• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


تماشای 14 تصویر آرامش بخش از دره آنتِلوپ کنیون

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۰/۲۶   تعداد بازدید : 10991   گروه مطلب : دیدنی ها


تماشای 14 تصویر آرامش بخش از دره آنتِلوپ کَنیون

آنتِلون کَنیون (Antelope Canyon) در نزدیکی شهر پِیج (Page) از ایالت آریزونا (Arizona)، مکانی بسیار محبوب برای عکاسان است. این دره باریک دارای شکافی منحصر به فرد می باشد به این معنی که بسیار باریک بوده و بر اثر فرسایش های ناشی از آب به وجود آمده است. چنین شکافی در دره آنتِلوپ کَنیون موجب خلق زیبایی باور نکردنی شده و این زیبایی را، مدیون پیج و خم های صیقل خورده و عبور خیره کننده پرتوهای نور از میان این شکاف است.
اگر فرصتی پیش آمد که به جنوب غرب کشور ایالات متحده سفر کنید، این نقطه یکی از بهترین مکان ها برای گرفتن عکس های عالی است. اما بهتر این است که پیش از ریختن برنامه بازدید از آن، شانس گرفتن تصاویر از صحنه عبور کردن پرتوهای نور از میان چنین شکاف هایی را از دست ندهید. تابستان فصل ایده آلی برای رفتن به بالای این دره عمیق است و می توان بهترین تصاویر را از پرتوهای نور ثبت کرد. ابتدای صبح و یا اواخر بعد از ظهر نیز بهترین زمان از روز برای گرفتن پرتوهای نور در قسمت کَنیون پایینی (Lower Canyon) خواهد بود.

آتش و یخ، عکسی از dimnbac35
آتش و یخ، عکسی از dimnbac35


از میان نور مرا فراخوان، عکسی از کوین اِدی
از میان نور مرا فراخوان، عکسی از کوین اِدی


کورک اسکرو (Corkscrew)، عکسی از اوزی مَن
کورک اسکرو (Corkscrew)، عکسی از اوزی مَن

آنتِلون کَنیون توسط مردمان قبیله ناواهو (Navajo) نگهداری می شود. این قبیله خیلی قبل تر از اینکه این دره با نام امروزی اش شناخته بشود از آن محافظت می کردند. نام دیگر قسمت بالایی کَنیون (Upper Canyon)، کرَک (Crack) می باشد و در زبان ناواهویی به تسه بیقانیلینی (Tsé bighánílíní) صدا زده می شود و به مکانی که آب در آن از میان سنگ ها عبور می کند ترجمه می شود. علت اینکه این بخش به محبوب ترین قسمت از این دره تبدیل شده، وجود تعداد بیشتری از پرتوهای نور می باشد و اینکه تماشای آن نیاز به کوهنوردی بسیار کم تری دارد.
قسمت پایینی این دره کورک اِسکرو (The Corkscrew) نام داشته و ناواهوها آن را هازدیستازی (Hazdistazí) صدا می کردند. معنای این کلمه در آن زبان به معنای مارپیچی از سنگ های قوس دار می باشد. رسیدن به این قسمت از دره نیازمند کوهنوردی بیشتر، طولانی تر و عبور از نقاط بسیار باریک تر است. از آنجایی که گردشگران کم تری از این قسمت دره دیدن می کنند، شانس داشتن فرصت بهتر برای گرفتن عکس نیز از آن بیشتر است. از این رو که فصل تابستان بهترین زمان برای عکاسی از کَنیون بالایی است، این امکان وجود دارد تا زمستان را برای رفتن به تماشای کَنیون پایینی انتخاب کنید. البته این امکان هم وجود دارد که فرصتی را برای تماشای هر دو در نظر بگیرید.


شمع، عکسی از dimnbac35
شمع، عکسی از dimnbac35


نورهای لوله ای دو قلو، عکسی از brentbat
نورهای لوله ای دو قلو، عکسی از brentbat


ارواحی در کَنیون، عکسی از brentbat
ارواحی در کَنیون، عکسی از brentbat


تماشای 14 تصویر آرامش بخش از دره آنتِلوپ کَنیون



جاده منتهی به کَنیون دارای دروازه ای است که توسط ملت ناواهو و به دلیل حفاظت از این دره و البته جان خود بازدید کنندگان قرار داده شده است. گردشگرانی که تمایل به بازدید از آن را دارند می بایست در یکی از تورهایی که با حضور راهنمای تایید شده برگزار می شود شرکت نمایند. برنامه ریزی چنین تورهایی را می توان در شهر نزدیک به این محل یعنی شهر پِیج انجام داد.
جاری شدن ناگهانی سیل یکی از دلایلی است که حضور در این دره را به موقعیتی خطرناک تبدیل می کند. در طول موسم بارندگی، آب باران می توان به مانند یک سیل این دره را درنوردد. حتی اگر بارش باران در کیلومترها دورتر رخ بدهد، شدت باریکی دره می تواند بدون هیچ هشداری به مانند یک قیف تمامی آب ها را به داخل دره وارد کند.
در سال 1997 تعداد 11 گردشگر که در قسمت پایین کَنیون حضور داشتند، بر اثر وقوع سیل ناگهانی جان خود را از دست دادند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که بارش باران در آن روز بسیار ناچیز بود. منشا این جریان آب از طوفانی بود که قبل تر اتفاق افتاده بود و باعث شد تا آب باران از فاصله 11 کیلومتری بالای این دره به سمت حوضچه آن سرازیر شود.
پس از آن سال، دسترسی به آنتِلون کَنیون تنها به واسطه شرکت در یک تور راهنما ممکن می باشد. ولی خطر وقوع سیل های ناگهانی همچنان در آن وجود دارد. اگر چه از سال 1997 تا به امروز حادثه مرگبار دیگری در اینجا رخ نداده است، اما سال 2010 بود که تعدادی از توریست ها به هنگام ورود دو جریان سریع آب به این دره، در لبه آن گرفتار جریان آب شدند. به همین دلیل توصیه می شود که حتماً از فصلی که قصد بازدید از اینجا را دارید مطمئن شوید و همواره به هنگام حضور در این منطقه، از شرایط آب و هوایی اطلاع داشته باشید.


آنتِلون کَنیون، عکسی از X Ceccaldi
آنتِلون کَنیون، عکسی از X Ceccaldi


آنتِلون کَنیون، عکسی از استیو کورِی
آنتِلون کَنیون، عکسی از استیو کورِی


آنتِلون کَنیون پایینی، عکسی از Alex E. Proimos
آنتِلون کَنیون پایینی، عکسی از Alex E. Proimos


سفری به درون آنتِلون کَنیون، عکسی از pfala
سفری به درون آنتِلون کَنیون، عکسی از pfala


سقوط شن و ماسه، عکسی از تالبا
سقوط شن و ماسه، عکسی از تالبا


آنتِلون کَنیون: عکسی از Epzibah
آنتِلون کَنیون: عکسی از Epzibah


آنتِلون کَنیون پایینی، عکسی از لااوری اِستریکِر
آنتِلون کَنیون پایینی، عکسی از لااوری اِستریکِر


روح، پرنده یا فرشته؟ ، عکسی از مایک پِدروچِلی
روح، پرنده یا فرشته؟ ، عکسی از مایک پِدروچِلی

منبع: photographyblogger





نظرها

  • 0 0

    در ناامیدی بسی امید است پایان شب سیه سپید است

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید