• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


شانزده حقیقت جالب در مورد کشور اندونزی

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۵/۱۵   تعداد بازدید : 43957   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


حقایقی جالب در مورد کشور اندونزی

نام این کشور به تنهایی حقیقت جالبی را در خود جای داده است. نام اندونزی متشکل از دو واژه به دو زبان مختلف می باشد. ترکیبی از واژه لاتین ایندوس (Indus) به معنی هندی و واژه یونانی نسوس (nesos) به معنی جزیره است. در این مقاله قصد داریم 16 حقیقت جالب در مورد این مجمع الجزایر پهناور را برای شما بازگو کنیم.

۱- بزرگترین مجمع الجزایر
اندونزی از تعداد زیادی جزیره تشکیل شده است. حدودا 17 هزار جزیره در اندونزی وجود دارد و 6 هزارعدد از آنها مسکونی هستند. به همین دلیل است که اندونزی بزرگترین مجمع الجزایر دنیا می باشد. نکته جالب در مورد این جزیره ها این است که بیش از نیمی از این جزایر هیچ اسمی ندارند. بنابراین اگر قصد داشتید به جایی سفر کنید که کسی شما را پیدا نکند، به یکی از این جزیره های بی نام سفر کنید، در این صورت آدرس شما چیزی شبیه یکی از ۸۵۰۰ جزیره بی نام خواهد شد!

کشور اندونزی دارای بزرگترین مجمع الجزایر


۲- چهارمین کشور پر جمعیت دنیا
تقریبا ۲۶۰ میلیون نفر در این ۶ هزار جزیره زندگی می کنند و به این ترتیب اندونزی چهارمین کشور پر جمعیت دنیا است. اندونزی گستردگی نژادی زیادی نیز دارد. تقریبا ۳۰۰ نژاد و قوم در این کشور زندگی می کنند و به ۷۴۰ زبان مختلف گویش دارند. اما سوال اصلی اینجاست که آنها در مناسبت های ملی چطور زبان یکدیگر را می فهمند؟!

کشور اندونزی چهارمین کشور پر جمعیت دنیا


۳- سیستم نام گذاری منحصر به فرد
ترتیب نام گذاری فرزندان در منطقه بالی اندونزی کمی عجیب و منحصر به فرد است. فرزندان بر اساس رتبه تولدشان نام گذاری می شوند. مثلاً اولین بچه نامش وایان (Wayan) است، دومین فرزند نامش مید (Made)، سومین فرزند نامش نیامان (Nyoman) و چهارمین کتوت (Ketut) است. اما پنجمین فرزند نامش دوباره وایان خواهد شد و این روند ادامه دارد. این نکته حتماً برای شما نیز کمی عجیب بنظر می رسد!

سیستم نام گذاری منحصر به فرد کشور اندونزی


۴- قوانین سخت گیرانه در رابطه با دین
دولت اندونزی ۶ دین را به رسمیت می شناسد که این دین ها شامل اسلام، هندوئیسم، کاتولیک، پروتستان، کنفوسیوس و بودائیسم می باشند. همه شهروندان اندونزی باید یکی از این دین های ذکر شده را انتخاب کنند. حتی اگر ادیان دیگری را باور دارند راهی جز انتخاب یکی از این ادیان ندارند. همچنین دو نفر با دو دین متفاوت نمی توانند با یکدیگر ازدواج کنند.اما اگر یکی از آنها دینش را تغییر دهد هیچ مانعی برای این کار وجود نخواهد داشت.

 قوانین سخت گیرانه در رابطه با دین در کشور اندونزی


۵- شعار جذاب: اتحاد در تنوع است!
زمانیکه کشوری تا این حد تنوع قومیتی دارد، قطعاً شعارش هم باید چیزی باشد شبیه به اتحاد در تنوع، در واقع شعار ملی مردم اندونزی همین می باشد!

شعار جذاب مردم کشور اندونزی: اتحاد در تنوع است!


۶- محل زندگی بزرگترین مارمولک دنیا
اندونزی محل زندگی اژدهای کومودو است. یک اژدهای کومودو بالغ تقریباً ۷۰ کیلوگرم وزن دارد و تا سه متر نیز طول خواهد داشت و به عنوان بزرگ ترین مارمولک دنیا شناخته می شود. افرادی که از مارمولک های بی آزار خانگی می ترسند باید قبل از رفتن به اندونزی فکری به حال اژدهای کومودو بکنند.

کشور اندونزی محل زندگی بزرگترین مارمولک دنیا


۷- گیاهان و جانوران نادر
اندونزی رتبه دوم دنیا در زمینه تنوع زیستی را دارد. بنابراین عجیب نیست که بدانید گیاهان و جانوران نادری در این کشور هستند. گونه ای از اورانگوتان های در معرض انقراض، ببر سوماترا و نهنگ های جاوین در اندونزی زندگی می کنند. همچنین به این لیست کمیاب بزرگ ترین گل دنیا یعنی رافلسیا (Rafflesia) را نیز اضافه کنید. واژه رافلسیا معنی گل جسد یا گل گوشت می دهد زیرا باید بدانید که این گل همواره بوی گوشت گندیده می دهد.

گیاهان و جانوران نادر کشور اندونزی
۸- طویل ترین مار دنیا در اندونزی زندگی می کند
اندونزی محل زندگی طویل ترین مار دنیا نیز هست. این مار در سال ۱۹۱۲ در جزیره سلبز (Celebes) کشف شد و طول آن به ده متر می رسد. این مار اکنون در جزیره سولاوسی (Sulawesi) یافت می شود و با نام پایتون رتیکولاتز (Python Reticulates) آن را می شناسند. 

طویل ترین مار دنیا در کشور اندونزی


۹- محل زندگی کوچک ترین ها از هر موجودی
اگر فکر می کنید اندونزی فقط محل زندگی بزرگ ترین ها یا طویل ترین ها است سخت در اشتباهید. اندونزی محل زندگی کوچک ترین جانداران نیز هست. این جاندار پیگمی (Pygmy) نام دارد و باید بدانید که این موجود تنها دارای 10 سانتی متر است. کوچکترین ماهی دنیا نیز در اندونزی زندگی می کند. طول این ماهی 7.9 میلی متر بوده و پدوسایپریس (Paedocypris) نام دارد.

کشور اندونزی محل زندگی کوچک ترین ها از هر موجودی


10- جاوا و قهوه
برای بسیاری از مردم کلمه جاوا تداعی کننده زبان برنامه نویسی کامپیوتر جاواست. اما جاوا در حقیقت نام یکی از جزایر اندونزی می باشد. این جزیره به علت لوبیای قهوه اش آنقدر محبوب است که جاوا برای قهوه یک اصطلاح عامیانه شده است.

جاوا و قهوه در کشور اندونزی


11- زلزله روزانه
در حالی که حتما زلزله ما را می ترساند در برخی مناطق اندونزی هر روز 4 بار زلزله می آید. نه این یک شوخی نیست! اندونزی 400 آتشفشان نیز دارد و 150 عدد از آنها فعال هستند. در حقیقت همین آتشفشان ها باعث بروز زلزله می شوند.

 زلزله روزانه در کشور اندونزی


12- درخت جوز هندی در اندونزی
اندونزی بزرگترین تولید کننده ادویه دنیا است: درخت جوز هندی! در این کشور به قدری جوز تولید می شود که باید گفت اندونزی به تنهایی 75 درصد جوز دنیا را تامین می کند.

جوز هندی در کشور اندونزی


13- معبد بروبودور (Borobudur)
بروبودور بزرگترین معبد بودائی جهان است و در جاوای مرکزی در کشور اندونزی قرار گرفته است. این معبد در لیست 7 شگفتی جهان نیز قرار دارد.

معبد بروبودور (Borobudur) در کشور اندونزی


14- اندونزی روی خط استوا واقع شده است
اگر به نقشه اندونزی نگاه کنید، متوجه می شوید که این کشور در هر دو سمت استوا گسترده شده است. خط استوا اندونزی را به دو قسمت تقسیم می کند. مناظر استوایی اندونزی یکی از زیباترین مناظر دنیا برای هر عکاس به شمار می آید.

کشور اندونزی روی خط استوا واقع شده است


15- مرگ گران قیمت
زمانی که برای مراسم ختم خود پس انداز می کنید، متوجه خواهید شد که کار دشواری است. اما هیچ مراسم تشییع جنازه نمی تواند با شهر توراجا (Toraja) در جزیره سولاوسی رقابت کند. این مراسم هفت روز به طول می انجامد و پس از این مراسمات جسد را در خانه نگه داری می کنند!

مرگ گران قیمت در کشور اندونزی


16- طرفداران پر و پا قرص پای قورباغه
مردم اندونزی عاشق پای قورباغه هستند و سوپ های مختلفی با آن درست می کنند که سویکی (Swike) نام دارد. پای قورباغه در این کشور به قدری زیاد است که اندونزی را تبدیل به قطب صادرات این محصول در دنیا کرده است. مردم اندونزی همواره ترجیح می دهند که در هنگام فکر برای طبخ غذا پای قورباغه را در اولیت خود قرار دهند.

کشور اندونزی طرفداران پر و پا قرص پای قورباغه


منبع: ohfact




نظرها

  • 0 0

    چه باحاله این کشور....حتما میرم یه مسافرت اونجا

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید