• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۰/۲۰   تعداد بازدید : 6722   گروه مطلب : ایده های سفر


آشنایی با برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017

از آن سر پرتغال و مجمع الجزایر این کشور به نام آزور (Azores) گرفته تا کانادا، مقاصد دستچین شده این مطلب هستند که همگی بهترین مکان ها برای سفر در سال 2017 می باشند.

1 – کانادا
امسال سالگرد تولد 150 سالگی این غول سپید رنگ شمال یعنی کشور کانادا است و کانادایی ها با تمام بخشندگی خود، همه را به این جشن دعوت کرده اند. نه تنها خود کانادایی ها، بلکه افراد مشتاق هم می توانند با یک ثبت نام رایگان و دریافت مجوز عبور دیسکاوِری (Discovery pass) به صورت رایگان اجازه ورود به تمامی پارک های این کشور را در سال 2017 بدست آورند. البته منظور از تمامی پارک ها، پارک هایی مثل پارک ملی گرَس لَند (Grasslands National Park) در استان سِسکاچوئِن (Saskatchewan) یا پارک ملی پوینت پِلِی (Point Pelee National Park) در نزدیکی اونتاریو (Ontario) است. ولی از طرف دیگه شهرهای کشور کانادا هم در تدارک برنامه های خاص خودشان هستند. به عنوان مثال منوترآل (Montreal) در حال جا انداختن نام خود به عنوان یک شهر پر از غذاهای متنوع است و کاملاً ارزش سفر کردن را خواهد داشت (مونترآل یک پرواز نیم ساعته از نیویورک فاصله دارد). به مانند برنامه موفقی که خطوط هوایی کشور ایسلند به راه انداخت و طی آن، چند روز اجازه اقامت بیشتر را به صورت رایگان به گردشگران می دهد، تورنتو هم همین روند را پیش گرفته تا گردشگران را به تماشای مکان های بیشتری تشویق کند. اکنون توریست ها می توانند از طریق خطوط هواپیمایی ایر کانادا (AirCanada)، به صورت رایگان اقامت خود را تا مدت هفت روز تمدید نمایند. همچنین تور قطاری راکی مَونتینِر (Rocky Mountaineer) که از طرف ونکوور به سمت شهر مرتفع جاسپر (Jasper) حرکت می کند، بدون داشتن امکان اتصال به وای فای، موقعیتی عالی برای فرار از دنیای پر هیاهوی فناوری را برای مسافران خود ایجاد می کند.

کانادا یکی از برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017


2 – غرب میانه آمریکا (The American Midwest)
یکی از درس هایی که از فصل برگزاری انتخاب در کشور آمریکا می توان گرفت، این است که هم صحبتی با همسایه ها هنوز ارزش و بهای خودش را دارد. سال 2017 سالی است که بسیاری به سمت غرب میانه آمریکا سفر خواهند کرد تا به کاوش در شهرها و دهکده هایی که رقبای دیگر شهرهایی هستند که در امتداد این ساحل قرار گرفته اند، بپردازند. شهر مینیاپولیس (Minneapolis) با خواننده مشهور خود پرینس (Prince) برای همیشه خداحافظی کرد اما یاد او را در موزه ای که قرار است در مِلک وی به نام پِیزلی پارک (Paisley Park) افتتاح شود زنده نگه دارد. ایندیاناپلیس (Indianapolis) هم در تدارک رویدادهایی به منظور بزرگداشت سالگرد درگذشت نویسنده مشهور خود کرت وانه‌ گت (Kurt Vonnegut) خواهد بود و در همین حال و در طرف دیگر، منظره ای از بهترین غذاها و نوشیدنی ها در رستوران میلک توث (Milktooth) که یکی از بهترین رستوران های شناخته شده در سرتاسر جهان است قابل مشاهده می باشد. همچنین این رستوران مشغول آماده سازی خود برای خیر مقدم گویی به حضور گروه هتلداری توئِنتی وان سی (21C) برای سال 2018 میلادی است. هتل های این گروه شناخته شده در بهترین نقاط گردشگری جهان فعالیت می کنند. 
صحبت از وانه‌ گت شد، نویسنده مشهوری که از صمیم قلب مردم ساکن غرب میانه را دوست داشت. او در یکجا نوشت: "همه ما مردمان منطقه گریت لِیکز (Great Lakes) هستیم، مردمانی از آب های زلال، نه اقیانوس بلکه مردمان یک قاره هستیم."

غرب میانه آمریکا یکی از برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017


3 – کوبا – دور تر از هاوانا (Havana)
از برخی جهات، 2016 سالی بودن که آمریکایی ها یک بار دیگر پس از نیم قرن، سفر خود را به کشور کوبا آغاز کردند. اما هر چه مسافران بیشتری از کشور آمریکا برای تماشا به این جزیره می روند، مرزهای گشت و گذارشان فراتر از پایتخت کوبا یعنی هاوانا می رود. به مرور مسافران بیشتری برای تجربه ای اصیل تر به سمت شهرهای کوچک تر این جزیره حرکت می کنند. شرکت هواپیمایی جِت بلو (JetBlue) اکنون پروازهایی را به سمت شهرهایی مثل سانتا کلارا (Santa Clara)، اولگین (Holguin) و کاماگوی (Camaguey) به راه انداخته است. شرکت هواپیمایی آمریکن (American) هم پروازهایی را به شهرهای سیینفوئگوس (Cienfuegos) و وارادرو (Varadero) انجام می دهد. ولی با این وجود افراد مجبور هستند تا برای سفر کردن به کوبا اقدام به دریافت ویزا به عنوان سفری غیر توریستی کنند. مرگ اخیر فیدل کاسترو به خوبی نشان می دهد که این کشور چگونه در حال تغییر کردن است، پس تا فرصت مناسبی فراهم شده بهتر است تا بیشتر با آن آشنا شویم.

 کوبا یکی از برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017


4 – برمودا (Bermuda)
امسال سالی بود که خوشبختانه خبری از ویروس زیکا نشد. رد پای این ویروس به کارائیب (Caribbean) هم رسیده بود اما کمی که به سمت شمال حرکت کنیم، برمودا یعنی جایی که سال 2016 به دروازه گریز آمریکایی های تبدیل شد، قرار دارد. آمریکایی های که به سمت شمال شرق حرکت کرده بودند، اینگونه توانستند از شر ویروس خلاص شوند. مجموعه هتل و باشگاه ورزشی هَمیلتون پرینسِس اَند بیچ کلاب (Hamilton Princess and Beach Club) در برمودا، محلی برای گذراندن موج تازه ای از گردشگران تعطیلاتی ماه ژوئن شد. این مجموعه با تدراک دیدن کلی فعالیت هنری، اقامتگاهی و نیز یک استخر بی نهایت بزرگ که چشم اندازی از بندرگاه را به نمایش می گذاشت به میهمانانش خوش آمد گویی کرد. رستوران تازه تاسیس مارکِس (Marcus) در هتل سرآشپز معروف یعنی شِف مارکِس سَموئِل سِن (Chef Marcus Samuelsson) هم یکی دیگر از جاذبه های جدید در اینجا به حساب می آید. همچنین گردشگران زیادی در اینجا به کافه دریایی نیوپورت (Newport) واقع در هتل فِرمونت سات هَمتون (Fairmont Southampton) سر می زنند. علاوه بر آن به گردشگران توصیه می شود که برای میل کردن وعده غذایی خود حتماً به رستوران دِ ریفز (The Reefs) که درست در کنار ساحل دریا قرار داشته و به ارائه بهترین نوشیدنی ها و غذاهای دریایی برای وعده غذای ناهار می پردازد مراجعه کنند. در مجموع برمودا که تنها یک پرواز هوایی کوتاه و حدوداً دو ساعته با منطقه نیویورک فاصله دارد، میزبان مسابقات قهرمانی قایق های بادی سال 2017 آمریکا خواهد بود و این زمان نیز فرصت مناسبی برای سفر به این جزیره به حساب می آید. احتمالاً ویروس زیکا تا آن زمان به کلی از فرهنگ لغات حذف خواهد شد.

 برمودا یکی از برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017


5 – آتِن (Athens)
آتن همواره به عنوان شهری کهن شناخته می شده و این اصلاً موضوع تازه ای نیست. در عوض چیزی که در اینجا تازه است، روند رو به رشد سازه هایی می باشد که قرار است آن را تبدیل به پایتخت هنرهای مدرن کنند. برای فهمیدن این تغییر کافیست نگاهی به طراحی بنای رِنزو پیانو (Renzo Piano-designed) بیاندازیم. این ساختمان 623 میلیون دلاری متعلق به مرکز بنیاد فرهنگی اِستِراوُس نیارکوس (Stavros Niarchos Foundation Cultural Center) است و میزبان اپرای ملی (National Opera) و کتابخانه ملی یونان (National Library of Greece) می باشد که در زمینی که بزرگ ترین پارک شهر آتن به حساب آمده و اولین ساختمان عمومی این شهر است بنا شده. این ساختمان اولین نمونه در کشور یونان است که موفق به دریافت گواهینامه "پیشرو در طراحی محیطی و انرژی" (Platinum LEED) شده است.
همینطور موزه هنرهای معاصر ملی (National Museum of Contemporary Art) این شهر نیز بعد از گذشت 12 سال تعطیلی، در یک کارخانه نوشیدنی سازی تازه بازسازی شده ای بازگشایی شده است. قرار است این شهر در ماه آوریل در این مکان میزبان نمایشگاه داکیومِنتا (documenta) باشد. داکیومِنتا نمایشگاهی از هنرهای مدرن و معاصر است که هر پنج سال یکبار در شهر کاسِل (Kassel) آلمان برگزار می شود. مسئولیت برگزاری این نمایشگاه در سال بعد برای اولین بار به صورت مشترک میان این دو شهر تقسیم خواهد شد. گردشگران علاقمند می توانند در چند قدمی بنای آکروپولیس (Acropolis) و در بوتیک هتل آتن واز (AthensWas) که فعالیت خود را از سال 2015 آغاز کرده اتاق رزرو کنند و حتماً زمانی را برای میل کردن غذای یونانی خوشمزه سوولاکی (souvlaki) در رستوران او کوستاس (O Kostas) که بهترین غذاهای شهر را تهیه و سرو می کند اختصاص بدهند.
اگر چه آتن به دلیل وجود پایتخت های مشهور تر اروپایی مثل رم، همیشه به عنوان انتخاب های دوم در نظر گرفته شده و یا اینکه گاهی حتی به عنوان یک نقطه توقف در میان سفر هم انتخاب نمی شود، اما جزیره ای به نام کورفو (Corfu) را در اختیار دارد که باید گفت اکنون به رقیب سر سختی برای دیگر شهرها بدل شده است.

 آتِن یکی از برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017


6 – اسکاتلند (Scotland)
نویسنده این مطلب با یک حساب سر انگشتی متوجه شد که در سال جدید تمامی همکارانش قصد داشتند به کشور ایسلند سفر کنند. سپس تعدادی از آنها تصمیم گرفتند به جنوب آفریقا بروند و نهایتاً مقصد نهایی به اسکاتلند تغییر کرد. علت این بود که چهار نفر از همکارانش پیش از این به این کشور سفر کرده بودند و پس از بازگشت، به دنبال فرصتی برای سفر دوباره به آن بودند. جمله ای هم که می گفتند این بود که "تنوانستم تمامی جاذبه های آن را تماشا کنم". برای عده ای جاذبه این کشور در تماشای شهر باشکوه و قرون وسطایی ادینبرو (Edinburgh) و بازدید از نیو تان (New Town) که یادگار قرن هجدهم میلادی است معنی شد. اما تماشای صحنه های سرو کردن غذاهای دریایی در اینجا کاملاً معاصر به نظر می رسد و به قدری امروزی به چشم می آید که منطقه بروکلین (Brooklyn) شهر نیویورک پیش آن کاملاً از رده خارج و قدیمی به نظر می رسد. همینطور شهر گلاسکو (Glasgow) با آن ظاهر شن آلودش، صحنه ای عظیم از حضور موسیقی و هنر است و حتی در جاهایی، آنچه در زیر زمین آن رخ می دهد، بهتر از اجراهای دیگریست که در روی زمین به نمایش گذاشته می شود. سپس نوبت به منطقه تاریخی اسکاتلند کوهستانی (Highlands) می رسد و از شهرک اوبان (Oban) گرفته تا جزایر اورکنی (Orkneys)، به علاوه کلی جزایر دیگر که برخی از آنها به داشتن نوشیدنی های ویژه و برخی هم برای تاریخشان مشهور هستند، به جرات می توان گفت که رقیب جدی دیگری برای ساحل های شنی سفید رنگ و دیدنی خود این کشور به حساب می آیند. سال 2017 در اسکاتلند به عنوان سال تاریخ، میراث و باستان شناسی نام گذاری شده و این یعنی فرصت مناسبی برای گشت و گذار و البته تماشای بنای سنگ های ایستاده (standing stones) است. این بنا به علت فیلم برداری هایی که در سریال بیگانه (Outlander) از آن شد، شهرت بسیاری پیدا کرد. افراد در اینجا می توانند به درک ریشه و اصل خود بپردارند و البته دامن های راه راه تارتان (tartan) بپوشند. به لطف پرواز های بدون توقفی که خطوط هواپیمایی دِلتا (Delta) از فرودگاه جان اِف کنِدی نیویورک (New York-JFK) به شهر ادینبرو به راه انداخته، سفر به این کشور به مراتب آسان تر از قبل شده است.

 اسکاتلند یکی از برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017


7 – کشورهای حومه اسکاندیناوی : نروژ (Norway) ، فنلاند (Finland )، سوئد (Sweden)
پایتخت کشورهای اسکاندیناویایی مثل استکهلم (Stockholm)، اوسلو (Oslo) و هِلسینکی (Helsinki) به هوای خنکشان شهرت دارند. ولی اگر سال 2016 سال دوچرخه سواری در خیابان ها و لم دادن در هتل های شیک این شهرها بود، سال 2017 زمان خوبی برای به ماجراجویی رفتن در حومه این شهرها است. به لطف برنامه های توقف در میانه راه، قیمت های وسوسه کننده و ارزان قیمت پروازهای خطوط هواپیمایی نروژیِن اِیر (Norwegian Air) که به آن طرف اقیانوس اطلس می پرند، شروع به کار هتل یخی آیس هتل (ice hotel) که تمامی روزهای سال پوشیده از برف است و همینطور ابتکارات بخش گردشگری کشور فنلاند، کاری کرده که مسافران با پای خودشان و خیلی راحت تر از همیشه این کشورها را برای استراحت انتخاب نمایند. گردشگران در اینجا می توانند به جاده 160 کیلومتری کشور سوئد بزنند و از شهر گوتنبرگ (Gothenburg) به سمت مرز این کشور با نروژ سفر کنند. یا اینکه اصلاً بی خیال سوئد بشوند و از طریق دره های آبی که بهترین راه نیز هست، به سمت نروژ حرکت کنند. فنلاند چطور؟ اگر شب زنده داری را کنار بگذارید، طبیعت اینجا کاری خواهد کرد که با طی کردن 5 قدم، گردشگران به انسان دیگری تبدیل خواهند شد. در کل اگر این موارد هم حس و حال سال تازه را در خواننده ایجاد نکنند، احتمالاً چیز دیگری هم نخواهد توانست.

کشورهای حومه اسکاندیناوی یکی از برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017


8 – پرتغال و مجمع الجزایر آزور (Azores)
حوالی سال های پایانی قرن گذشته، منتقدان بسیاری در سرتاسر جهان پیش بینی کردن که کشور پرتغال و به ویژه پایتخت آن یعنی شهر لیسبون (Lisbon)، می تواند به یک نمونه پایتخت پیشروی دیگر در امر طراحی تبدیل بشود. اما به محض فرا رسیدن سال 2008، بحران اقتصادی به شدت کشور پرتغال را تحت تاثیر قرار داد. هنرمندان و معماران این کشور به دلیل مشکلات مالی و حمایت نشدن، یا دست از ساخت و ساز کشیدند یا اینکه این کشور را ترک کردند. حتی پروژه های عظیمی که در دست ساخت بود نیز کنار گذاشته شدند. اما کمی بعد به لطف حضور طرح های تشویقی جلو رونده، دلگرمی تازه ای برای عرصه هنر و طراحی به وجود آمد. به عنوان مثال همین سال گذشته بود که لیسبون شاهد یک رقابت سراسری شهر بود و میزبان مبتکرانی بود که در حال رقابت برای بدست آوردن حق باز طراحی 31 مورد از میدان های مشهور شهر این بودند. این رقابت سندی بود بر توانایی های این کشور و این مفهوم را می توانستیم به خوبی در گوشه گوشه خیابان و حتی کارخانه های متروکه ای که به سالن برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان تبدیل شده بودند مشاهده کنیم.
موزه جدید هنر، معماری و فناوری (Museum for Art, Architecture, and Technology) در ماه اکتبر در کنار آب رودخانه تاگوس (Tagus River) گشایش یافت. علاوه بر این نیز سرتاسر یکی از شهرهای حومه پایتخت این کشورخود را به پناهگاهی برای عاشقان کتاب و کتابخوانی تبدیل کرده است. خطوط هواپیمایی تَپ پرتغال (TAP Portugal) که چندان شناخته شده نیست، اوایل امسال دست به کاری زد تا سفرهای تفریحی به آن طرف اقیانوس اطلس بسیار راحت تر از همیشه انجام شدنی باشند. این هواپیمایی بلیط های رفت و برگشت 799 دلاری از فرودگاه جان اِف کنِدی نیویورک به سمت لیسبون را معرفی کرد که شامل یک توقف میان راهی قابل انتخاب در شهر پورتو (Porto) می شود. با در نظر گرفتن یک توقف در مجمع الجزایر خود مختار آزرو درست در وسط اقیانوس آتلانتیک، آن هم با یک خطوط هواپیمایی بازسازی شده و مسیرهای متنوع و شگفت انگیز و نیز سواحلی که به جنگل های کوهستانی متصل شده اند، این کشور می تواند به خوبی جای سفر به ایسلند را برای تمامی بازدید کنندگان پر کند.

پرتغال و مجمع الجزایر آزور جزو برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017


آشنایی با برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017



9 – ساحل کرواسی (Croatia)
کشور کرواسی بعد از اینکه جشن بیست و پنجمین سالگرد استقلال خود را در سال 2016 برپا کرد، شاهد جهش بزرگی در بخش گردشگری بود. البته این را هم نباید فراموش کرد که فیلم برداری سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) نقش به سزایی در این رشد ایفا کرده است. مقصدهایی مثل شهر خِوار (Hvar) و دوبروونیک (Dubrovnik) همین الان هم در تیررس مسافران این کشور قرار دارند. برای همین به مردم مشتاق توصیه می شود که علاوه بر این شهرها، کمی از خود کرواسی دور شوند و به جزایر دور افتاده ای که پر از دهکده های ماهیگیری کوچک هستند سفر کنند. یک کشتی سواری سه ساعته از شهر اسپلیت (Split) تا جزیره ویس (Vis)، گردشگران را به جزیره ای کوهستانی می رساند که برای کاوش به واسطه سوار شدن بر اسکوتر ایده آل می باشد. با وجود اینکه ویس جاذبه های دیگری مثل تازه ترین غذاهای دریایی، پناهگاه های آرام ساحلی و البته جمعیت ناچیزی دارد، ولی در عوض می توان سوار کشتی دیگری شد و به سمت جزیره کورچولا (Korcula) رفت. این اواخر مسیرهای عبوری که از مزارع انگور جزیره کورچولا عبور می کنند محبوبیت زیادی پیدا کرده است. سفر به جزیره ایستریا (Istria) را هم نباید فراموش کرد. این جزیره در فاصله ای نه چندان زیاد از شهر بندری تریسته (Trieste) از کشور ایتالیا قرار گرفته و به دو مورد از جمله غذاهای عالی و همینطور سالن آمفی تئاتر قرن یکم رومی خود شهرت بسیاری دارد. تازه برد پیت قصد دارد تا کمی عقب تر و در همان شهر اسپلیت، یک اقامتگاه بسیار مجلل را در زابلاچه (Zablace) افتتاح کند. وی قول داده تا بتواند این شهر ساحلی کوچک را به مرکزی تفریحی تبدیل کند. به همین دلیل به گردشگران توصیه می شود که در سال جدید پیش از اینکه پای عکاسان پاپاراتزی به آنجا برسد از آن دیدن نمایند.

ساحل کرواسی جزو برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017


10 – نیوزلند (New Zealand)
از امسال با به تکاپو افتادن سه خطوط هواپیمایی کشورهای آمریکایی، ایالات متحده (United) و ایر نیوزلند (Air New Zealand) و نیز ارائه سه خط مستقیم پرواز روزانه به طرف نیوزلند از مقصدهای سانفرانسیسکو، لوس آنجلس و هیوستون، دیگر حتی رسیدن به مرکز کره زمین هم راحت شده. برای همین سال 2017 واقعاً سالی خواهد بود که به راحتی می توان لااقل یک، دو و یا حتی سه مرتبه این مسیر را به سمت نیوزلند طی نمود. نورثلند (Northland) که به منطقه "سبز تر از سبز" شهرت دارد، با افتتاح کردن هتل چند میلیون دلاری هِلِنا بِی (Helena Bay) که تنها لژ مجلل این کشور در نزدیکی ساحل است، کاری کرد که سطح لوکس بودنش چندین پله بالاتر برود. این بدان معناست که میهمانان می توانند همان ابتدای صبح از اتاق محل اقامت خود که مجهز به درب های شیشه ای رو به اقیانوس است، به بیرون آمده و با یک شیرجه در آب هایی که دلفین ها در حال شنا کردن هستند روزشان را آغاز کنند. اَل براون (Al Brown) سرآشپز فوق ستاره و اوکلندی الاصل هم تمامی تلاشش را خواهد کرد تا طعم غذاهای خوشمزه این شهر را در رستوران دیپات (Depot) لذیذتر از همیشه کند. این رستوران جایی است که می توان تازه ترین صدف هایی که همان روز صید شده اند را با بهترین نوشیدنی ها میل کرد. علاوه بر این می توان مستقیماً به کوئینزتاون (Queenstown) جاییکه هتل آیکارت (Eichardt)، از ماه گذشته سوئیت های پنت هاوس مانند خود را درست در حاشیه آب راه اندازی کرده رفت. این سوئیت ها دارای تراس های وسیعی با چشم اندازی بر فراز دریاچه واکاتیپو (Wakatipu) هستند و در مجموع کاری می کنند که این پرواز 14 ساعته کاملاً ارزش کشیدن سختی اش را داشته باشد.

نیوزلند جزو برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017


11 – توکیو (Tokyo)، کانازاوا (Kanazawa)، کیوتو (Kyoto)
تصمیم برای تقسیم کردن نصف کردن روزهای یک سفر هفت روزه به کشور ژاپن میان دو شهر توکیو و کیوتو، به لطف اتصال عالی از طریق وسایل حمل و نقلی همچون قطار و هواپیما بسیار سهل و آسان خواهد بود. اما اکنون که قطار سریع السیر هوکوریکو شینکان سِن (Hokuriku Shinkansen) و قیمت بسیار مقرون به صرفه بلیط آن وارد بازی شده، کاری کرده که گردشگران بتوانند شهر سومی را نیز در برنامه های سفر و بازدیدهای خود بگنجانند. این قطار که مقصد توکیو را ترک می کند، مسیر مستقیم ریلی هوکوریکو را طی کرده و از میان این کشور به سمت کانازاوا حرکت می کند. کانازاوا از طرف سازمان یونسکو به عنوان شهر خلاق (UNESCO Creative City) شناخته شده و با قرار گیری بر روی دریای ژاپن (Sea of Japan) با قابی از باغ های سنتی و البته مناطق تاریخی حفظ شده ای مثل گیشا (geisha) و سامورائی samurai ، بستنی قیفی هایی که بالایشان با طلای 24 عیار پوشیده شده و همینطور معابد پر تعداد دیگر، به خوبی می تواند از لحاظ جاذبه های گردشگری با شهر کیوتو رقابت کند. از آنجا به بعد می توان با تهیه بلیط هوکوریکو آرچ پَس (Hokuriku Arch Pass) سوار قطار تاندِر بِرد شد و از کیوتو به اوساکا (Osaka) رفت. شاید امروزه داغ ترین موضوع حمل و نقل کشور ژاپن از آن قطار هوکوریکو باشد، اما همراه با فرا رسیدن سال 2017، گردشگران شروع به صحبت در مورد قطار توآلایت اِکسپرس میزوکازه (Twilight Express Mizukaze) که قرار است به سمت جنوب و از طرف شهر کیوتو به شهر شیمونوسِکی (Shimonoseki) حرکت کند خواهند کرد. قطار توآلایت اِکسپرس با الهام از قطار اوریِنت اِکسپرس (Orient-Express) تولید شده و مجهز به بخش های اختصاصی است که دارای اتاق خواب های هتل مانند، سالن های سرگرمی اختصاصی، سرویس حمام کامل و کاشی کاری شده به همراه وان، دو عدد واگن برای تماشای زیبایی مناظر اطراف و همینطور رستوران و باری با طراحی مبتنی بر آرت دِکو (Art Dec) می باشند.

 توکیو جزو برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017


12 - زیمباوه (Zimbabwe)
افتتاح یک فرودگاه به ارزش 150 میلیون دلار در نزدیکی آبشار ویکتوریا (Victoria Falls) که قادر است حجم بزرگ 1.5 میلیون مسافر را به صورت سالانه سوار بر جت های خود کند، تنها یکی از چندین دلایلی هستند که زیمباوه را در لیست مقاصد دیدنی سال 2017 قرار می دهد. علارقم اینکه زیمباوه سال هاست که با مشکلاتی مثل بحران اقتصادی و حکومت اقتدارگریانه خود دست و پنجه نرم می کند، اما در حال ساخت و ساز زیر بنای بخش گردشگری خود است. همین میزان پیشرفت را نیز می توان در تلاش برای محافظت از دارایی های طبیعی این کشور نیز شاهد بود. این اواخر قوانین سرکوب کننده ای برای شکارهای غیر قانونی و نیز گسترش شکوفایی زیستی در پارک ملی هوانگ (Hwange National Park) که بزرگترین گنجینه زیستی این کشور می باشد وضع شده است. مادامی که بسیاری از گردشگران به دنبال رزرو جا در پارک های سافاری شناخته شده ای همچون کنیا، تانزانیا، بوتسوانا و آفریقای جنوبی هستند، ولی به علاقمندان توصیه می شود به سراغ بیگ فایو (Big Five) زیمباوه بروند چرا که هم خلوت تر خواهد بود و هم هزینه مقرون به صرفه تری را در بر خواهد داشت. به تازگی نیز یک تور سافاری با هزینه ای کم تر از 1000 دلار و به مدت هشت شب، قرار است از بهار امسال توسط گِکو اَدوِنچِر (Gecko Adventures) به راه بیوفتد. این تور گردشگران خود را از آبشار ویکتوریا و از میان پارک ملی هوانگ به سمت جنوب آفریقا که استان لیمپوپو (Limpopo) قرار دارد می برد تا بتوان بهترین های این کشور را در یک حرکت تماشا نمود.

 زیمباوه جزو برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017


13 – رواندا (Rwanda)
این اولین باری نیست که کشور رواندا در لیست "حالا به کجا سفر کنیم" قرار می گیرد، اما اینبار به بهانه گشایش هتل های برتر این قاره که همه در انتظار افتتاح شدنشان هستند به این لیست بازگشته است. در ماه ژوئن سال 2017، تور گذار آفریقایی به نام ویلدِرنِس سافاریز (Wilderness Safaris)، هتل بای سِیت لاج (Bisate Lodge) را بر روی کوه آتشفشانی فرسایش یافته ای که در فاصله یک رانندگی کوتاه از ورودی پارک ملی وُلکینوز (Volcanoes National Park) قرار دارد افتتاح خواهد کرد.
این پارک ملی معمولاً جایی است که مردم برای تماشای حیواناتی مثل گوریل که به شدت در معرض انقراض قرار دارند می روند. همچنین اینجا مثالی بارز برای یک لژ سافاری نمونه است که اهداف خود را بر پایه تعهد به حفاظت و کمک به توسعه جامعه تنظیم نموده است.
همچنین این هتل در نظر دارد تا یک مزرعه تعاونی شکل برای برنامه کاشت درختان و نیز چندین طرح آموزشی دیگر پیرامون حفاظت از گونه های جانوری در معرض خطر را به راه بیاندازد. علاوه بر این بالاخره بعد از سال ها از توجه افراطی به لُژهای اقامتی لوکس و در نظر نگرفتن دیگر جاذبه های قاره آفریقا، بالاخره شهرهای مختلف آفریقا به لطف جاذبه های بکرتر خود در حال مطرح شدن هستند. این جاذبه ها شامل غذاهای جهانی این کشور، جنبش های هنری مردمی و همینطور تاریخ آن می شوند.
از بسیاری جهات، پایتخت کشور رواندا یعنی شهر کیگالی (Kigali)، پیشرو ترین عامل در به وجود آمدن چنین احترامی است. اکنون خیلی ها به لطف خیابان های پاک، سطح امنیت و سرعت بالای که در تبدیل شدن به یک جاذبه گردشگری بزرگ و مناسب برای سرمایه گذاری خارجی، به این کشور لقب "سنگاپور آفریقا" را داده اند.
تمامی این پیشرفت ها با در نظر گرفتن یک واقعیت تلخ، به مراتب شگفت آورتر هم می شود. رواندا 22 سال پیش شاهد بدترین تراژدی انسانی در تاریخ بود، فصلی که نه تنها موجب پس رفت این کشور نشد بلکه با قرار گرفتن در جلوی دیدگان آن، همواره در موزه ها و تحصیلات آموزشی برای عبرت آموزی مورد استفاده قرار گرفته است.

رواندا جزو برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017


14 – بوینِس آیرس (Buenos Aires)
احتمالاً کم تر کسی به فکر سفر به شهر بوینِس آیرس بیوفتد، اما یکی از رویدادهای مهمی که در اواخر سال 2017 در این شهر جنوب آمریکایی برگزار خواهد شد، مراسم افتتاحیه آرت بازِل سیتیز (Art Basel Cities) است. این مراسم یک برنامه جهانی است که متشکل از رویدادهایی می شود که به برقراری ارتباط بیشتر میان افراد با استعداد محلی و هنرمندان بین المللی و شناخته شده منجر خواهد شد.
رستوران ها و بارهای شهر بوینس آیرس هم به طبع چنین رویدادهایی، دست به خلاقیت می زنند و به ویژه یکی از جاهایی که به گردشگران توصیه می شود تا توقف داشته باشند، رستوران فلورِریا اَتلَنتیک (Florería Atlántico) است که در نوع خود منحصر به فرد بوده و به ارائه بهترین نوشیدنی ها معروف است. تازه اگر میهمانان از درب پشتی این رستوران وارد بشوند احتمالاً با دیدن فضا، آن را با یک گل فروشی اشتباه خواهند گرفت. مورد دیگر رستوران هم بازسازی شده میشیگوئین (Mishiguene) می باشد که انتخابی کلاسیک بوده و همینطور برای صرف وعده غذایی برانچ (وعده ای به جای صبحانه و ناهار) کجا بهتر از رستوران لامار (La Mar) که متعلق به سرآشپز معروف یعنی گَستون اَکوریو (Gastón Acurio) می باشد. محله پوئِترو مادرو (Puerto Madero) از تابستان سال 2017 قرار است میزبان افتتاح شدن هتل و آسمان خراش 53 طبقه ای آلوِآر آیکان هتل اَند رِزیدنس (Alvear Icon Hotel & Residences) باشد. به گردشگران این شهر توصیه می شود تا رزرو اتاق در این هتل بی نظیر که تعداد 159 اتاق و سوئیت را در دست تدارک داشته و از بار عرضه کننده شیر گرفته تا حتی رستوران عرضه کننده غذاهای حلال را دارا می باشد از دست ندهند.

 بوینِس آیرس جزو برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017


15 – منطقه پاتاگونیا (Patagonia) در کشور شیلی (Chile)
تازگی ها دسترسی به پارک ملی تورس دل پاین (Torres del Paine National Park) در منطقه شیلیایی پاتاگونیا خیلی راحت تر از قبل انجام شدنی است. لاتام (LATAM) خطوط هواپیمایی آمریکا جنوبی است که اکنون پروازهای بدون توقفی را از سمت پایتخت شیلی یعنی شهر سانتیاگو (Santiago) به سمت شهر پوئِترو ناتِلز (Puerto Natales) که نزدیک ترین فرودگاه به این پارک است به راه انداخته است. از این طریق دیگر نیازی به توقف های اضافه نبوده و زحمت یک رانندگی حدوداً 4 ساعته از مسیری همیشگی را به کلی از بین برده است. میهمانان این سفر بلافاصله پس از رسیدن با منظره هایی از فلات و یخچال های طبیعی دیدنی مواجه می شوند که بهترین موقعیت برای گرفتن عکس های یادگاری خواهد بود. اما توصیه می شود که علاقمندان هر چه زودتر از چنین جایی دیدن کنند چرا که پدیده گرمایش زمین در حال آسیب رساندن به این منطقه است. گزارش شد که این منطقه در آخرین تابستانش، یکی از گرم ترین و خشک ترین زمان های خود را سپری کرد و در نوع خود رکورد جدیدی به ثبت رساند. به گردشگران توصیه می شود که وظیفه حمل و نقلشان را به جیپ های سافاری (Jeep safari) و یا موسسه گردشگری سانتیاگویی به نام آپ اِسکیپ تراوِل (Upscape Travel) بسپارند و خودشان حسابی مشغول تماشا و فتح سرزمین های این منطقه شوند.
هتل سینگلار پاتاگونیا (Singular Patagonia) جایی است که میهمانان می توانند جلوی شومینه گرم و نرم آن بنشینند و با سپری کردن شب، خود را برای سفر پیش رو آماده سازی کنند. این هتل سابق بر این سردخانه ای بوده که اکنون پس از باز طراحی، به هتلی لوکس و موزه ای زنده از تاریخ این منطقه تبدیل شده است.

منطقه پاتاگونیا جزو برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017


16 – اروگوئه (Uruguay) 
جای تعجب است که چرا مردم کمی به کشور اروگوئه سفر می کنند. اینجا پر است از سواحل زیبایی که تا کیلومترها ادامه پیدا کرده اند، غذاهای خوشمزه ای که در لابه لای آنها می توان چندین مورد از لذیذترین بیف های جهان را پیدا کرد و مهم تر از همه، این است که می توان با یک پرواز یک شبه، از سمت میامی به این کشور رسید. به همین دلیل است که سفر به آن یکی از بهترین سفرهای گردشگری با تنها یک بار توقف برای اکثر ساکنین ایالات متحده آمریکا می باشد. اولین توقف مسافران این پرواز شهر مونته ‌ویدئو (Montevideo) می باشد، پایتخت ساحلی کشور اورگوئه که شبیه شهر ریو بوده ولی با این تفاوت که کمی کوچک تر و جمع و جورتر به نظر می رسد. توقف بعدی نیز شهر بسیار کوچک گارزون (Garzon) خواهد بود.
شهر گارزون به داشتن رستوران گارزون (Restaurante Garzon) که متعلق به فرانسیس مالمان (Francis Mallmann) است شهرت دارد. اکنون این شهر کوچک شاهد حضور موج جدیدی از بازدید کنندگان است و آن را مدیون بودِگا گارزون (Bodega Garzón) مزرعه 205 هزار فوت مربعی کشت انگور خود است. این مزرعه نیروی خود را از طریق انرژی تجدید پذیر بدست می آورد و به همین دلیل یکی از اولین مزارع این منطقه است که موفق به دریافت گواهینامه " پیشرو در طراحی محیطی و انرژی" شده است.
بعد از این مزرعه نوبت به حرکت به سمت سواحل شرقی و وحشی تر این کشور می رسد، جایی که شهرهای کنار آبی و پر آرامشی مانند پونتا دِل دیابلو (Punta del Diablo) و البته سواحل طلایی رنگ و بی نقص بی انتهایی در انتظار گردشگران نشسته اند. هر چه که باشد ژانویه زمانی است که نیم کره جنوبی زمین در حال سپری کردن اوج فصل تابستان خودش خواهد بود.

اروگوئه جزو برترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال 2017


منبع: cntraveler




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید