• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


10 دلیل مهم برای بازدید از کشور نروژ

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۸/۲۲   تعداد بازدید : 15201   گروه مطلب : ایده های سفر


10 دلیل مهم برای بازدید از کشور نروژ

کشور اسکاندنیاوی نروژ برای موقعیت دور افتاده اش، مناظر باورنکردنی و فلات سورئال (surreal fjords) بسیار مشهور و شناخته شده می باشد. همچنین مرزهای روسیه، فنلاند، سوئد و بیشتر سواحل نروژ در امتدا اقیانوس قطب شمال چشم اندازی سرد اما شگفت انگیز را در امتداد آب ها ارائه می دهند. نروژ دارای شهرستان های تاریخی بزرگ، کلیساهای باشکوه، جمعیت مترقی و فعالیت های تفریحی بی پایان در فضای باز می باشد. اگر تمایل به انجام یک برنامه ریزی برای گشت و گذار در اسکاندنیاوی هستید در اینجا دلایلی برای بازدید از نروژ ارائه خواهد شد.
10- اسکی
در طول فصل زمستان مکان هایی ایده آل برای انجام اسکی و اسکی سرعت در نروژ یافت می شود. اگر به دنبال مکانی قابل رقابت و هم سطح با کوه های آلپ هستید، این مکان با ارائه بیش از ده ها دامنه و 20 بالابر اسکی قطعاً انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. اما چک کردن هِمسِدال (Hemsedal) مکانی که جایگاه چندین اقامتگاه اسکی با کیفیت در سطح جهانی است را فراموش نکنید. هَفجِل (Hafjell) یکی دیگر از مقاصد مناسب برای انجام ورزش های زمستانی است، جاییکه دارای سراشیبی های متعدد برای اسکی کردن و مناطق مناسب برای انجام فعالیت های سرگرم کننده سورتمه و تیوپ سواری با خانواده و دوستان می باشد.

اسکی در کشور نروژ


9- کابین های ماهیگیری 
یکی دیگر از مجموعه های ساحل شمالی نروژ مجمع الجزایر لوفوتِن (Lofoten) می باشد. این مجمع الجزیره در میان دیدنی ترین و جادویی ترین نقاط کشور قرار گرفته و جایگاه محبوب ترین جاذبه های ساخت دست بشر است. در این مکان خارق العاده بازدید از کابین های ماهیگیری سنتی قرمز که دقیقاً در امتداد خط ساحلی ساخته شده اند را به هیچ وجه از دست ندهید. برخی از این کابین ها بر روی میله ساخته شده و رُوربو (rorbu) نام دارند و تعدادی از آنها برای اقامت یک شبه و گردشگری در دسترس هستند. از ویژگی شگفت انگیز و منحصر به فرد این کابین ها علاوه بر طراحی تاریخی و بسیار زیبا می توان به قرار گرفتن  آنها در موقعیتی بسیار ناب در سواحل دور افتاده و نفس گیر اشاره کرد.

 کابین های ماهیگیری در کشور نروژ


8- پیاده روی
پیاده روی یک انتخاب فوق العاده برای تماشای تمام زیبایی های ممکن نروژ می باشد. انجام فعالیت پیاده روی و پیدا کردن مسیرهای پیاده روی در نروژ به لطف ارائه قوانین، بسیار آسان خواهد بود. اگر تمایل به انجام یک چالش جدی در پیاده روی هستید، فعالیت پیاده روی با طناب و قرقره به قله مرتفع ترین رشته کوه های نروژ یعنی گالدوپیگِن (Galdhøpiggen) را انتخاب نمایید. برای امتحان تجربه ای نزدیک تر مسیر خود را در امتداد پارک ملی رُوندانه (Rondane National Park) ادامه دهید، جاییکه در هنگام پیاده روی می توانید به تماشای منظره جذاب و شگفت انگیز دویدن سریع گوزن های شمالی در زیستگاه طبیعی شان بنشینید.

پیاده روی در کشور نروژ


7- کلیساهای چوبی
بیشتر کلیساهای بزرگ در اروپا از سنگ ساخته شده اند، اما در نروژ دو کلیسا بسیار بزرگ چوبی با طراحی پیچیده وجود دارد. این کلیساها نماینده صنعت تجاری کار چوب که در مدت طولانی بخشی از فرهنگ و تاریخ نروژی بوده، می باشد. در اطراف نروژ کلیساهای چوبی متعددی وجود دارد که از چشم گیرترین آنها می توان به کلیسای چوبی هِدال (Heddal Stave Church) اشاره کرد. هِدال به عنوان بزرگترین کلیسای چوبی کشور در قرن سیزدهم بنا شد.

کلیساهای چوبی در کشور نروژ


6- آبشارها
به لطف فراوانی و وجود تعداد متعددی از یخچال های طبیعی در نروژ آبشارهای متنوعی در این مکان وجود دارد. برخی از این آبشارها در فصل های خاص جریان بسیار کمی دارند اما تعدادی دیگر جریان بسیار قدرتمندی داشته و جزو جاذبه های نفس گیر نروژ در طول سال می باشند. بزرگترین تجمع آبشارها در قسمت غربی فلات ها و رشته کوه ها قابل مشاهده خواهند بود. آبشار ماردالزفوزِن (Mardalsfossen) مسلماً یکی از باورنکردنی ترین آبشارها در نروژ می باشد، آبشاری بسیار بزرگ و قدرتمند که در تمام طول سال پراکندگی قطرات را دارد و با ایستادن در نزدیک آن می توانید از پرش شبنم ها و قطرات زلال آب به صورتتان لذت ببرید.

آبشار در کشور نروژ


10 دلیل مهم برای بازدید از کشور نروژ



5- شهرهای ساحلی
شهر نروژ بر روی یک خط ساحلی چند صد کیلومتری گسترش یافته، بنابراین هیچ دلیلی برای توجیه ارزش بازدید از این شهر ساحلی جذاب وجود ندارد. این شهرهای ساحلی سنتی با معماری های ساده جایگاه صنایع متعددی مانند ماهیگیری، کالاهای اساسی مانند ماهی کاد خشک و شور می باشد. آلِسوند (Alesund) مثالی فوق العاده از یک شهر ساحلی، واقع در ردیف جزایر با چشم انداز خیره کننده و ارائه فرصت های پیاده روی شگفت انگیز می باشد. هِنیگزوار (Henningsvær) نیز یکی دیگر از شهرهای ساحلی شگفت انگیز است که با خانه های بی نظیر با رنگ بندی روشن درامتداد یک صف منظم در امتداد آب قرار گرفته. چیزی شبیه به یک شیرینی زنجبیلی در داستان های تخیلی که در اینجا به حقیقت پیوسته است.

شهرهای ساحلی کشور نروژ


4- خرس های قطبی
مجمع الجزایر اِسوالبارد (Svalbard) که دقیقاً در شمال سرزمین اصلی نروژ قرار گرفته، مجموعه ای از جزایر کم جمعیتی هستند که حیات وحش بسیار وسیع باورنکردنی را به نمایش می گذارد. تورهای گردشگردی متعددی برای بازدید از این جزایر مانند لانگیِریبن (Longyearbyen) موجود می باشد، جاییکه می تواند در آنجا به آرامش برسید و از تماشای خرس های قطبی لذت ببرید. تجربه مشاهده این موجودات باورنکردنی و شگفت انگیز به صورت ناگهانی اتفاق می افتد، اما فراموش نکنید که آنها حیواناتی بسیار خطرناک و وحشی هستند و می بایست حتماً با یک راهنمای تور بسیار با تجربه به اِسوالبارد رفت. 

خرس های قطبی در کشور نروژ


3- فرصت های عکسبرداری دیدنی و جذاب
اگر شما یک عکاس حرفه ای و یا عکاس یک رسانه اجتماعی هستید، نروژ با ارائه فرصت های متناوب و جذاب برای گرفتن عکس های دیدنی قطعاً انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. از این شگفتی و سوژه های عکاسی می توان به چِراکسبولتِن (Kjeragbolten) اشاره کرد. یک تخته سنگ نمادین که بین دو صخره گرفتار شده و آرایه ای از اعتقادات مختلف را ارائه می دهد. در صخره پولپیت ((Pulpit Rock فرصت گرفتن یک سلفی ناب در صخره ای محض که مشرف به آب های آبی بیکران می باشد، برایتان فراهم خواهد شد. در ترولتونا ((Trolltunga نیز فرصت عکسبرداری دیگری از یک تخته سنگ در ارتفاع صدها متر بالاتر از رودخانه وجود دارد. هر یک از این فرصت ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

فرصت های عکسبرداری دیدنی و جذاب در کشور نروژ


2- شفق های شمالی
شفق های شمالی که به چراغ های شمالی نیز معروف می باشند، بدون شک یکی از دلایل اصلی برای بازدید از نروژ می باشند. بهترین شانس و فرصت برای دیدن این شفق های شمالی در زمستان و زمانیکه شب ها طولانی ست، خواهد بود. هر چقدر بیشتر به سمت شمال میروید و از شهر دور شوید چشم اندازی بهتر را مشاهده خواهید کرد. بعضی از افراد از تِرومسو (Tromsø) به دلیل موقعیت شمالی آن و نزدیکیش به قطب شمال به عنوان بهترین مکان در نروژ برای تماشای شفق های شمالی یاد می کنند. هوای خشک و بدون ابر شرایطی بسیار مناسبی را برای تماشای شفق های شمالی در تِرومسو ایجاد می کند.

شفق های شمالی در کشور نروژ


1- آب دره ها
آب دره ها در ورودی یک دریای طولانی و در میان صخره های مرتفع قرار دارند و به طور معمول در نتیجه غوطه ور شدن یخچال های طبیعی ایجاد می شوند. در نروژ برخی از فلات ها جزو زیباترین جاذبه های طبیعی اطراف هستند، هیچ سفری به نروژ بدون تماشای این آب دره های شگفت انگیز کامل نخواهد بود. بسیاری از آب دره های نروژ مانند سوگنِ فیوردِن (Sognefjorden) که بزرگترین آب دره اروپاست در قسمت غربی خط ساحلی قرار گرفته اند. 

 آب دره ها در کشور نروژ


منبع: touropia.com




نظرها

  • 2 0

    بسیار عالی بود اطلاعات فوق العاده ای بودند و عکسها بینظیر

    • 0 0

      سلام لیلا جان، ممنون. لطف دارید

  • 0 0

    من عاشق نروژم خدا قسمت کنه برم

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید