• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بازگشایی سفارت انگلیس و صدور ویزا در ایران

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۴/۱۱/۲۵   تعداد بازدید : 9769   گروه مطلب : اخبار

 سفارتخانه‌های ایران و انگلیس امروز پس از گذشت حدود چهار سال به طور هم‌زمان و در سطح کاردارهای مقیم بازگشایی می‌شوند.

وزیر خارجه انگلیس نیز که امروز به تهران سفر می‌کند عصر یک‌شنبه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار می‌کند. وی همچنین احتمالا با حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان دیدار خواهد داشت.

وزیر خارجه انگلیس

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، مراسم بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران منحصر به حضور فیلیپ هاموند وزیر خارجه این کشور و تعدادی از مقام های انگلیس در محل سفارت و انجام امور اداری می شود و هیچ مسئول بلند پایه ایرانی هم در این مراسم حضور نمی‌یابد.

وزیر خارجه انگلیس

مراسم بازگشایی سفارت ایران در لندن هم با حضور محمد حسن حبیب‌ الله زاده کاردار غیر مقیم ایران در انگلیس و مهدی دانش یزدی معاون اداری و مالی وزارت خارجه انجام می شود.

پایان تعطیلی چهار ساله سفارت خانه های ایران و بریتانیا

باگذشت حدود 4 سال از ورود تعدادی از دانشجویان به سفارت انگلیس و بسته شدن سفارت خانه های هر دو کشور در تهران و لندن، پس از گذشت یک ماه از توافق وین و به دنبال رایزنی های دوجانبه مسئولان دوکشور مجداد درهای این سفارت خانه ها به روی مراجعان باز خواهد شد.

باز شدن سفارت

از سوی دیگر پس از موضوع این بازگشایی ها سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران که پس از 12 سال صورت گرفت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به ویژه اینکه قرار است وی با همتای ایرانی خود و تعدادی از مقام های کشورمان دیدار کند.

کاردار غیر مقیم ایران در انگلیس نیز درخصوص روابط دوجانبه با انگلستان تاکید می کند که :" در طول یک و نیم سال گذشته علی رغم وجود برخی مشکلات رایزنی‌های دو کشور درخصوص امور دوجانبه، منطقه‌ای و پارلمانی انجام و هیات‌هایی بین دو کشور تبادل شده است".

همچنین بحث تغییر کاردار به سفیر در سفارت‌خانه های دو کشور نیز با اعلام این که قصد اعزام سفیر و یا تعویض کاردارها از سوی دو کشور در دستور کار نیست،منتفی شد.

جبران خسارت هایی که به سفارت بریتانیا در تهران وارد شد

انگلیس خواهان پرداخت خسارات به اموالی شده است که براساس ادعای آنها در پی ورود دانشجویان به سفارت خانه بریتانیا صدمه دیده اند. باوجود حاشیه هایی که این پرداخت غرامت به همراه داشت، تخت روانچی، معاون اروپ و امریکای وزیر خارجه کشورمان بابیان اینکه ابتدا باید سفارتخانه‌ها فعال شوند بعد موضوعاتی مثل خسارت مطرح شوند این طور گفت که آن‌ها باید تخمین خود از خسات را اعلام کنند و بعد کارشناسان ما در فرآیندی که زمان‌بر است این موضوع را بررسی می‌کنند. همان‌طوری که در اوایل دهه هشتاد میلادی سفارت ما در لندن خسارتی دید و این خسارت از سوی انگلیس به ما پرداخت شد.

پس از نهایی شدن روند مذاکرات شاهد فعالیت کامل نمایندگی‌های ایران و انگلیس در دو کشور خواهیم بود.

باز شدن سفارت

صدور ویزا برای سفر به انگستان

طبق گفته معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه" در حال حاضر قرار بر این است که با بازگشایی سفارت‌ها در تهران و لندن ویزای دیپلماتیک و خدمت در تهران و به همین صورت در لندن صادر شود و به مرور که کادر کنسولی سفارت انگلیس در تهران تکمیل شد ویزای مسافری و عادی هم در تهران صادر شود".

باز شدن سفارت

در همین راستا نیز وزارت امور خارجه کشورمان به انگلیس اعلام کرده‌است که نمی‌پذیرد شهروندان ما از کشورهای دیگر جهت دریافت ویزای این کشور اقدام کنند و انگلیس هم این موضوع را پذیرفته است و طبق گفته های مسئولان وزارت خارجه کشورمان صدور ویزا برای شهروندان عادی نیز تا چند ماه دیگر صورت می گیرد. 

منبع : ایسنا




نظرها

  • 0 0

    خدا رو شکر

  • 0 1

    باعث خوشحالی است

  • 0 0

    لکه ننگی دیگر

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید