• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


20 جزیره برتر جهان برای زندگی کردن

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۹/۶   تعداد بازدید : 39948   گروه مطلب : ایده های سفر


20 جزیره برتر جهان برای زندگی کردن

در این مطلب که به لطف تحقیقات انجام شده بر روی زندگی افرادی که مکان زندگی خود را تغییر داده، بررسی خرج و مخارج آنها و همچنین سفرهایی که تیم تحقیق کننده به فریبنده ترین جزایر جهان انجام داده بدست آمده است، 20 مورد از برترین جزایر جهان برای زندگی توسط تیم وب سایت آیلَندز (The Islands) معرفی شده اند.

جزیره هِوار (Hvar)، کرواسی (Croatia)
این جزیره پر سابقه، یکی از تاریخی ترین و البته به روز ترین ها در نوع خودش است. ویلاهای آن دارای چشم اندازی از دریا بوده و نرخ هر کدام از 500 هزار دلار شروع می شود. این  در حالی است که خانه های کلنگی ساخته شده از سنگ و حتی زمین های بکر و قابل ساخت و ساز این منطقه، بر چسب قیمت های به مراتب پایین تری دارند. در فصل اوج رفت و آمدها، این جزیره روزانه شاهد حرکت کشتی های زیادی به سمت خود و مناطق اطراف خواهد بود. با این حال این محل جزو جزایری است که به ندرت بازدید کننده دارد. 

جزیره هِوار (Hvar)، کرواسی (Croatia)


جزیره کوِلِبرا (Culebra) – پورتوریکو (Puerto Rico)
در فاصله 24 کیلومتری از ساحل شرقی کشور پورتوریکو، این جزیره بسیار کوچک واقع شده که یک مدرسه عمومی و نیز جمعیت 2500 نفری را در طول سال در اختیار دارد. این جزیره حتی از جزیره کوچک ویکس (Vieques) هم آرام تر است. هزینه سفر یک خانواده چهار نفره از کشور آمریکا به شهر سَن خوان (San Juan) که پایتخت کشور پورتوریکو می باشد، کمی بیشتر از 1000 دلار خواهد شد. همچنین هزینه سوار شدن به کشتی از مرکز پورتوریکو به جزیره کولِبرا هم تنها در حدود چند دلار امریکا هزینه در بر خواهد داشت.

جزیره کوِلِبرا (Culebra) – پورتوریکو (Puerto Rico)


وانواتو (Vanuatu)
سبک زندگی آرام و راحت و همینطور نیاز مختصر به داشتن دارایی و اموال، از جمله جاذبه های اساسی هستند که افراد را به نقل مکان و زندگی در جزایر واقع در اقیانوس آرام جنوبی تشویق می کند. مردمان این جزیره در میان خونگرم ترین ها در بین تمامی ساکنین جهان هستند. یکی از عکاسان به نام جان ویتل، در مورد آنها اینگونه اظهار نظر کرده که "این مردم در مورد اتفاقات و چیزهایی که کشورهای غربی را مشغول خود کرده کاملاً بی خیال هستند." قیمت خانه های ساحلی این جزیره از 350 هزار دلار شروع می شود. شهر پورت ویلا (Port Vila) که به عنوان یک مسیر سر راست تر و اصلی تر در این جزیره شناخته می شود، کافه هایی دارد که در کنار پیاده روهای آن قرار گرفته اند و حتی، یک گروه تئاتر آماتور از افرادی که خود به تازگی به این جزیره مهاجرت کرده اند هم در اینجا حضور پر رنگی دارد.

وانواتو (Vanuatu)


جزیره پِنانگ (Penang)، مالزی (Malaysia)
اسباب کشی به اینجا به لطف طرح دولت مالزی به نام "مالزی خانه دوم من" یک فرآیند نسبتاً راحت خواهد بود. افراد با قرار دادن یک سپرده 90 هزار دلاری در یکی از بانک های محلی، می توانند به اینجا نقل مکان کرده و هر طور که مایل بودند زندگی کنند. این اواخر پروژه های ساختمانی بزرگی در این جزیره در دست احداث و توسعه بوده اند.

جزیره پِنانگ (Penang)، مالزی (Malaysia)


جزیره اَمبِر گریس کِی (Ambergris Caye)، بلیز (Belize)
زندگی در این جزیره ی بدون مالیات و انگلیسی زبان که در شمال کشور بلیز قرار دارد، به آرامی در جریان است. خودروهای زمین گلف و دوچرخه اسباب حمل و نقل در اینجا هستند، اما ارتباطات راه دور مردم به وسیله فناوری های مدرن صورت می گیرد. از طرف دیگر سرگرمی ها و شب زنده داری های جالبی در شهر کوچک سَن پِدرو (San Pedro) وجود دارد و جالب اینجاست که بر روی تابلوی اصلی این شهر، جمله "شما برای مدت طولانی یک غریبه نخواهید ماند" نوشته شده است. استراحتگاه های مدرن این جزیره امکان سرمایه گذاری املاک را فراهم کرده اند. برای عنوان مثال املاک بِلیزیِن کُو اِستیت (Belizean Cove Estates)، ویلاهای ساحلی 214 متر مربعی 3 خوابه و مبله خود را با قیمت 800 هزار دلار به فروش می رساند.

 جزیره اَمبِر گریس کِی (Ambergris Caye)، بلیز (Belize)


آنگویلا (Anguilla)
تصاویر بسیاری از ساکنین صد ساله این جزیره بر روی دیوارهای موز میراث ملی آنگویلا آویخته شده و این واقعیت، نشانه خوبی برای این است که اینجا محل مناسبی برای افراد بازنشسته ای است که به عمر طولانی علاقمند هستند. با تعداد زیادی جزیره که سر زدن به آنها تمامی 24 ساعت از روزهای یک ماه را صرف خود خواهد کرد، جای تعجب نیست که چرا مردمان این جزیره تا صد سال عمر می کنند.

 آنگویلا (Anguilla)


جزیره بوکاس دِل تورو (Bocas Del Toro) – پاناما (Panama)
جمعیتی از مهاجران در این جزیره، وظیفه سامان دهی به برگزاری باربیکیوها و گردش های ساحلی را بر عهده دارند. در کشور پاناما برای بازنشسته شدن و بهره بردن از مزایا، هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. حتی خانه های جنگلی این جزیره را می توان با قیمت هایی کم تر از 200 هزار دلار خریداری کرد. آن دسته از افرادی که مشتاق بازدید از جزیره بوکاس دِل تورو هستند، می توانند با مراجعه به وب سایت Red Frog Beach Island Resort & Spa، ویلاها، خانه های ساحلی، خانه های جنگلی، باشگاه های اقامتی و تفرجگاه های معلق روی آب باورنکردنی این منطقه را برای اقامت خود انتخاب نمایند.

جزیره بوکاس دِل تورو (Bocas Del Toro) – پاناما (Panama)


جزیره مایورکا (Majorca) – اسپانیا (Spain)
هزینه زندگی در این جزیره اسپانیایی، بسیار کم تر از خرج و مخارج زندگی در بسیاری از مراکز پر جمعیت تر اروپایی است. خانه ها و ویلاهای این جزیره، چیزی در حدود 350 دلار قیمت دارند.
شبکه ای از منحصر به فرد ترین و در عین حال پر هزینه ترین مدارس خصوصی در این جزیره، ارائه کننده دوره های آموزشی زبان انگلیسی و واحدهای درسی برای دو زبانه ها می باشند. همه اینها به کنار، افراد مشتاق می توانند به انتخاب خود و با پرداخت 20 میلیون دلار، خانه ای با جایگاه ویژه ای که بر روی تخته سنگ هایی با چشم انداز دریای مدیترانه قرار گرفته را خریداری کنند.

جزیره مایورکا (Majorca) – اسپانیا (Spain)


جزیره سَنت توماس (St. Thomas) – جزایر ویرجین ایالات متحده آمریکا (USVI)
اکثر پروازهایی که به سمت جزایر ویرجین ایالات متحده آمریکا انجام می شوند، از جزیره سَنت توماس عبور می کنند و این واقعیت، توضیح واضحی است که چرا این جزیره خانه ای برای تعداد زیادی از مهاجرت کنندگانی می باشد که یکی از جزایر ویرجین ایالات متحده آمریکا را برای زندگی انتخاب کرده اند. کمتر جایی وجود دارد که زیر ساخت آن از این جزیره بهتر باشد. در اختیار داشتن کلی فروشگاه اجناس لوازم منزل که مشتریان پر و پا قرصی دارند و نیز حمل و نقل عمومی قوی و بزرگ از جمله این موارد هستند که به این جزیره اختصاص داده شده است. نتیجه این کار هم اشتغال زایی و وجود مشاغل بیشتر است. همچنین داشتن یک فرودگاه به این معنی است که خیلی راحت تر می توان به دیدار دوستان و اقوام در سایر ایالت های آمریکا رفت. زندگی در این جزیره به این خوبی خواهد بود.

جزیره سَنت توماس (St. Thomas)


پالائو (Palau) 
اکثر ساکنین این جزیره به زبان انگلیسی مسلط هستند و حتی واحد پولی آن دلار می باشد. با این حال و با فاصله 800 کیلومتری تا شرق کشور فیلیپین، مهاجرت کنندگان به این جزیره خیلی دورتر از مراکز پر جمعیت دیگر جهان زندگی می کنند. کسانی که به این جزیره اقیانوس آرامی برای زندگی نقل مکان می کنند، معمولاً علاقه بسیاری به غواصی دارند.

پالائو (Palau)


20 جزیره برتر جهان برای زندگی کردن



فیلیپین (Philippines) 
این حقیقت دارد که در کشور فیلیپین، هنوز نواحی ساحلی بسیاری به ویژه در جزیره سیارگائو وجود دارند که توسعه نیافته هستند. اما بر اساس اقتصاد جانب عرضه، کار و کاسبی املاک و مستغلات قدیمی و ویلاهای سنتی در این جزیره رونق بیشتری دارند. به عنوان مثال یکی از حامیان پیشرفت این جزیره، ابراز کرده که بخش اعظم تلاشش را برای مردم انجام داده است. "مردمان اینجا چه پیر و چه جوان، همه مهربان هستند و این برخورد دوستانه، امری مسری است. اصلاً نمی توان قیمتی روی آن گذاشت."

فیلیپین (Philippines)


فیجی (Fiji) 
جمعیت مهاجران جزیره تاوه یونی (Taveuni) به دلیل وجود تعداد زیادی املاک ساحلی و نیز دسترسی راحت به ویتی لِوو (Viti Levu) جزیره اصلی کشور فیجی، مدام در حال رشد می باشد. در مدارس اینجا به زبان انگلیسی صحبت می شود، اما محتوای درسی این مدارس بر اساس فرهنگ فیجی بوده و تابع برنامه درسی آن کشور است. املاکی که دارای چشم انداز اقیانوس بوده و محیطی طبیعی آنها را در برگرفته، دارای حدود قیمت 400 هزار دلاری هستند. البته این قیمت به نوع جزیره بستگی داشته و معمولاً هم مجهز به امکاناتی همچون انرژی های خورشیدی و سیستم جمع آوری آب باران هستند.

فیجی (Fiji)


جزیره کائوآئی (Kauai) 
متوسط امید به زندگی در جزیره کائوآئی، در میان بهترین ها در کل آمریکاست. این به دلیل داشتن محیط طبیعی بزرگ و غذای تازه و سالم این جزیره است. تراکم جمعیت آن هم به اندازه نصف جزایر دیگر هاوایی است و خودروهای بیشتر مردم آن، در طول سال کمتر از هزار و پانصد کیلومتر رانندگی می کند. یکی از بهترین اجتماع های تازه تاسیس این جزیره، کاکای لولا نام دارد که خانه های آن از قیمت حدود 2.2 میلیون شروع شده و تا 8 میلیون دلار ادامه پیدا می کند.

جزیره کائوآئی (Kauai)


جزایر تُرکس و کایکوس (Turks and Caicos)  
اکثریت مردمان این منطقه درجزیره پراویدِن سیالِس (Providenciales) که به نام پروو (Provo) نیز شناخته می شود ساکن هستند. این جمعیت شامل مهاجرانی می شود که با سرمایه گذاری کردن مبلغ 250 هزار دلار از دارایی های خود، توانسته اند اجازه اقامتشان را کسب کنند. تعداد هشت مورد از هواپیمایی های مختلف، به صورت بدون وقفه به ارائه پرواز از ایالات متحده به این جزیره مشغول هستند و صنعت گردشگری، بازار کاری قابل توجهی را برای اینجا ایجاد کرده است. برای کسانی که به دنبال یک خلوت کامل هستند، زندگی در جزیره میدِل کایکوس (Middle Caicos) که در حدود سه برابر بزرگ تر از پروو می باشد، انتخاب خوبی خواهد بود. اما جمعیت مردم این جزیره در طول سال سر جمع 300 نفر بیشتر نیست و در صورت نداشتن شغل، مجبور خواهند بود به کار در محل های دورتر رو بیاورند.

جزایر تُرکس و کایکوس (Turks and Caicos)


جزیره مائوئی (Maui)  
این جزیره هر ساله به عنوان یکی از سه منطقه برتر برای تشکیل یک خانواده انتخاب می شود. کودکان در این محل می توانند در یک فضای فرهنگی خارجی رشد کنند، اما تحصیلاتی که به آنها آموزش داده می شود، همچنان همتراز و یا حتی بهتر از تحصیلات آموخته شده در شهرهای بزرگ کشور آمریکا خواهد بود. تفریحات طبیعی متداول در این جزیره شامل تورهای تماشای وال ها، پیاده روی و همینطور غواصی و گشت و گذارهای زیرآبی می شوند. تحقیقات پزشکی اثبات کرده که یک سال زندگی در جایی خارج از محیط زندگی افراد، می تواند به داشتن زندگی سالم تر و طولانی تر برای آنها کمک کند. اطلاعات بیشتر در مورد جزیره مائوئی در این لینک قرار دارد.

جزیره مائوئی (Maui)


جزیره سَنت جان (St. John) – جزایر ویرجین ایالات متحده آمریکا  
جزیره سَنت جان یکی از پر طرفدار ترین مقاصد برای زندگی در میان کاربران وب سایت فیس بوک است. از آنجایی که این جزیره در قلمرو کشور آمریکا قرار دارد، نقل مکان به آن خیلی ساده تر از جزایر دیگر خواهد بود. زندگی در جزایر کارائیب لذت خاص خودش را خواهد داشت. به گفته دیوید لاهوتا یکی از حامیان این جزیره، " تجربه شاد ترین ساعت های شاد و نیز صرف وعده های ناهار در نسیم هوای باز از جمله این موارد هستند." این جزیره دارای یک پارک ملی 28 هزار کیلومتری است که به داشتن تپه های پر تعدادی مشهور است. این یعنی خرید یک خودروی جیپ که حتماً باید در برنامه های ساکنین آن قرار داشته باشد.

جزیره سَنت جان (St. John) – جزایر ویرجین ایالات متحده آمریکا


جزیره رو اِی تان (Roatán) – هُندوراس (Honduras)  
جدا از قسمت غربی و پرهیاهوی جزیره رو اِی تان، بخش اصلی این جزیره که جزیی از گروه جزیره بِی (Bay Island) می باشد، در بیشتر قسمت ها توسعه نیافته است. جمعیت مهاجران آمریکایی این جزیره بسیار به هم نزدیک و صمیمی هستند و در کنار آن، لیست پروازهای مستقیم از اینجا به شهرهای مختلف آمریکا هم رو به رشد است. یکی از محلی های این جزیره گفته که "مهاجران اینجا حتی فرصت تماشای تلویزیون را هم ندارند". داوطلبانه شرکت کردن در مشاغلی مانند یک کلینیک پزشکی که به دست مهاجران ساخته شده است، تازه وارد ها را خیلی زود با ساکنین جزیره صمیمی خواهد کرد.

جزیره رو اِی تان (Roatán) – هُندوراس (Honduras)


باهاما (Bahamas)    
اختصاص دادن فقط یک شماره از بیست جزیره برتر این لیست به باهاما کمی ناعادلان خواهد بود. در جزیره نه چندان توسعه یافته اِلوتِرا (Eleuthera)، از آنجایی که نیاز مبرمی به علوم پیشرفته مثل علم خوکار مکانیک حس می شود، کارآفرینان موقعیت مناسبی برای پیشرفت خواهند داشت. اما کمی دورتر و در منطقه اگزوماز (Exumas)، داستان کمی متفاوت است. در این منطقه که انگار از دنیایی دیگر است، ثروتمندانی پیدا شده اند و دست به خرید جزایر کوچک و خصوصی زده اند که قیمت برخی از آنها به 85 میلیون دلار هم می رسد. البته این را هم باید گفت که خانه های ساخته شده در این جزایر، دارای فضاهای وسیعی برای زندگی یک خانواده 22 نفره بوده و حتی کشتی هم در اختیار آنها قرار داده شده است. سپس نوبت به شهر بزرگ ناسائو (Nassau) می رسد که شبیه به یک دیگ ذوب فلز است. یکی از افرادی که به همراه خانواده خود در این شهر زندگی می کند، در مورد زندگی اش گفته که "فرزندان ما به واسطه همکلاسی های مدرسه خود، در معرض تجربه کردن تمامی جهان هستند و از این طریق هم به کسب دانش می پردازند.

باهاما (Bahamas)


نیوزلند (New Zealand)    
دورتر از قطب های ارتباطی بزرگی مثل منطقه اوکلَند (Auckland) و شهر وِلینگتون (Wellington)، نقاطی مانند مزرعه اِم تی نیکولاس استیشِن (Mt. Nicholas Station) که یک مزرعه فعال و دیدنی واقع در جنوب جزیره می باشد وجود دارد. مردمانی که نواحی متمدن تر از کشور نیوزلند را برای زندگی خود انتخاب می کنند، همواره جاده های عالی، مدارس و سیستم بهداشت اینجا را تحسین می کنند. شاید بتوان بزرگ ترین نقطه ضعف اینجا را، محیط بیش از حد پاکیزه آن دانست که البته این مسئله، به معنی وجود غذاهای تازه تر و هوایی تمیز تر است.

نیوزلند (New Zealand)


جزیره بزرگ هاوایی (Hawaii)  
اگر تمام جزایر هاوایی از جمله جزیره مائوئی، جزیره او آهو (Oahu)، جزیره کائوآئی (Kauai)، جزیره لِنای (Lanai)، جزیره مولوکای (Molokai) و دیگر بستگان کوچک ترشان را در کنار هم قرار بدهند، باز هم در برابر جزیره بزرگ هاوایی حرفی برای گفتن نخواهد داشت. این در حالیست که جمعیت تمامی مردمان جزیره بزرگ هاوایی، چیزی در حدود 200 هزار نفر بیشتر نیست. یکی از افرادی که حدود 10 سال پیش به این جزیره نقل مکان کرده می گوید " من ترجیح داده ام تا در یک روستا به نام وُلکینو (Volcano) که در نزدیکی آتشفشان فعال کیلو اِیا (Kilauea) قرار دارد زندگی کنم. برای گرفتن این تصمیم مجبور شدم تا از نصحیت تعدادی از دوستانم چشم پوشی کنم. اما در نهایت پذیرفتم که تصمیم احمقانه ای گرفتم و احتمالاً تا شش ماه دیگر به زندگی زمینی خود باز خواهم گشت. البته هنوز که هنوزه در آسمان زندگی می کنم.

جزیره بزرگ هاوایی (Hawaii)

منبع: islands.com




نظرها

  • 0 1

    بنظرم همه نوشته ها در مورد جزاير بيستگانه صحت نداره اگر داشت جوان هاى. فيليپين به كشور هاى ديگر هجوم نمي بردند .

  • 0 0

    باسلام ممنون بابت ارسال تصاوير زيبا

    • 0 0

      سلام جمال جان، لطف دارید

    • 0 0

      پس ایران با این همه زیبایی که داره چرا هر روز به تعداد مهاجران افزوده میشه.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید