• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


حقایقی شگفت انگیز درباره آلمان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۱/۶   تعداد بازدید : 27627   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


حقایقی جالب درباره آلمان

آلمان کشوری در اروپای غربی است که می توان از آن به عنوان یکی از نخستین مقصدها در لیست مسافرت های طولانی نام برد. آلمان دارای تاریخ 2000 ساله می باشد که در طی این سال ها دستخوش تغییرات و فراز و نشیب های متعددی بوده است. جدا از آثار تاریخی، این کشوربه دلیل داشتن سوسیس های فوق العاده، صنعت خودروسازی پیشرفته با ارائه برندهایی معتبر مانند فولکس واگن، بی اِم دابلیو و مرسدس در سطح دنیا بسیار معروف و شناخته شده می باشد. از همه مهم تر فستیوال های ماه اکتبر این کشور است، جشن هایی شگفت انگیز که کسی نمی خواهد شرکت در آنها را از دست دهد. پیش به سوی کشف شگفتی های بیشتر درباره این شهر هیجان انگیز.


1 - ماءالشعیر
می توان از آلمان به عنوان دومین کشور مصرف کننده ماءالشعیر بعد از جمهوری چک نام برد. 

دومین کشور مصرف کننده ماءالشعیر


2 - آکتوبِر فِست یا جشنواره اکتبر (فستیوال ماءالشعیر) Ockotoberfest 
این جشنواره در واقع در ماه اکتبر برگزار نمی شود، زمان برپایی آن دو هفته آخر ماه سپتامبر است و می توان از آن به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره های دنیا نام برد. جشنواره اکتبر برای اولین بار در سال 1810 و به مناسبت برگزاری جشن عروسی شاهزاده بایرن لودویگ (Prince Ludwig of Bavaria) در سال 1810 برگزار شد. 

آکتوبِر فِست یا جشنواره اکتبر (فستیوال ماءالشعیر)


3 - برلین
شهر برلین از نظر مساحتی تقریباً 9 برابر پاریس است و نسبت به ونیز پل های بیشتری دارد.

شهر برلین از نظر مساحتی تقریباً 9 برابر پاریس است


4 - زندان آزاد 
با توجه به اینکه انسان از نظر غریزی تمایل به احساس آزادی دارد، زندان های آلمان برای زندانی های که اقدام به فرار از زندان می کنند هیچ مجازاتی در نظر نمی گیرد، زیرا معتقدند آنها بر اساس علایق طبیعیشان اقدام به انجام چنین کاری کرده اند.

زندان های آلمان برای  فراری ها  هیچ مجازاتی در نظر نمی گیرد


5 - کمبود جنس مذکر
بعد از جنگ جهانی اول آلمان دچار کمبود جنس مذکر شد، تا حدی که نسبت مردان به زنان 1 به 3 است.

بعد از جنگ جهانی اول آلمان دچار کمبود جنس مذکر شد


6 - طولانی ترین نام
(Donaudampfschifffahrtselektrizitätenhauptbetriebswerkbauunterbeamtengesellschaft) طولانی ترین کلمه در فرهنگ لغت آلمانی است که از 79 حرف تشکیل شده و به معنای کشتی برقی حمل و نقل دانوب جزو امکانات اصلی ساختمان مهندسی جایگزین انجمن فروشنده می باشد.

طولانی ترین کلمه در فرهنگ لغت آلمانی


7 - تنوع مواد غذایی
حدوداً بیش از 300 نوع نان و 1000 نوع سوسیس در آلمان وجود دارد. (یک موزه نان در آلمان وجود دارد.)

یک موزه نان در آلمان وجود دارد


8 - گمشده در ترجمه
زمانیکه جان اِف کندی (JFK) به برلین سفر کرد، سعی کرد که به آلمانی بگوید من یک برلینی هستم ولی چون با لهجه درست این جمله را بیان نکرد جمله وی به معنای من یک دونات ژله ای هستم، ترجمه شد. با گفتن این جمله باز هم مردم برلین وی را از خود دانستند.

جان اِف کندی (JFK) به برلین سفر کرد


حقایقی جالب درباره آلمان



9 - درخت کریسمس Tannenbaum
سنت برپایی درخت کریسمس از آلمان آمده است. به سلامتی 3 به 1!

سنت برپایی درخت کریسمس از آلمان آمده است.


10 - حقیقت یکی دیگر از نام های طولانی
کلمه طولانی (Rindfleischetikettierungsueberwachungsaufgabenuebertragungsgesetz) قانون نظارت و بر چسب گوشت گاو در سال 2014 از فرهنگ لغت آلمانی حذف شد.

کلمه طولانی که از فرهنگ لغت آلمانی حذف شد


11 - ایستگاه اتوبوس جعلی 
در آلمان ایستگاه های اتوبوس جعلی برای بیماران مبتلا به آلزایمر که از خانه سالمندان فرار کرده اند و سرگردان به دنبال نزدیکترین ایستگاه اتوبوس برای رسیدن به خانه هایشان هستند، در نظر گرفته شده است. وقتی پرستاران آنها را در ایستگاه های مورد نظر پیدا می کنند، آنها را متقاعد خواهند کرد که رسیدن اتوبوس تاخیر دارد و از این افراد درخواست می کنند تا رسیدن آن در داخل بنشینند.

ایستگاه های اتوبوس جعلی برای بیماران مبتلا به آلزایمر


12 - کشور صاحب برند
کمپانی معروف آدیداس توسط یک فرد بایرنی به نام آدولف آدی داسلار (Adolf “Adi”Dassler) تاسیس شد، کسی که صاحب 10 درصد از سهام باشگاه بایرن مونیخ نیز می باشد. (موسس کمپانی پوما برادر آدولف یعنی رادولف داسلار (Rudolf Dassler) می باشد.)

موسس کمپانی پوما برادر آدولف یعنی رادولف داسلار


13 - باریکترین جهان
می توان از خیابان اِشپِریاهوف اِشتِراسِه (Spreuerhofstrasse) با عرض 31 سانتی متر در روتلینگِن (Reutlingen) به عنوان باریک ترین خیابان دنیا نام برد.

باریک ترین خیابان دنیا


14 - آزمون تعیین آلمان
در آلمان در کلاس چهارم بچه ها را به مقاطع متوسطه، دبیرستان و یا مقاطع بالاتر برای تعیین میزان استعداد و قابلیت هایشان میفرستند. انجام این کار کمک شایانی به کشف استعداد کودکان می کند، کودکان نیز هدف خود را در آینده مانند رفتن به دانشگاه برای ادامه تحصیل یا وارد شدن به بازار کار راحت تر و صحیح تر خواهند یافت.

آزمون تعیین آلمان


15 - آلبرت انیشتین (Albert Einstein)
آلبرت انیشتن، معروف ترین دانشمند دنیا یک آلمانی است که در شهر اولم (Ulm) به دنیا آمد. (وی با دختر عموی خود ازدواج کرد.)

 آلبرت انیشتین (Albert Einstein)


منبع: ohfact





نظرها

  • 2 0

    جالب بود

    • 0 0

      مرسی مصطفی جان

  • 0 0

    عالي و جالب بود .تشكر

    • 0 0

      سپاس

  • 0 0

    عالی بود

  • 4 0

    کاش من هم یک آلمانی بودم . من مردم و فرهنگ آلمان و اتریش را خیلی می پسندم و آرزو داشتم آنجا زندگی میکردم اما درست فکر نکردن خانواده به خواسته های من در دوران نوجوانی و نداشتن امکانات مالی و احتیاج پدر و مادرم به من در دوران جوانی و حالا که ۵۲ سال دارم امیدوارم فرزندانم به آنچرا که آرزو دارند برسند .

  • 0 0

    عالی👍👍👍👍

    • 0 0

      ممنون، لطف دارید

  • 0 0

    بسیار عالی و تشکر. لطفا" از آلمان و اطریش بیشتر بنویسید و غذاهای و خصوصا" سوپ عدس و وورست یا همان سوسیس. ویتنام و تاریخ آن کشور و خود کشور عزیزمان ایران در مورد تاریخ و پیشنیه کشورمان. باعث خوشحالی مان خواهد شد. مثلا" کیانیان و پیشدادیان و تمدن هلیل رود جیرفت. دقیانوس در حنوب کرمان. موفق باشید.

    • 0 0

      سلام علیرضا جان، ممنون از پیشنهادات بسیار خوبتان. حتما در آینده مقاله های بیشتری در این موارد منتشر خواهیم کرد. در مورد کشور ایران و جاذبه های دیدنی ایران هم می توانید از طریق صفحه آشنایی با شهرها و مکانها اطلاعات خوبی با جزییات مشاهده نمایید

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید