیارد دلار بابت گردشگران برای این شهر محاسبه شد. پایتخت تایلند به پر درخواست بودنش مشهور است و نامش بارها بعنوان محبوبترین شهر توریستی برده شده. تنها 3.13 میلیون بازدید توسط گردشگران خارجی در اوت سال 2017 بوده است. سوابق بخش گردشگری تایلند نشان می دهد که بطور میانگین یک توریست نه روز و نیم در این کشور اقامت دارد. درحالیکه این شهر معروف به جذب گردشگری جنسی است، اما جاذبه های توریستی دیگری هم در این شهر وجود دارد که در این بین می توان به قصر قرون وسطی (Centuries-old Grand palace)، قصر سوان پاکاد (Suan Pakkad palace)، موزه سیام (Museum of Siam) و موزه جیم تامپسون (Jim Thompson museum) اشاره کرد.

بانکوک یکی از شهرهایی در جهان که گردشگران بیشترین هزینه را در آنها می کنند


بررسی 13 مورد از ثروتمندترین کشورهای جهان



پاریس 
پاریس، مرکز گردشگری جهان، به داشتن جاذبه های فرهنگی شهرت بسیار دارد که از جمله این جاذبه ها می توان به کلیسای نوتردام پاریس و برج ایفل اشاره کرد. گردشگران خارجی برای اقامت در پاریس حدود 12.03 میلیارد دلار هزینه کرده اند تا این شهر در مقام دوم در اروپا و ششم در دنیا باشد. البته حملات تروریستی اخیر بر صنعت توریست پاریس بسیار تاثیرگذار بوده و در چند سال اخیر تعداد گردشگران کاهش مداوم داشته. کاهش 1.5 میلیون توریست خارجی باعث نگرانی بخش میهمان پذیر شهر شده است.

پاریس یکی از شهرهایی در جهان که گردشگران بیشترین هزینه را در آنها می کنند


توکیو 
استقرار توریستهای خارجی بازدید کنندگان توکیو در سال 2016 به سطح رکورد و به درآمدی معادل 11.28 میلیارد دلار رسید تا در مقام هفتمین شهر جهان قرار گیرد. توکیو بعنوان پایتخت ژاپن مهد جاذبه های توریستی متعدد است که میلیونها توریست را به خود جذب می کند. مهمترین این جاذبه ها موزه ملی توکیو، کاخ امپراتوری (The Imperial palace)، معبد میجی (The Meiji shrine) می باشد. همچنین فرهنگ پاپ ژاپن یکی دیگر از جاذبه های توریستی این شهر محسوب می شود.

توکیو یکی از شهرهایی در جهان که گردشگران بیشترین هزینه را در آنها می کنند


تایپه 
تایپه بزرگترین شهر گردشگری در تایوان و همچنین سرزمین پهناور چین است. در سال 2016 استقرار توریست در تایپه بیشترین تعداد، در سرزمین پهناور چین بوده و در کل درآمدی معادل 9.91 میلیارد دلار داشته است. بیشترین بازدیدکنندگان از کشورهای آسیایی بوده اند که گردشگران چینی 37.64 درصد از این تعداد را تشکیل داده اند، درحالیکه گردشگران ژاپنی 18.24 درصد را بخود اختصاص داده اند. محور جاذبه های توریستی بزرگترین شهر تایوان شامل موزه قصرملی، سالن یادبود ملی چیانگ کای شک (The Chinang Kai-Shek Memorial hall) و ساختمان 101 طبقه تایپه می باشد.

تایپه یکی از شهرهایی در جهان که گردشگران بیشترین هزینه را در آنها می کنند


سئول
در سال 2016 تعداد بازدیدکنندگان سئول 13.5 میلیون نفر برآورد شد که بیشترین تعداد بازدید از پایتخت کره شمالی تاکنون بوده است. گردشگرانی از ژاپن، چین، هنگ کنگ و تایوان اکثریت این تعداد را بخود اختصاص دادند. درآمد استقرار این توریستهای بین المللی در این سال، 9.38 میلیارد دلار تخمین زده شد و در مقام نهم شهرهای دنیا قرار گرفت. این حجم عظیم هزینه توریستی در سئول تقریباً معادل بودجه سالانه شهر می باشد. بعضی از جاذبه های توریستی و اصلی این شهر شامل روستای قدیمی باکچون هانوک (Bukchon Hanok village) و مجموعه کاخ های کایونگ بوک (Gyeongbokgung Palace) می باشد.

سئول یکی از شهرهایی در جهان که گردشگران بیشترین هزینه را در آنها می کنند


بارسلونا
بارسلونا مقام سوم بزرگترین شهر گردشگری در بین توریستهای بین المللی در اروپا و دهمین در دنیا را با هزینه برآورد شده 8.90 میلیارد دلار، به خود اختصاص داده است. درحالیکه حملات تروریستی اخیر در بارسلونا بر تعداد مسافرین تاثیرداشته، اما مدیریت شهری انتظار دارد تا با بهبود شرایط سرمایه گذاری ایجاد شده در بازار بارسلونا آن را به مرکز عمده توریستی بین المللی تبدیل کند.

بارسلون یکی از شهرهایی در جهان که گردشگران بیشترین هزینه را در آنها می کنند


منبع: worldatlas
 




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید